Witam
W moim C4PG 1.6hdi wystąpił problem z olejem w sterowniku MCP
A mianowicie:
Na wstępie powiem że że zmianą biegów nie miałem ani nie mam problemu, biegi zmieniają się bez problemu.
Problem polega na tym że olej po jeździe samochodem jest wypychany przez odpowietrznik,
Wymiana na nowy też, nic nie pomogła, nowy jest tak samo wypychany przez odpowietrznik w górnej nakrętce plastikowego zbiorniczka...
Czy trzeba dokonać jakiejś kalibracji Lexią żeby problem znikł...?
Ostatnio zmieniony przez ziulek61 dnia Sob 16 Mar 2019, 03:02, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Witaj.
Nie bardzo rozumiem co oznacza olej w sterowniku??? Bo w sterowniku odpowiedzialny za sterowanie skrzyni nie może być tam oleju i zmień temat wątku na zgodny przyczyną Twojego problemu.
Cytat:
Wymiana na nowy też, nic nie pomogła,
Ale co dokładnie była wymieniana?
Cytat:
Czy trzeba dokonać jakiejś kalibracji Lexią żeby problem znikł...?
Z punktu widzenia to trzeba zrobić kalibrację, ale wszystko zależy co wymieniano i co było dokładnie robione, bo na obecną chwilę to za mało informacji podałeś aby cokolwiek potwierdzić. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Kolego nie jesteśmy na forum o krawiectwie więc każdy posiadacz skrzyni MCP i nie tylko, wie o który olej (płyn) w sterowniku skrzyni biegów chodzi.
Druga sprawa czy znasz kogoś kto przyuczał skrzynie po wymianie zwykłego oleju przekładniowego w skrzyni biegów.?
Trzecia sprawa co było robione opisałem bardzo dobrze... Nic nie było robione, po za wymiana oleju (płynu)
w sterowniku, stary wyglądał na dosyć zużyty i był już ciemny, po jeździe autem ciśnienie wypycha go odpowietrznikiem w zakrętce zbiorniczka
Czwarta sprawa jeżeli byś chciał dodać ponownie jakąś uwagę to olej (płyn) został wymieniony na prawidłowy nie żaden płyn hamulcowy itp. ( bo i takie sytuacje czytałem)
Piąta sprawa opisałem o jakim aucie mowa.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
ziulek61 napisał:
Czego tu nie rozumiesz...?
Tą osobą się nie przejmuj, ten typ tak ma aby napisać i nic nie wnieść do tematu. Bardzo fajna riposta z twojej strony.
Co do twojego problemu procedura wymiany oleju wygląda następująco:
1. spuszczenie ciśnienia z układu - opcja w DB (diagbox)
2. wylanie starego oleju
3. zalanie nowego
4. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
5. odpowietrzanie - opcja w DB
6. jeszcze raz spuszczamy ciśnienie - opcja w DB
7. kontrola stanu oleju i ewentualne uzupełnienie do znacznika max
8. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
Ścieżka w programie (jeśli dobrze pamiętam):
test ogólny>kalkulator skrzyni biegów>operacje specjalne
Może oleju jest za dużo?
Nie potrzeba robić przyuczenia po wymianie oleju, ale możesz spróbować zrobić uczenie zestyku sprzęgła i jakaś opcja była z biegami, ale te procedury zalecane są przy wymianie części mechanicznych, procedury są opisane po wybraniu w DB.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Kolego Pyotrek znów zaczynasz tym swoim testem i widocznie chyba chcesz iść na urlop, bo administrator nie będzie za każdym razem po Tobie poprawiać
Cytat:
każdy posiadacz skrzyni MCP i nie tylko, wie o który olej (płyn) w sterowniku skrzyni biegów chodzi.
Sterownik, a mechanizm odpowiedzialny za sterowanie sprzęgła i zmiany biegów który steruje nim sterownik to są dwie odmienne rzeczy i nie może być w nim olej, bo w tych siłownika jest płyn DOT4. Zgadza się.
Natomiast, jeśli mówimy o zmianie płynu (nie oleju jak wspomniałeś)to należało tutaj najpierw odpowietrzyć z jej układu powietrze które dostało się podczas wymiany płynu, a potem przyuczenia i kalibracje co tego nie zrobiono.
