Witam dzisiaj rano zaświecił mi się krótko taki komunikat w mojej cytrynce C5 2,0 ,2014 r kombi : Ryzyko zatkania filtra cząstek stałych, i zaraz znikł , popołudniu jeździłem i nic się nie pojawiło .
Czy to jest oznaka kończącego się FAPa . Obecnie mam przebieg 160.000 km .
Jak długo mogę jeździć zanim go wyczyszczę .
Ostatnio zmieniony przez Kromag dnia Sro 27 Lut 2019, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Jak pojawiło się ryzyko zapchania filtra to znaczy, że coś jest nie tak z wypalaniem i tylko komputer wskaże w 100 % przyczyny co może być związane z korkiem wlewu paliwa, a może być również brak płynu, a może również czujnik przekłamujący, a może być również i kabelek idące do czujnika. A teraz wybierz jedno z nich bez podłączenia komputera diagnostycznego co nie twierdzę, że się nie uda w trafić przyczyny bez komputera. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Dobry wieczór. Komunikat o konieczności uzupełnienia płynu do FAP objawia się "particle filter additive level too low" a ten oznacza że istnieje ryzyko zatkania filtra co może mieć przełożenie na pokonywanie krótkich trasach i filtr kilka razy pod rząd się nie wypalił stąd komunikat - jakie odcinki Kolega pokonuje? Druga sprawa to może filtr jest już mocno zapchany i dlatego wywala komunikat, trzecia to jak Kolega wcześniej napisał może być problem z dodatkiem a przy okazji jak tankuje się tego cytrona zawsze od rezerwy do pełna czy jakieś dolewki po kilkanaście litrów paliwa... Ogólnie to trzeba będzie się podłączyć pod komputer lexia czy diagbox i sprawdzić parametry FAPa na biegu jałowym i podczas jazdy...
Co do tankowania to tankuje zawsze auto od rezerwy do pełna bez żadnych dolewek , odcinki do jazdy to droga szybkiego ruchu gdzie mogę jechać do 100km/h i kawałek autostrady . W sumie 35 km .
Witam dzisiaj rano zaświecił mi się krótko taki komunikat w mojej cytrynce C5 2,0 ,2014 r kombi : Ryzyko zatkania filtra cząstek stałych, i zaraz znikł , popołudniu jeździłem i nic się nie pojawiło .
Czy to jest oznaka kończącego się FAPa . Obecnie mam przebieg 160.000 km .
Jak długo mogę jeździć zanim go wyczyszczę .
W mojej c4 II fap jest liczony na jakieś 170 tys km,więc całkiem możliwe,że zbliża się u Ciebie czas na jego regenerację/mycie.
Najlepiej podłączyć diagboxa i się wyjaśni.Ewentualnie kup elm 327 i ściągnij program na androida-sprawdzisz czy jest zapchany fap.
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: C5 2.0 HDi 163 KM
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 15 Lip 2019, 20:23
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Fap (dpf) czy się kończy
Cześć,
na początku maja pojawił mi się komunikat o braku płynu do filtra cząstek. Po kilku dniach w warsztacie uzupełnili mi ten płyn. Teraz pojawia się komunikat o groźbie zatkania filtra cząstek stałych. Co ciekawe pojawił się on wczoraj i dziś podczas jazdy w trasie - powyżej 100 km/h (odcinki powyżej 50km). Po jakimś czasie zniknął. Rozumiem, że tylko wizyta w warsztacie i ewentualne sprawdzenie stanu filtra? Sam nie mam żadnych narzędzi żeby podłączyć się pod komputer samochodu.
I takie pytanie ogólne. W jaki sposób przebiega wypalanie FAP? W trakcie jazdy z jakąś prędkością? Bo żadna kontrolka tego nie sygnalizuje? Czy proces może być przerwany i jakie mogą być tego konsekwencje?
Samochód: C5, rok 2012, przebieg 160 tys. km, 2.0 HDi 163 KM.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Wto 16 Lip 2019, 19:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Fap (dpf) czy się kończy
comatus napisał:
I takie pytanie ogólne. W jaki sposób przebiega wypalanie FAP? W trakcie jazdy z jakąś prędkością? Bo żadna kontrolka tego nie sygnalizuje? Czy proces może być przerwany i jakie mogą być tego konsekwencje?
Samochód: C5, rok 2012, przebieg 160 tys. km, 2.0 HDi 163 KM.
Wypalanie jest prawie niezauważalne. Niektórzy niby twierdzą, że wiedzą kiedy wypala, ale ja przez 4 lata nigdy się nie zorientowałem. Przerwanie wypalania dodatkowo będzie przytykało filtr bo przerywając wypalanie, jedziesz później dalej i czekasz na kolejny cykl, a syf się odkłada w niedopalonym filtrze.
Co do prędkości to słyszałem różne opinie. Jedni twierdzili, że trzeba autem przejechać z 30km przy ok. 3000 obrotów (u mnie to skutkowało gdy początkowo pojawiały się takie informacje o problemie z wypalaniem). Inni twierdzą, że FAP wypala się przy niższych obrotach, a te 3000 to bardziej przy DPF.
Jak masz już takie błędy to jedź na sprawdzenie. U mnie regeneracja była potrzebna po 208 000km. Wszystko zależy gdzie i jakie trasy pokonujesz autem. Krótsze odcinki, jazda po mieście, przerywanie wypalania, skróci ten przebieg.
Regeneracja 900zł. Tylko nie wpadnij na pomysł żeby wyciąć FAP.
Błędy mogą być też spowodowane czujnikiem (choć ten potrafi wariować gdy filtr masz zapełniony lub gdzieś jest nieszczelność). Warto sprawdzić zawsze ten elastyczny łącznik przy FAP. On może ulec uszkodzeniu i powodować nieszczelności.
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: C5 2.0 HDi 163 KM
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 20 Lip 2019, 22:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Fap (dpf) czy się kończy
Bartolini82, wycinać na pewno nie będę. Auto jeździ raczej trasy po dłuższych trasach, ale po mieście też trzeba jeździć. Po tym jak dwa razy pojawił się komunikat jak na razie jest cisza wiec do 3 razy sztuka. Jak jeszcze się pojawi jadę do mechanika.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Nie 21 Lip 2019, 13:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Fap (dpf) czy się kończy
No nie wiem czy do 3 razy sztuka. Jak masz problem z wypalaniem albo jest gdzieś jakaś nieszczelność czy coś, to za 3 razem może Ci auto wejść w tryb awaryjny i na lawecie zajedziesz do warsztatu.
Nie ma sensu tego odciągać. Lepiej jechać, sprawdzić, zregenerować i mieć spokój na kolejne 100-200 000km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.