Witam, mam niewielki wyciek płynu wspomagania (ok 50 ml miesięcznie). Na podnośniku zauważyłem, ze mokro jest od samej góry tam gdzie łączenie kolumny kierownicy. Natomiast gdy zdjalem w środku samochodu pod kierownicą osłonę plastikowa to zauważyłem, ze guma która jest w koło kolumny kierownicy przy pedałach jest cała w oleju ( zdjęcie niżej). Skąd może ubywać ten płyn? Auto sprowadzone z Holandii i była faktura, ze była wymieniana maglownica w zeszłym roku... https://zapodaj.net/0dd680b61fb32.jpg.html
Dobry wieczór. Ten wyciek to bolączką tych układów w naszych cytronach. Ja robiłem swoją przekładnie 1.5 roku temu (wyciek z zaworu maglownicy - robiłem regenerację) ponieważ wersji poprawionej maglownicy po 2011 roku nie potrafiłem namierzyć a uziemiony cytron na dłużej u mnie nie wchodzi w grę. Także wyjścia są dwa:
- regeneracja obecnej maglownicy,
- kupno używanej po 2011 roku lub z jak najmłodszych roczników...
Ciekawe jaką wsadzili podczas wymiany?
Jeśli cieknie z samego zaworu maglownicy to można spróbować - podobno się da bez wyjmowania całego magla (niestety u mnie było to tak zapieczone że nie dałem rady wyjąć tego zaworu, wałek z przekładni wchodzący do zaworu maglownicy u mnie był tak mocno skorodowany i pojawiły się wżery, że wymiana uszczelnień nic by nie dała - dlatego regenerowałem, jeśli u Ciebie wałek jest w dobrym stanie to można się pokusić o wymianę uszczelnienia) i można albo samemu dobrać taki simering albo wysłać sam zawór maglownicy do regeneracji. Regeneracja całej maglownicy około 400 zł wraz z przesyłką czas jaki czekałem to 3 dni robocze. Naprawa we własnym zakresie myślę, że zamknie się do 100 zł... Poniżej linki do poczytania jakby się chciało samemu:
- http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95054.0
- http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=208910
- https://www.youtube.com/watch?v=XBy6xKX2tlg
Powodzenia w naprawie...
Kolego Arkag16, tak jak potwierdzili Tobie koledzy, masz uszkodzenie przekładni kierowniczej, nazywanej popularnie maglownicą.
Po zdjęciu zrobionym przez Ciebie od strony fotela kierowcy, a nie od strony silnika odczytuję, że problem nie trafił na mechanika, który może poradziłby sobie z naprawą rozszczelnionej maglownicy, albo by sobie nie poradził.
Nie chcę tu nikogo urazić, ale moje doświadczenie w tym temacie jest takie, że mechanik który nie naprawił zgodnie ze sztuką kilku przekładni kierowniczych w Citroenach C5 z hydrozawieszeniem nie zdoła dokonać poprawnej wymiany uszkodzonej maglownicy na sprawną, dlatego nie polecam Tobie robienia eksperymentów.
Komentarz kolegi djbuzer o samodzielnej naprawie przekładni kierowniczej, ja traktuję jako żart internetowy.
Kolego Arkag16, mam nadzieję, że - z perspektywy stu lub czterystu złotych - nie poniesie Cię fantazja, aby w warunkach garażowych rozszczelnić maglownicę w nadziei, że uda się skutecznie wymienić uszczelnienie na rozdzielaczu.
Według mnie, Twoja cieknąca przekładnia kierownicza powinna trafić do regeneracji bez względu na zewnętrzne oznaki uszkodzenia (wewnątrz może tkwić poważne uszkodzenie, którego nie udało się naprawić w Holandii).
W mojej ocenie, przygotował bym się na wydatek znacznie przekraczający tysiąc złotych.
Dodam jeszcze od siebie, że wyciek 50cm3 miesięcznie to nie problem -> kolego, kontroluj poziom płynu hydraulicznego LDS w zbiorniku i uzupełniaj na bieżąco stwierdzoną różnicę.
Oczywiście nie tygodniami, ale do czasu kiedy wyszukasz najlepszą według Ciebie ofertę naprawy (pośpiech w tym przypadku nie jest wskazany, ale rozsądek przy podjęciu decyzji -> posłuchaj mojej rady, wiem co napisałem).
W tej chwili Twój Citroen C5 jeździ, dlatego nie będzie problemu z podjechaniem do warsztatu lub Autoryzowanego Serwisu odległego nawet o dwieście kilometrów (to nie żart! ) w celu fachowej konsultacji i rzetelnej naprawy.
Prawdziwe kłopoty zaczynają się jak Citroen C5 robi przysłowiową "glebę" z powodu nagłego rozszczelnienia układu wspomagania (który jest połączony z hydrozawieszeniem) lub po próbach nieudolnej naprawy -> nie wspominając o systemie kontroli trakcji.
Kolego Arkag16, dla Twojej wiedzy: ja zapłaciłem dwa razy za robotę, i za dwie przekładnie, a rekord o którym powiedzieli mi mechanicy "na odjezdne" to siedem prób naprawy bez wyjeżdżania auta z warsztatu.
Ja więcej nie dam się wkręcić na przekładnię kierowniczą za pięć stówek, której nie widziałem ani ja ani mechanik, któremu zostawię pod opieką Citroena C5.
Szanowni, mam podobny problem. Mechanik stwierdził wyciek z maglownicy, puścił zimerring (simerring?).
Co mechanik inna sugestia.
Mechanik 1.
- Regenerację ale w dobrym serwisie bo z internetu to przyślą Ci 500x regenerowanego trupa i źle na tym wyjdziesz.
(Regeneracja w Warszawie 1400 zł z wyjęciem i włożeniem)
Mechanik 2:
Masz luzy? (Chyba nie ale mam takie wspomaganie leciutkie że nie czuję acz na wietrze potrafi ciut zarzucić).
Jak nie masz luzów to wymień simerring, dolej płynu i będzie dobrze. Koszt pewnie ok 300-600 zł z wyjęciem i dolewką płynów.
Internety:
Znajdź jakiś tani co wysyłają maglownicę, ty odeślesz swoją (kwota ok 500zł) i za 200 zł Ci założą
Auto Citroen C5 III z 2008 roku.
Przebieg ok 150 tysięcy km.
Jakieś sugestie?
Jaka jest żywotność takich maglownic?
Kolego wic1, zapytałeś o sugestie, ale sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie w trzech punktach.
W mojej ocenie, żywotność maglownicy przedstawia się podobnie do żywotności zawieszenia -> im większe przeciążenia układu, tym krótsza żywotność poszczególnych jego elementów.
Niedługo po naprawie przekładni kierowniczej w moim Citroenie C5 II, wałek przy rozdzielaczu posmarowałem cienką warstwą przezroczystego kremu silikonowego i założyłem dopasowany pierścień stożkowy z elastycznego plastyku*, aby zabezpieczyć to miejsce przed wilgocią i wodą chlapiącą z przejeżdżanych kałuż.
Po upływie ponad roku czasu - jak dotąd - rdza nie pojawiła się na tak zabezpieczonym wałku.
*pierścień o wymiarach wewnętrznych fi 41mm / fi 31mm x 43mm przeciąłem wzdłuż, aby nie odpinać drążka kierownicy od przekładni kierowniczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.