Witam
Dwie sprawy, pierwsza to zalewanie olejem filtra powietrza który dostaje się przez rurkę odmy wyprowadzoną z pokrywy zaworowej. Czytałem że odczepia się jeden koniec tej rurki przy wlocie powietrza do przepustnicy i problem się kończy.
Ale rurki są dwie i jedna ta cienka schodzi pod przepustnicę. Jakie jest jej zadanie? Czy ona tez odprowadza do ponownego spalenia olej i zanieczyszczenia z odmy czy jej zadanie jest inne. Chciałem cienką zostawić a koniec grubej władować do jakiegoś zbiorniczka.
Druga sprawa to wymiana EGR (grzybka) którym leje się olej i zalewa okolicę. Mój silnik to 1.8 a EGR ma oznaczenia AS9U3Y40 (2/1) oraz 8630168080. Czy ta wartość 2/1 pod pierwszym nr jest ważna bo na różnych EGR widać np 1 lub 2/2 lub samo 2. Czy EGE do 2.0 jest taki sam jak 1.8 bo z wyglądu i tych dwóch długich nr wszystko się zgadza.
Sprawny silnik nie puszcza olej przez odmę i najwyraźniej uszczelniacze na zaworach zużyte lub któryś wyszedł uszczelniacz, a więc głowica do remontu.
Cytat:
zastosuj OCT (Oil Catch Tank)
machony79 przy próbie sprzedaży auta kolega nie sprzeda auto i tak nie ominie remontu tak więc, wszelkie przeróbki nie na wiele zdaje egzamin co na początku pokaże efekty, ale potem to już i tego nie pomoże. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
żaden remont.W Pb jest duże podciśnienie i przy niesprawnym separatorze,który jest w pokrywie zaworów kolektor ssący zaciąga olej.
Sam zamontowałem OCT i co kilka dni wylewam sporą ilość wody.Na szczęście nie oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=0d-VlW4xA2s _________________
hmm, ale w jakim sensie widzisz jej nie sprawność z pokrywy zaworów? , bo w pokrywie zaworów to jedyna usterka jaka może być to zapchania podczas mrozu. A jak miarkę wyjmiesz i zacznie pluć olejem to też wstawisz OCT???
Cytat:
Sam zamontowałem OCT i co kilka dni wylewam sporą ilość wody.Na szczęście nie oleju.
To, że woda to świadczy o sprawność uszczelniaczy na zaworach i OCT jest bardziej przydatna na krótkie odcinki jazdy, ale nie w przypadku wylewania się z pokrywy oleju. A drugie to, skoro aż tyle się skrapla wody to nie lepiej zmienić olej, bo widać, że zbyt dużo wytrąca z oleju wody lub jeździsz bardzo krótkie odcinki. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Tomek zamiast robić taka trochę rzeźbę, powinieneś wymienić sobie pokrywę zaworów na nową. Wiem, droga jest, ale Ty przecież jesteś perfekcjonistą jeśli chodzi o C5, dziwię się, że wstawiłeś OCT i to Ty?
ale po co mi nowa pokrywa czy separator? U mnie wszystko jest Ok.
OCT zamontowałem,żeby silnik oddychał czystym powietrzem.W odstojniku zbiera się tylko wilgoć z oleju a nie sam olej.Polecam to każdemu a w szczególności użytkownikom silników diesla. _________________
Panowie ale cały czas kręcicie się dookoła tematu. Powracam do pytania,
Gruby przewód który wychodzi z pokrywy zaworów dzieli się na dwa (tak jak na foto wyżej), cienki może zostać bo łączy się z podstawą przepustnicy i pewnie zanieczyszczenia nie cofną się do filtra. Natomiast ta druga odnoga idzie sobie do obudowy nad przepustnicą i tędy do filtra powietrza chyba dostaje się olej. Czy ten przewód mogę sobie odseparować od układu np wieszając dodatkowy zbiornik na syf? Czy tym przewodem jest zasysane powietrze czy raczej wydalane przez silnik i dlatego w nim olej? To samochód mojego ojca więc staram się staruszkowi na chwile obecną ogarnąć temat, co dalej z samochodem będzie trudno powiedzieć.
Pytałem się też Was o zawór egr (grzybek) który puszczał otworami syf i zalewał silnik. Przypuszczam że brak szczelności na membranie bo po otwarciu była cała ale jakaś taka luźna na obwodzie. Czy wersja do 2.0 benzyna jest taka sama bo oznaczenia podobne prawie identyczne (oznaczenia opisałem w pierwszym poście).
Konkretnie chodzi mi o to oznaczenie pod nr AS9U3Y40 u mnie jest 2/1 a na innych zaworach z tymi samymi dwoma numerami to oznaczenie potrafi byc inne np 1/1 albo samo 2. Czy to coś zmienia?
Jak leci olej (o ile to olej aniżeli niedopalone paliwo) od egr to musisz sprawdzić idące od pokrywy zaworów rurkę czy znajduje się w niej olej i jeżeli tutaj sucho to wina leży po stronie wtryskiwaczy (zbyt dużo dawka paliwa podaje do komory spalania, na którym nie dopala paliwo lub nie trzymające wtryskiwacze) czy tutaj nie zauważyłeś przypadkiem większe spalanie paliwa? (w tym przypadku należy sprawdzać stan oleju czy nie przybywa)
Co do egr to jeżeli cieknie z obejmy to trzeba zakupić nowy *oring*, a jeżeli z tej plastykowej obudowy to pozostaje kupić nowy egr.
Ps.
Cytat:
Polecam to każdemu a w szczególności użytkownikom silników diesla.
Ja mam większość aut silnikiem diesla i jakoś nie mam potrzeby za to, pilnuję stan filtra powietrza oraz pilnuję na czas wymiany oleju w tym i dobry olej. Nawet spaliny w egr mam tylko czarne powietrze. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ja też uważam że catch tank to nie jest złe rozwiązanie zbiera dużo wody na filmie widać ile wody mi sie zebrało w jakieś 2 tygodnie chociaż sezon z temperaturami mocno zmieniającymi się czyli dużo kondensu w oleju. Film z mojego montażu poniżej https://youtu.be/SYAI0IrksIQ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.