Witajcie,
chciałem się przywitać - po raz pierwszy na forum Citroen.
Auto Citroen C3 1.1 2004r jako drugie w rodzinie od niedawna.
Już niestety duży problem - coś rozładowywuje aku.
Pobór przy wszystkich możliwych wyłączonych odbiornikach - 0,48 ( skacze od 0,48 do 0,53 )
Odpięte radio - to samo.
Dmuchawa wczoraj przestała działać
Jak otwieram drzwi - "zamigotają" dziwnie jak przy zwarciu - przez 1s diody na desce.
W BSM - nadtopiony bezpieczik spryskiwacza.
Po wymianie - zaraz spaliło nowy - całkiem wykręciło go i nadtopiło.
Przy wyciągniętym bezpieczniku spryskiwaczy - dalej choinka.
Przy wyciągniętym bezpieczniku dmuchawy i spryskiwaczy - nie migota nic.
Nie miałem opcji zmierzyć czy pobór prądu spadł bo mi Ojciec spalił wczoraj miernik - dziś sprawdzę
Dodam ,że wypięcie wtyczki od dmuchawy pod kolumną kierownicy - nic nie zmienia - zatem wnioskuję ze nie ma zwarcia...
BSM do wymiany ?
Czy o tych samych numerach można wymienić 1:1 z innym ?
Ja bym przejrzał jeszcze opornik wentylatora jeśli nie działa, ewentualnie wiązki do przejrzenia, masy, wtyczki w BSI, możesz też spróbować wyjmować bezpieczniki w BSI i szukać czy coś się nie zmieni.
Ja bym jeszcze powypinał wtyczki z BSM i sprawdzał jakie są napięcia, bo miałem przypadek że zwarcie w instalacji ABS powodowało podawanie prądu na stacyjkę i wzbudzanie układów.
BSM musi mieć tylko ten sam numer lub wyższy o oznaczeniu np L02, można wtedy szukać L02 i trochę wyżej.
Kolego - opornik wentylatora w BSM ?
Właśnie jest OK - wymieniałem go na nowy
Dmuchawa jednak nie działa od przedwczoraj.
Dodam jeszcze jeden istotny fakt - dmuchawa wcześniej od jakiegoś czasu DZIAŁAŁA przy wyjętym kluczyku.
Mimo,że obecnie nie działa - jak jest wpięty bezpiecnzik - robi "choinkę" na desce....
aha i jeszcze jedno pytanie - zastanawia mnie fakt stopienia bezpiecznika od spryskiwacza w BSM.
I jego wpływu z bezpiecznikiem od dmuchawy.
Odłączenie obu - dopiero wprowadza "normalność" w elektryce samochodu.
Są na tym samym przekaźniku czy jak ?
Jak bezpiecznik wywala od dmuchawy to najprawdopodobniej dmuchawa spalona i wcześniej nie było przypadkiem dziwne odgłosy pracy silniczka od dmuchawy?
A od spryskiwaczy sprawdziłbym silniczek od spryskiwaczy, a najlepiej odłączyć całkiem od silniczka spryskiwaczy i wtedy wstawić bezpiecznik co będzie wiadomo gdzie i co zwarcie powoduje.
To samo zrób odłączając zasilanie od dmuchawy, a potem wstaw bezpiecznik i jak tutaj bezpiecznik wywali to świadczy o usterce instalacji, a jak nie to wina silniczka dmuchawy.
Tyle, że trochę nie zrozumiane cały opis, no chyba, że rzeczywiście masz problem z instalacją aniżeli wadliwe wspomniane silniczki od spryskiwaczy i dmuchawy, bo działają dopiero po włączeniu zapłonu i na postoju nie powinien pobierać zasilania bez włączonego zapłonu. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Pią 08 Lut 2019, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
jasne - co do silniczka spryskiwaczy 100% racja i tak sprawdzę - bo on niego bezpiecznik paliło.
Co do bezpiecznika "wichury" - nie paliło go nigdy.
Żona jadać dwa dni temu stwierdziła ,że włączyła dmuchawę na poziom "1" - coś świsło tylko i nie zadmuchała nawet.