Każde zmiany płynu należy ponownie przyuczyć ze względu choćby sterowania sprzęgła, bo nie będzie wiedział kiedy ma załączyć i można uszkodzić tarczę sprzęgłową. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Nie wiem co za kłótnia między wami powstała ale wnioskuję że o tym samym mówicie.
Pewnie każdy z was ma rację.
Auto miało wymieniony płyn/olej (jak zwał tak zwał, ma to kolor zielony),nie wymieniałem tego ja... cała operacja prawdopodobnie bez podłączenia pod komputer...
Cały czas pod dłuższej jeździe wybija odpowietrzeniem w nakrętce...
Jutro odpalę DB i zastosuje się do waszych rad.
Co będę musiał zrobić skoro nowy płyn jest w zbiorniczku? Znowu go zlać, czy pominąć zlewanie i kontynuować przywracanie ciśnienia od punktu 4 tak jak napisałeś...?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Pomiń zlewanie, przecież to nowy olej, wykonaj procedurę od pkt 5, bo podczas pracy i tak jest uruchamiany silnik pompy i jest ciśnienie w sterowniku, nawet można by od pkt 6 bo skrzynia normalnie pracuje.
Mam pytanko związane z uzupełnianiem oleju w mcp, czy nadmiar oleju ze zbiornika zostanie wyrzucony przez odpowietrznik w korku, czy trzeba go zlewać. I czy nadmiar oleju może zaszkodzić. Mam taką sytuację, wymieniłem płyn w mcp wcześniej nie robiąc dekompresji, zalałem do maxa, następnie diagboxem nabiłem ciśnienie i o odpowietrzyłem układ. Następnie zrobiłem ponownie dekompresję, nabicie ciśnienia i wypchało płyn ze zbiornika, plama pod autem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie Kuba
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Mostek123 napisał:
Kolego Pyotrek znów zaczynasz tym swoim testem i widocznie chyba chcesz iść na urlop, bo administrator nie będzie za każdym razem po Tobie poprawiać
Cytat:
każdy posiadacz skrzyni MCP i nie tylko, wie o który olej (płyn) w sterowniku skrzyni biegów chodzi.
Sterownik, a mechanizm odpowiedzialny za sterowanie sprzęgła i zmiany biegów który steruje nim sterownik to są dwie odmienne rzeczy i nie może być w nim olej, bo w tych siłownika jest płyn DOT4. Zgadza się.
Natomiast, jeśli mówimy o zmianie płynu (nie oleju jak wspomniałeś)to należało tutaj najpierw odpowietrzyć z jej układu powietrze które dostało się podczas wymiany płynu, a potem przyuczenia i kalibracje co tego nie zrobiono.
Każde zmiany płynu należy ponownie przyuczyć ze względu choćby sterowania sprzęgła, bo nie będzie wiedział kiedy ma załączyć i można uszkodzić tarczę sprzęgłową.
Mam pytanko związane z uzupełnianiem oleju w mcp, czy nadmiar oleju ze zbiornika zostanie wyrzucony przez odpowietrznik w korku, czy trzeba go zlewać. I czy nadmiar oleju może zaszkodzić. Mam taką sytuację, wymieniłem płyn w mcp wcześniej nie robiąc dekompresji, zalałem do maxa, następnie diagboxem nabiłem ciśnienie i o odpowietrzyłem układ. Następnie zrobiłem ponownie dekompresję, nabicie ciśnienia i wypchało płyn ze zbiornika, plama pod autem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie Kuba
Ludzie czemu nie czytacie całego tematu (raptem osiem wypowiedzi) i zadajecie po kilka razy to samo pytanie, temat rozwiązany...
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Pyotrek napisał:
ziulek61 napisał:
Czego tu nie rozumiesz...?
Tą osobą się nie przejmuj, ten typ tak ma aby napisać i nic nie wnieść do tematu. Bardzo fajna riposta z twojej strony.
