Chciałbym przedstawić problem z odpalaniem auta z silnikiem 1.6 HDI 90KM (zwykłe turbo, zwykłe sprzęgło). Mianowicie po nocy jak się auto odpali od razu po zgaszeniu kontrolek od silnika to potrafi nie równo popracować i odczuwalne jest falowanie obrotów. Natomiast jeśli weźmiemy i kilka razy przekręcimy kluczyk na zapłon i ponownie off to auto odpala bez problemu. Nie trzęsie silnikiem ani nie falują obroty.
Temperatura czy to dodatnia czy ujemna.
Auto nie ukazuje błędów w Lexii.
Przy minusowych temperaturach kontrolka od świec jak to w 1.6 HDI nie pojawia się wcale lub pojawi się na ułamki sekund.
Czy np świece mogą być uszkodzone a komputer tego nie ukaże?
Dzień dobry. Proszę spróbować podpompowac gruszką (jeśli jest) paliwo tak z 5 razy przed odpaleniem i sprawdzić czy pomogło. Jeśli będzie ok to gdzieś dostaje się powietrze do układu paliwowego i przez chwilę idzie powietrze zamiast paliwa...
Najszybciej świece żarowe słabo grzeją i tutaj nawet dogrzewają aż do uruchomienia silnika. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Gruszka sprawdzana i niestety nie ma rezultatów na plus.
Czy jak świece będą uszkodzone to nie powinien pokazywać problemu podczas podłączenia pod Lexią?
Nie pokaże błędu jeśli słabo grzeją za to uszkodzone tak i zazwyczaj jest tak, że mogą grzać już przy samej końcówce grota grzewczego i rzadko się uszkadzają aby pokazał błąd lecz piszesz, że czasami pojawia się ta kontrolka i jeśli przy obecnej temperaturze tak jest to już są objawy usterki świec żarowych. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Według mnie to w HDi grzanie świec jest dopiero przy większych minusowych temperaturach. U siebie dopiero że dwa razy odkąd mam cytrona widziałem magiczną sprężynkę od świec i to w okolicy poniżej -10. Ale oczywiście można świece sprawdzić. Jest możliwość podłączyć jakiś interfejs choćby najzwyklejszy elm z programem FAP lite, żeby sprawdzić jakie są ciśnienia zadane i zmierzone przed i zaraz po odpaleniu silnika? Oraz inne parametry ?
Ja w moim Citroenie miałem problem ze świecami, który nawet nie był wyczuwalny przy -9 stopniach a dokładniej to jedna świeca w ogóle nie grzała, reszta jako tako dawała radę. Auto mam od niedawna i pomimo braku jakichkolwiek objawów złego funkcjonowania świec, postanowiłem, że je wymienię wraz z innymi elementami typu rozrząd, płyny itd. Mój mechanik (wcześniej serwisowałem u niego Honde Civic VI. gen z 2000 roku) podczas wymiany świec sprawdzał te stare i właśnie zauważył, że jedna nie grzała.
Ja dałem 40 zł za 1 sztukę świecy żarowej firmy Denso, zawsze warto je wymienić jeśli masz jakieś podejrzenia, że może być z nimi problem bo nie są one zbyt drogie. Jeśli chodzi o koszt wymiany to za wymianę świec zapłaciłem 50 zł.
Do rozruchu silnika świece jednak podgrzewają w hdi, a przy większych mrozach zapalają się kontrolki po to, żeby wydłużyć czas podgrzewania świeć żarowych i żeby kierowca chwilę zaczekał z rozruchem silnika.
Cytat:
Według mnie to w HDi grzanie świec jest dopiero przy większych minusowych temperaturach.
Nie do końca jest prawdą i jak się nie wierzy to proponuję podłączyć miernik i druga osoba niech włączy zapłon. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Wiadomo że świece grzeją bo słychać jak pracuje przekaźnik od świec.
Wydaje mi się że jednak to będą świece bo jakby to był wtrysk wydaje mi się że kilka razy załączanie zapłonu by nie wpływało na to że wtrysk leje czy nie. Tym bardziej auto pali bardzo mało tj, tak jak podają użytkownicy.
Mam nadzieje że nie będzie problemu z wyjęciem świec.
Patrzeć na jakieś bardziej renomowane jak NGK czy BERU czy np FEBI, Champion, Denso też będzie ok?
Dzisiaj jeszcze zauważyłem że przy odpaleniu za pierwszym razem słychać takie uderzenie.
Nie zauważyłem tego podczas odpalania w sposób kilka razy przekręcenia stacyjką.
Pytanie teraz nasuwa się samo czy bawić się w świece czy wymontować wtryski i dać do weryfikacji.
Jeden wtrysk mam także nie było by problemu z podmianą wtrysku i wykonania testu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.