Czyli pewnie się zjarała....
Da się ja jakoś sprawdzić na krótko bez wyciągania ?
Mnie to dziwi - dlaczego dopiero jak wyciągnę oba bezpieczniki tz. nadmuchu i spryskiwaczy - instalacja odzyskuje normalność. Jak zostawię w dowolnej konfiguracji - których z nich - świruje.
Zbieg okoliczności awarii tych dwóch rzeczy na raz ?
Czy BSM z racji ,że bezpiecnziki są obok siebie ?
To odłącz od nich zasilanie czyli wyjmij kostki od tych silniczków i wtedy sprawdź. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
no to tak.
Wypięty bezpiecznik od dmuchawy oraz spryskiwaczy : pobór 0,05A
Wpiety byle jaki z nich lub oboje - 0,48A
Dodatkowo taki numer: wpięty bezpiecznik spryskiwaczy ( a wypięty nawiewu ) - spryskiwacze nie działaja ale działa.........NAWIEW bez kluczyka nawet
Wpięty bezpiecznik nawiewu a wypięty spryskiwaczy - nie działa nic z tych rzeczy
Oczywiście pobór 0,48A bez obciążenia.
Dla testu odpięta wtyczka od dmuchawy - także pobór 0.48A
Wniosek - zwarcie na BSM między sąsiadującymi gniazdami bezpieczników?
A co kolega Pyotrek grzebie coś w Twoim aucie???, że w ten sposób pytasz.
Skoro nawiew działa bez włączone zapłonu to najwyraźniej jest problem po stronie nawiewu czyli jednym słowem, napięcie jest bezpośrednie idące do nawiewu, bo w innym sensie nie ma prawa chodzić bez włączonego zapłonu co zostaje pytanie: Czy była jakaś integracja w instalacji podłączając inne rzeczy?
Rada;
Skoro do tej pory nie wykryłeś usterki to podjedź do elektryka i niech przejrzy, pomierzy i naprawi, bo jak tak dalej będzie to spalisz auto i wtedy będzie po zawodach. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Mostek123 - dzięki za takie porady. To ,że pytam na tym forum to nie oznaka ,że mam dwie lewe łapy i nie umiem operować podstawami miernika - tylko szukam porady wśród ludzi co mieli ten problem i go rozwiązali - po to jest forum ?? Czy może pomyliłem strony ?
A to ,że mija tyle i tyle czasu to nikogo rzecz - jak mi się podoba to będę go naprawiał do zimy - właśnie pomału aby go nie spalić głupotą czy ten niewiedzą.
"Skoro nawiew działa bez włączone zapłonu to najwyraźniej jest problem po stronie nawiewu czyli jednym słowem, napięcie jest bezpośrednie idące do nawiewu, bo w innym sensie nie ma prawa chodzić bez włączonego zapłonu co zostaje pytanie: Czy była jakaś integracja w instalacji podłączając inne rzeczy?"
Nie, nie była. Oczywiście to nie jest wina nawiewu bo nie ma w tym logiki....
Problem : Coś kradnie prąd - po 2 dniach aku rozładowany.
Początkowo działa nawiew bez kluczyka.
"Choinka" na desce po otwarciu drzwi - przez 1s.
Nie działa spryskiwacz.
Po otwarciu BSM - nadtopiony bezpiecznik od spryskiwaczy.
Po wypięciu bezpiecznika od spryskiwaczy - dalej kradnie.
Po wypięciu bezpiecznika od nadmuchu - dalej kradnie.
Po wypięciu obu - brak lewego poboru , brak "choinki.
Wniosek - zwarcie na BSM pomiędzy tymi sąsiednimi bezpiecznikami. Optycznie - niewiele widać zmian.
Po wymienia BSM "nowy używany" - problem rozwiązany.
Pamiętajcie aby dobrać dokładnie taki sam kod łącznie z literką ( lub model wyższy )
Wymiana plug & play - dwa zaczepy od dołu aby wyciągnąć BSM - w C3 - krótka wiązka - cierpliwości.
Jeśli mógłbym w czymś pomóc - zapraszam gg: 3052318
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.