Dołączył: 18 Mar 2019 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg Posiadane auto: Omega, mb a140
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Mar 2019, 21:50
Temat postu:
C4picasso 1.8 6fy (ew7a)
Witam serdecznie. Po głowie chodzi mi zakup c4p 1.8 z silnikiem jak w temacie. Co mnie nie pokoji..... wybrany egzemplaż jest podobno po wymianie uszczelki pod głowicą , planowaniu samej głowicy i wymianie popychaczy itp. Przebieg na dzień dzisiejszy 196k km. Po wyciagnięciu bagnetu słychać bulgotanie oleju tak jak by silnik chcial by go wypluć. Po odkręceniu korka wlewu obroty spadają , przy zatkaniu ręka czuć lekko ciśnienie z komory ale obroty wracają do normy. Czy jest to "ten" silnik zbudowany w kooperacji z bmw i jego żywot dobiega końca? C4p z 2007 roku. Prosze o pomoc.
witaj ,
silnik 1,8 16v 125KM to konstrukcja własna PSA z paskiem zebatym z końca lat 90tych , jego dolegliwością były pierścienie tłokowe -a dokładniej ich krótkotrwałość - stąd silnik lubi łyknąć , ale też i może mieć wtedy większe przedmuchy do skrzyni korbowej -co właśnie możesz czuć pod korkiem
co do głowicy - przy zmianie uszczelki zawsze jest zalecane splanowanie głowicy - ale określona jest granica dla każdego silnika ile można splanować wzgl fabrycznego wymiaru, jak wymieniono wszystkie popychacze hydrauliczne na nowe to przy takim przebiegu ; dla silnika i dla ...ucha znakomicie - pytanie jak dawno ta naprawa miała miejsce? i jak ten silnik teraz pracuje -jakie ma wartośći spreżania/kompresji/ w poszczególnych cylindrach ?
ale ten silnik można jeszcze naprawiać nie biorąc kredytu
silnik w kooperacji z BMW to 1,6 VTIi 120KM rozrzad napędzany łancuchem / słaby i jeszcze bardziej zawodny jego napinacz - na ok 30 tkm , a układ zmiennych faz rozrządu bardzo nie lubi wymian oleju co 30tkm !!!!!
albo jego wersja z turbiną 1,6THP 155-160KM - bardzo miła w jeżdzie jak jest nowa, lub dopóki jeszcze na gwarancji - i dla bezpieczeństwa własnego i spokoju przed jej końcem zalecana zmiana ....własności lub ... silnika
ten silnik ma dodatkowo wytrysk bezpośredni / gromadzi nagar w dolocie / i nietrwałą pompę wysokiego ciśnienia , pomijając już częste usterki z ukladem chłodzenia i sterowaniem silnika
ten silnik bywał modyfikowany jeszcze do większych mocy
Ostatnio zmieniony przez dociekliwy dnia Pon 18 Mar 2019, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Remont wykonany moze kilka dni temu. Auto stoi u handlarza i sądze ze raczej nie zgodzi sie na pomiar kompresji. Ogolnie jak dla mnie chodzi równo, silnik nie skacze nie faluje. Pod korkiem wlewu oleju widać biały nalot. Olej świerzy jakby wlany wczoraj.
Po wyciagnięciu bagnetu słychać bulgotanie oleju tak jak by silnik chcial by go wypluć. Po odkręceniu korka wlewu obroty spadają , przy zatkaniu ręka czuć lekko ciśnienie z komory
To, że lekko spada to normalne i po odkręceniu korka wlewu oleju też normalne o ile nie białym powietrzem wywala to samo przez miarkę oleju w tym ostatnim to nie wiele ma się zmienić pracę silnika, bo jak białym powietrzem puszcza przez miarkę to odpuść sobie zakup tego auta.
No i ciekawe jak ten remont zrobiony, a żaden handlarz nie pakuje kasy tak jak ktoś pod siebie auto robi.
Moja rada: Odpuść sobie ten zakup i poszukaj naprawdę inny w miarę sprawniejsze auto, a z pewnością nie będziesz żałował. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dodam jeszcze ze cena za ten egzemplaż to 12.5k do rejestracji czyli jeszcze z 1k +. Cena dość niska jak na ten rok wg mnie, nawet podejzanie niska bym stwierdził. Nie dmuchał białym powietrzem z bagnetu ani z pod korka. Jutro postawie sprawe jasno właścicielowi, albo pozwoli zmierzyc kompresje albo niech sie ......... no wiadomo. Raport VIN czysty w 4 bazach. Żadnych wpisów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.