Co do twojego problemu procedura wymiany oleju wygląda następująco:
1. spuszczenie ciśnienia z układu - opcja w DB (diagbox)
2. wylanie starego oleju
3. zalanie nowego
4. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
5. odpowietrzanie - opcja w DB
6. jeszcze raz spuszczamy ciśnienie - opcja w DB
7. kontrola stanu oleju i ewentualne uzupełnienie do znacznika max
8. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
Ścieżka w programie (jeśli dobrze pamiętam):
test ogólny>kalkulator skrzyni biegów>operacje specjalne
Może oleju jest za dużo?
Nie potrzeba robić przyuczenia po wymianie oleju, ale możesz spróbować zrobić uczenie zestyku sprzęgła i jakaś opcja była z biegami, ale te procedury zalecane są przy wymianie części mechanicznych, procedury są opisane po wybraniu w DB.
Odświerzająć temat który z resztą sam zapoczątkowałem Twoja instrukcja bardzo mi pomógła i problem znikł.
Ale z czystej ciekawości zapytam jak postępować z punktem 2 - zlanie starego oleju. Bo jak wiadomo ja działałem od punktu 4-5 a olej zmieniał ktoś inny bez DB/Lexi
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Pyotrek napisał:
Co do twojego problemu procedura wymiany oleju wygląda następująco:
1. spuszczenie ciśnienia z układu - opcja w DB (diagbox)
2. wylanie starego oleju
3. zalanie nowego
4. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
5. odpowietrzanie - opcja w DB
6. jeszcze raz spuszczamy ciśnienie - opcja w DB
7. kontrola stanu oleju i ewentualne uzupełnienie do znacznika max
8. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
Ścieżka w programie (jeśli dobrze pamiętam):
test ogólny>kalkulator skrzyni biegów>operacje specjalne
Może oleju jest za dużo?
Nie potrzeba robić przyuczenia po wymianie oleju, ale możesz spróbować zrobić uczenie zestyku sprzęgła i jakaś opcja była z biegami, ale te procedury zalecane są przy wymianie części mechanicznych, procedury są opisane po wybraniu w DB.
Odświerzająć temat który z resztą sam zapoczątkowałem Twoja instrukcja bardzo mi pomógła i problem znikł.
Ale z czystej ciekawości zapytam jak postępować z punktem 2. WYLANIE STAREGO OLEJU. Bo jak wiadomo ja działałem od punktu 4-5 a olej zmieniał ktoś inny bez DB/Lexi
Z tego co pamiętam brak tam jakiegokolwiek korka spustowego...
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: C4 grand picasso mcp 1.6hdi 2006r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Sie 2019, 17:25
Temat postu:
Na odpalonym silniku nie wrzuca biegów
Witam. Nie będę zakładać nowego wątku bo jak sądzę temat problem jest podobny. Ostatnio moja cytryna odmówiła posłuszeństwa na skrzyżowaniu. Nie dało się włączyć żadnego biegu do tego pod autem pojawiła się plama płynu . Na lawecie dotarliśmy do warsztatu. Mechanik orzekł że wyciek był w okolicach sterownika skrzyni. Wyczyścił całość wszystkie styki i gniazda w sterowniki też. Uzupełnił płyn, odpowietrzył układ. Nic nie cieknie. Przy wgrywaniu sterownika za pomocą lexji poziom płynu w zbiorniczku rośnie A później spada. Po całej procedurze samochód (komputer) pokazuje błąd sterownika. Samochód na pierwszej pozycji kluczyka wrzuca biegów, jednak po odpaleniu silnika wrzuca i od razu wyrzuca biegi. Mój mechanik już rozkłada ręce. Pomocy.!
PS. Wiem że opisałam problem mało precyzyjnie Ale jestem laikiem w tym temacie, A bardzo chciałabym rozwiązać problem.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Płyn w sterowniku MPC - problem
Powiedz mechanikowi żeby zrobił wszystko zgodnie z tymi punktami.
1. spuszczenie ciśnienia z układu - opcja w DB (diagbox)
2. wylanie starego oleju
3. zalanie nowego
4. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
5. odpowietrzanie - opcja w DB
6. jeszcze raz spuszczamy ciśnienie - opcja w DB
7. kontrola stanu oleju i ewentualne uzupełnienie do znacznika max
8. przywracanie ciśnienia - opcja w DB
Ścieżka w programie (jeśli dobrze pamiętam):
test ogólny>kalkulator skrzyni biegów>operacje specjalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.