Witam wszystkich
Postaram się jak najdokładniej opisać mój problem.
Samochód:
-Citroen Xsara Picasso, 1,6 HDI, 90KM. Bez FAP, koła dwumasowego, stała geometria turbo 180 000km przebiegu, pewne bo od początku jestem właścicielem
Problem:
-Samochód raz na kilka dni/raz na tydzień gaśnie na jałowych obrotach, dzieje się to zazwyczaj 3-4 minuty od rozpoczęcia jazdy. Po zgaśnięciu normalnie odpala, przy czym towarzyszą temu falujące równomiernie obroty.
Przy przyśpieszaniu czuć wyraźne skoki przyśpieszenia.
-Problem znika bo kilku sekundach bardzo ostrego przyśpieszenia (ze skokami) lub ostrym przygazowaniu parokrotnym na postoju.
-Przy długich trasach problem się nie powtarza (przykład: zgasł i falował zaraz po odpaleniu, po przygazowaniu ostrym przestał, przejechałem 450km trasy bez żadnego objawu)
-Gaśnięcie silnika nie jest odcięciem go nagłym, ale jakby zadławieniem, z braku powietrza/paliwa?
Dodaktowe informacje i spostrzeżenia:
-spalanie jest w normie, trasa 5l/100 w mieście 6-6,5
-brak objawów jakichkolwiek jak spadek mocy, kopcenie, problemy z odpalaniem
-przy -20 odpalił mi za pierwszym razem bez większego problemu
-brak check engine
Do tej pory:
-diagnostyka komputerowa w ASO, brak błędów bieżących, z pamięci komputera błąd wcześniejszy z czujnikiem położenia wału
-sprawdzenie czujnika położenia wału u elektryka, sprawny
-zmiana filtra paliwa, zalany HDI UNIK+
Bardzo proszę o pomoc, diagnostyka jest prawie niemożliwa bo mechanik musiałby jeździć ze mną cały tydzień i sprawdzić parametry Lexią w momencie wystąpienia tego falowania.
Może ktoś miał podobny problem, i rozwiązał.
Ja podejrzewam EGR, pasują objawy tego falowania i dławienia, pewnie odstawię go do czyszczenia
Re: ( Citroen ZX ) Falujące obroty i gasnący co jakiś czas silnik
Witaj.
Na początek wprost napiszę, nie stosuj suchego dodatku do rzekomego czyszczenia układu i brew pozorom szybciej układy wtryskowe zużywają niż nam się wydaje co innego zastosować olej 2T, na którym w znacznym stopniu smaruje niż wspomniany przez Ciebie dodatek i ja osobiście nie polecam stosowania przez Ciebie dodawania takiego płynu, bo one w dużej mierze szkodzą niż pomagają.
Co do rozruchu silnika szczególnie po nocy to warto przejrzeć paramenty podczas rozruchu jak nie ma błędu i nie należy się kierować tylko błędami, bo one pokażą uszkodzenie danego czujnika lub zbyt dużej odchyłki wartości wysyłane do komputera.
Z opisu wynika, że najprawdopodobniej EGR, ale nie musi być akurat jej przyczyna skoro nie ma żadnego błędu i warto tutaj również przejrzeć paramenty otwarcia i zamknięcia EGR o czym mechanicy nie wspomnieli i nie przejrzeli co często popełniają błąd nie wchodząc w paramenty pracy silnika.
Natomiast, przyczyna może być jeszcze układ wtryskowy, na którym trzeba przejrzeć, a nawet wskazane sprawdzić przelewy lub przejrzeć w paramenty pracy silnika ciśnienie paliwa na listwie podczas rozruchu silnika, na zimnym jak i rozgrzanym co też tego nie przejrzano, tak z wynika z opisu.
Może być jeszcze również przyczyna nieszczelności układu paliwowego i mając gruszkę to można pod pompować przed rozruchem silnika.
Tak więc zobacz ile jeszcze trzeba sprawdzić, żeby mieć jakikolwiek wątpliwości do diagnozowania przyczyny. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen ZX ) Falujące obroty i gasnący co jakiś czas silnik
Bardzo bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pompowanie gruszką nic nie daje. Sprawdzałem w ten sposób że jak falował to go gasiłem, pompowałem gruchą, była twarda (jakkolwiek to wszystko brzmi ) i po odpaleniu nadal to samo, aż do przygazowania mocnego kilka sekund.
Dziś jadę do elektronika na sprawdzenie parametrów właśnie podczas jazdy itd.
Dam znać co z tego wyszło, jednak i tak mi już coś naświetliłeś kolego, za co bardzo jeszcze raz dziękuję
Jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie lub rozwiązał podobny problem to czekam dalej
Re: ( Citroen ZX ) Falujące obroty i gasnący co jakiś czas silnik
Inne sugestie to przyjrzałbym się na obecną chwilę stan oleju czy nie przybywa, bo to ważne i o ile nie przybywa to można podejrzewać wtryski po stronie przelewów bądź przekłamujący czujnik temperatury i tu się kłania komputer diagnostyczny tak jak wcześniej wspomniałem oraz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy jest poprawa po odpięciu.
Reszta sugestie to już po wyniku diagnostyki komputerowej powinno nastąpić jakikolwiek punktu zaczepienia i rozwiązania. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen ZX ) Falujące obroty i gasnący co jakiś czas silnik
Jak najbardziej mogą być takie usterki co warto na początek delikatnie przepłukać i wysuszyć o ile nie inaczej jak komputer pokazuje, że czujnik jest uszkodzony to tylko wymiana. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen ZX ) Falujące obroty i gasnący co jakiś czas silnik
Dla potomnych, wywaliło w końcu błąd czujnika ciśnienia paliwa, wymieniony, problem rozwiązany.
Najgorsze w moim przypadku było brak jakichkolwiek błędów przez 2 miesiące losowego gaśnięcia.
Dopiero jak walnął na amen i przestał w ogóle odpalać to wykazało błąd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ZX ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.