Witam Panowie,
Mam problem, kilka dni temu wyskoczył błąd o ryzyku zapchania filtra FAP - risk of particle filter clogging.
Komunikat pojawiał się już kilkakrotnie, po przejechaniu określonego odcinka znika.
Wcześniej jednak nie pojawiał się z taką częstotliwością.
Przebieg 180k raczej oryginał. Nie znam wcześniejszej historii, w moim posiadaniu około 3 miesięcy.
motor: 1.6 hdi 2011 rok
Forumowicze proszę pomóżcie, czy filtr nadaje się do wymiany // mycia ?
Musisz uzupełnić Eolysa, zostało tylko 38 gram, zrób to jak najszybciej.
Witam!
Mam pytanie,mógłbyś mi powiedzieć jak odczytałeś z tego zrzutu,że jest jeszcze 38g Eolysu?
Ja za cholerę nie mogę wyczaić.
Dziękuję za odpowiedź.
Musisz uzupełnić Eolysa, zostało tylko 38 gram, zrób to jak najszybciej.
Witam!
Mam pytanie,mógłbyś mi powiedzieć jak odczytałeś z tego zrzutu,że jest jeszcze 38g Eolysu?
Ja za cholerę nie mogę wyczaić.
Dziękuję za odpowiedź.
Robert pisze bzdury, nie słuchaj !
38g to ilość syfu (ceru) która jest w FAP i świadczy o jego kondycji - ten parametr jest bardzo dobry, aczkolwiek przy takim przebiegu, powinien być w granicach 150g; może poprzedni właściciel zrobił 'wymianę' FAP komputerowo i stąd ten wynik
ilość EOLYS - chyba nie wkleiłeś całego zdjęcia z programu bo powinien być opis w stylu: objętość dodatku pozostała w zbiorniku albo coś podobnego - ponadto, pojemność zbiornika dodatku do paliwa (ze screenu) i wartość 1220ml też trochę mała - chyba była robiona dolewka i źle zaprogramowano ilość, albo tylko 'softowo' zrobił dolewkę.
Musisz sprawdzić fizycznie ile masz płynu EOLYS bo może go nie być wcale, a 'zmylony' komputer pokazywać że jest.
I oczywiście, filtr można umyć, dolać EOLYS jeżeli potrzeba, zrobić poprawną wymianę filtra i poprawnie zaprogramować ilość EOLYS i śmigać
Dzień dobry. Tu nie ma wątpliwości, ktoś na 100% zrobił wymianę fapa kompem, ponieważ przy tym przebiegu raczej niemożliwe jest aby parametr "Pozostały przebieg przed wymianą filtra cząstek stałych" był na poziomie 169768 km. Trzeba dać zrzuty ze wszystkich parametrów, ponieważ te co są teraz to wygląda na ok, filtr wypala się średnio co ponad 400 km co jest dobrym wynikiem, jedyne co mnie zastanawia to różnica ciśnień - samochód był na biegu jałowym jak Kolega robił zrzut ? Dlaczego taka wysoka jak regeneracja była 161 km wcześniej - powinno być mniej... Druga sprawa to ilości tego dodatku i jaki ten zbiornik jest wpisany jakoś mało jak Kolega zauważył 1220 ml ... choć z tym są różne jajca - ewidentnie było grzebane - proszę podać wszystkie parametry z tej zakładki o FAPie i będziemy myśleć dalej...
No i właśnie tutaj kłania się kompletny brak wiedzy na temat Diesla z mojej strony Sądziłem, że to właśnie ten parametr mówi o ilości dodatku.
Ale mi wstyd
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Nie 30 Gru 2018, 15:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Citroen C5 FAP stan !
__Robert__ napisał:
No i właśnie tutaj kłania się kompletny brak wiedzy na temat Diesla z mojej strony
Hm...po co zabierać głos jak się o czymś nie ma pojęcia? Dobrze, że potrafisz się chociaż przyznać do błędu
BTW, ja przy przebiegu 199 000, mam FAP zapchany w 85%, więc ta wartość u kolegi powyżej, faktycznie nierealna. No, chyba, że FAP był czyszczony, a nie zrobiono dolewki. To by ew. tłumaczyło parametr ze screena, a jednocześnie błąd FAP.
