Przesiadłem się ostatnio z C4 na C5 i jestem bardzo zadowolony. Samochód z polskiego salonu ze znaną przeszłością i przebiegiem 75tys. Niestety nie udało mi się kupić modelu z silnikiem 2.0 o którym na tym i innych forach napisano praktycznie wszystko, a z silnikiem 1.6 e-HDI i z niepolecaną przez większość użytkowników skrzynią MPC. Jak narazie nie podzielam opinii o tej skrzyni gdyż zarówno ja jak i moja małżonka jesteśmy tym autem zauroczeni, a silnik 1.6 jest w zupełności wystarczający (wcześniej miałem zwykłe 1.6 (90KM) w C4 i różnica jest bardzo duża na plus).
Moje pytania do praktyków tego modelu są następujące:
- jak wygląda trwałość systemu start-stop - czy dla auta które ma 5,5 roku może już pojawić się problem z rozrusznikiem lub akumulatorem?
- jaka jest trwałość skrzyni MPC i czy należy ja jakoś serwisować (jeśli tak to przy jakim przebiegu)?
- jak ta skrzynia wpływa na trwałość sprzęgła (kiedy można spodziewać się pierwszych oznak usterek)?
- czy paliwo leje się zawsze do pełna (w sensie cały bak) czy można dolewać? Chodzi mi o zapewnienie odpowiedniej dawki płynu do Fapa (czytałem gdzieś że jest on dawkowany zawsze w tej samej ilości podczas tankowania)
- co jeszcze sprawdzić (poza standardowymi wymianami - filtry, olej są oczywiste)? Rozrząd raczej przy tym przebiegu jest jeszcze OK.
Na tą chwilę to chyba wszystkie pytania. Jeśli ktoś z Was ma jakieś inne doświadczenia z tym silnikiem lub skrzynią to bardzo proszę o porady/sugestie.
Kolego mam ten sam model co Ty. Przy 150tys zmieniałem komplet sprzęgło i dwumasowe i wysprzęglik 3230zł z robocizną puścił mi uszczelniacz dlatego robiłem więc przy okazji zmieniłem wszystko. z tym tankowaniem masz rację najlepiej tankować dużo paliwa gdyż komputer sam liczy sobie dawkę tego dodatku a przy małych dolewkach może źle dobierać dawkę. Ja wywaliłem FAP gdyż jeżdżę po mieście nie miałem z nim problemu ale zapaliła mi się dolewkach płynu i ktoś mi doradził żeby go wywalić i tak zrobiłem. Na razie nie miałem żadnych problemów ani z silnikiem ani że skrzynią to naprawdę dobre auto mam przebieg 190 tys. Start stopu prawie nie używam chyba że jestem w Warszawie to tak bo tam naprawdę dużo się stoi w mieście. Akumulator kupowałem nowy gdyż auto od handlarza i był jakiś zwykły włożony . Za wartę agm 520zł zapłaciłem a ASO chcieli ponad 9 stów. Olej zmieniam co 10tyskm wraz z filtrem zawsze płukanie silnika robię płukanką liquid okulary. Co 3 wymiana zmieniam filtr powietrza i paliwa. Na razie śmiga.
Dzięki za odpowiedź, a to płukanie silnika to jakaś skomplikowana sprawa czy standardowa operacja podczas wymiany oleju, bo ja niestety wszystkie wymiany zlecam w zaprzyjaźnionym warsztacie specjalizującym się we francuzach i nie wiem czy też to robią czy traktują jako zbędny luksus.
Piszesz, że nie używasz start/stop więc rozumiem, że wyłączasz go za każdym razem po zapłonie, czy można to jakoś wyłączyć na stałe (trochę mnie wkurza to że przy krótkich podjazdach się co chwile wyłącza i włącza - mam wrażenie, że to szybko wykończy akumulator i rozrusznik - chyba, że są pancerne).
FAPa zostawiam, bo nie lubię ingerencji w całość "organizmu" a poza tym w cytrynach nie jest to jakoś strasznie drogie w eksploatacji, a dodatkowo teraz może być problem z przeglądami.
No i nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie spalanie z komputera z ponad 10tys. km (jeszcze poprzedni właściciel) to 6,6L więc jak dla tak dużego i ciężkiego auta naprawdę super.
Akumulator szybko się nie skończy tam jest kondensator który się doładowuje w czasie hamowania wpisz sobie na YT mikrohybryda citroen to zrozumiesz jak to działa. Podobno wyłączyć na stałe się nie da. Płukanie robię bo jeżdżę krótkie odcinki i olej nie nagrzany. W poprzednim aucie miałem przez to szłam w przewodach teraz płukanie przy każdej wymianie. A spalanie mam 5.8-6.1.
Olej zmieniam co 10tyskm wraz z filtrem zawsze płukanie silnika robię płukanką liquid okulary. Co 3 wymiana zmieniam filtr powietrza i paliwa..
Płukanie silnika a wymiana fittrów co 3 raz, dziwne oszczędności. Ja wymieniam filtry (paliwo, powietrze, kabina)za każdym razem jak jest zmiana oleju czyli co rok. _________________ Pamiętaj mechaniku-zawieszenie na max w C5 na podnośniku
Odpowiem skrupulatnie
Olej z filtrem co 10 i płukanka.
Filtr kabinowy z węglem aktywnym co rok + 2 - 3 razy w roku odgrzybianie
Filtr powietrza co 20 a paliwa co 30 tys
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.