Witam, jestem posiadaczem C4 picasso z silnikiem 1.6 hdi z wymontowanym filtrem fap i przeprogramowanym komputerem.
Dodam że do czasu problemów z tym silnikiem byłem bardzo z niego zadowolony, 6,5 l/100km w cyklu miejskim to rewelacyjne spalanie.
Przy przebiegu 208 tyś km zaczeły sie problemy z turbiną i wyciekami oleju który nastepnie kapał na alternator i pojawiały sie komunikaty " battery charge fault" po czym pojawiała sie kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej. Akumulator nie miał wgl ładowania, samochód potrafił mi sie zatrzymać na środku drogi po czym nie mogłem go wgl odpalić.
Oddałem turbine do regeneracji, i auto mechanikowi aby uszczelnił ów wycieki.
Sugerowałem mechanikowi żeby usunął sitko które podobno zatyka się i na skutek braku smarowania turbina pada. Jednak on uznał ze trzeba je wyczyscić i zostawić tak jest..
Wymienił filtr powietrza, oleju. Wcześniej pół silnika było "zarzygane" olejem kapiącym z turbiny,uszczelek czym miał sie zajać nieszczesny mechanik.
Odebrałem samochod i turbina sprawuje sie ok, przez tydzień czasu nie było żadnych wycieków ale znowu pojawiły krople oleju na alternatorze.
Poniżej wstawiam zdjęcie i w miejscach gdzie sa strzałki pojawiaja sie wycieki oleju.
http://ifotos.pl/zobacz/berlingox_nsxharr.jpg/
Prosiłbym o napisanie co mam wymienić, czy jakieś wężyki, rurki juz sam głowe tracę gdyż nie jestem mechanikiem.
W kółku zaznaczyłem element który mechanik mi wymontował twiedząc że poprzedni mechanik go rozwiercił prawdopodobnie przy próbie demontarzu, faktycznie były ślady odwiertów. Może trzeba ów element wymienic na nowy?
Pozdrawiam i proszę o rady
to typowa przypadlosc tego silnika, olej zasysany z odmy dostaje sie do dolotu powietrza i przez niszczesna przepustnicę, ktora jest nieszczelna leci na alternato i tryska pod maską. mam to samo, serwis to niby uszczelnia ale to nic niedaje.
Po regeneracji turbiny należy również wymienić rurkę smarującą turbiny na nową z serwisu - koszt ok.180zł, a to sitko usunąć!
Jeśli zostało stare, a tylko wyczyszczone to regenerowacz turbin może nie uznać ewentualnej reklamacji.
Ile orientacyjne poza Aso kosztuje wymiana rozrządu w silniku 1.6 hdi + robocizna?
Chodzi mi caly rozrzad wraz z pompa wody, napinacze,łożyska napinaczy.
Obecnie citroen przejechał 212 tyś km
Pozdrawiam
Nie normalne ale nie zawsze da się coś z tym zrobić U mnie było to samo nie pomogła wymiana pokrywy zaworów. Więc zamontowałem separator oleju/catch tanka. Chociaż wydawało mi się to ostatecznością bo chciałem dotrzeć do usterki a nie tylko doraźnie rozwiązać problem to teraz jestem zadowolony duzo syfu i wody mi zatrzymuje. No i olej nie kąpię mi na kostkę ani tam gdzie pojadę.Film z mojego montażu w linku poniżej https://youtu.be/SYAI0IrksIQ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.