Z dolewką jest to prawdopodobne bo jak dzwoniłem do 2 warsztatów, które robią regenerację to w 1 powiedzieli, że zrobią jak faktycznie będzie mało (a jak średnia wartość to nie), a w drugim od razu powiedzieli, że zaleją do pełna (przynajmniej w teorii bo za 1l dolewki liczą sobie +200zł do kosztu ).
Problem chwilowo zanikł i wczoraj pojawił sie ponownie zaraz po tankowaniu. Zaobserwowałem ze blad filtra pojawia sie glownie po tankowaniu samochodu, po przejechaniu powiedzmy 150km wszystko wraca do normy, kolejne tankowanie i znowu to samo. Tym razem ledwo dojechałem do miejsca docelowego - samochód jakby nie miał mocy, dławiło go. Pojawił się komunikat o ryzyku zapchania filtra oraz błąd silnika.
Dodam ze tankuje na stacji znanego koncernu, a nie jakieś pozamiejscowej x.
Dolałem uszlachetniacza paliwa i dotankowałem do pełna verwy, nic nie pomogło.
Proszę dać odczyty z FAPa wszystkie zakładki... najlepiej po tankowaniu jak wyskoczy błąd... Aaa jedne podczas biegu jałowego a drugie w czasie jazdy... Inaczej to wróżenie z fusów bądź strzelanie na ślepo... zresztą wyżej były wskazówki co robić dlaczego Kolega się nie zastosował tylko zwlekał takie błędy nie naprawiają się same....
Dzień dobry. Tu nie ma wątpliwości, ktoś na 100% zrobił wymianę fapa kompem, ponieważ przy tym przebiegu raczej niemożliwe jest aby parametr "Pozostały przebieg przed wymianą filtra cząstek stałych" był na poziomie 169768 km. Trzeba dać zrzuty ze wszystkich parametrów, ponieważ te co są teraz to wygląda na ok, filtr wypala się średnio co ponad 400 km co jest dobrym wynikiem, jedyne co mnie zastanawia to różnica ciśnień - samochód był na biegu jałowym jak Kolega robił zrzut ? Dlaczego taka wysoka jak regeneracja była 161 km wcześniej - powinno być mniej... Druga sprawa to ilości tego dodatku i jaki ten zbiornik jest wpisany jakoś mało jak Kolega zauważył 1220 ml ... choć z tym są różne jajca - ewidentnie było grzebane - proszę podać wszystkie parametry z tej zakładki o FAPie i będziemy myśleć dalej...
U mnie jest zbiornik 1,8L. Jak kupowałem auto to było ok. 1,2L. Teraz po 20k km jest 940g czyli 10g starcza na ok. 1k km. U siebie też robiłem regenerację fapa fizyczną i wpisałem w DB. Dodatku nie uzupełniałem, bo przy moim rocznym przebiegu to starczy mi jeszcze na 8 lat. Fizycznie zbiornik jest ciężki i dużo płynu się przelewa tak, że może być więcej niż podaje komp (być może poprzedni właściciel robił dolewkę, ale nie wpisali w komp). Ja zawsze tankuję powyżej 60L (do pełna) i wtedy zużycie dodatku jest najmniejsze.
Jeśli chodzi o ciśnienie różnicowe pokazane na screnie -6mbar na jałowym to jest to w miarę poprawny parametr po przejechaniu 161 km oraz 38g ceru osadzonym w filrze. Ważniejsze byłoby sprawdzenie jakie ciśnienia są w czasie jazdy, w czasie mocniejszego depnięcia na gaz oraz informacja czy silnik ma ori program czy był chipowany. U mnie po chipie ciśnienie sporo się zwiększyło, ale nawet przy maksymalnym bucie nigdy nie wywala błędu fapa. Przed umyciem fapa i jeszcze przed chipem często się to zdarzało przy mocniejszym depnięciu. Natomiast zawsze błąd wyskakiwał tylko na chwilę i przy odpuszczeniu gazu już było ok. U mnie przed myciem fapa było 90% nasycenia cerem i ok. 160g ceru, więc dużo więcej niż tutaj. Być może została wpisana wymiana fapa bez fizycznego czyszczenia oraz auto może mieć dużo więcej przejechane niż jest w papierach. Trzeba by sprawdzić te ciśnienia w czasie oraz czy jest dodatek w zbiorniku. Prawdopodobnie fap jest do płukania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.