Bicie na kierownicy hamulcu a wysokosc hydrozawieszenia?
Witam kolegów.
W zwiazku iz szykuje mi się dłuższy wyjazd 1200km wyczułem drgania na kierownicy auto poszło do mechanika. Diagnoza krzywe tarcze.. Tarcze klocki Ate założone dalej to samo. Na starych klockach i tarczach miałem taka sytuacje że, jada 140 km biła mi buda nawet bez naciskania na pedał, zjechalem na stacje chwile postałem, wyruszyłem znowu a atko hamuje perfekcyjnie mieciutko, zero wibracji. Czy czasem wina nie jest z pneumatyką ze na niskich predkosciach jest miekka i w miare nisko siedzi zawieszenie. Natomiast przy wyzszej predkosci podnosi sie do góry, półosie są pod kątem wzgledem drogi podłoża i przez to przenosza sie naprężenia na łożyska, tarcze, klocki i bude? koła wywazone oponki letnie nowe...
Czy mial ktoś z Was taki przypadek? Jaka powinna byc wysokosc na postoju jaka podczas jazdy wolnej i szybkiej? czy ktos moze podac nastawy do diagboxa, chetnie bym to sprawdzil. Bo nie wierze ze nowe tarcze bija jak zmierzyłe i wychodzi pomiar 0.02-0.04mm luzów stuków nie odczuwam kompletnie zadnych swoznie, laczniki sprawdzone.
Nawet ostatnio korygowalem swiatła mijani bo byly za nisko...
Wydaje mi się ze przyczyna jest w hydrozawieszeniu?
Poproszę o poprawne nastawy wysokosci?
Re: ( Citroen C5 ) Bicie na kierownicy hamulcu a wysokosc hydrozawieszenia?
Cześć
Przy wysokich przędkościach, a właściwie to już przy 110 km/h autko powinno nieco się obniżyć, a nie unieść.
Wysokość parwiadłowa to
przód 41 cm
tył 39 mm
Mierzymy od rantu do osi koła
Jeśli tak nie jest to należy wyregulować zawieszenie, wystarczy kompem jeśli mieści się w zakresie.
W Katowicach jest kolega Machony ( Tomasz ), on ogarnia takie sprawy w 15 minut
Mam Diagboxa sprobuje podczas jazdy zerknac na nastawy i wysokosc srednia czy ulegaja zmianom... A jakie sa fabrycznie nastawy przód i tył? Może ktos wie?
Re: ( Citroen C5 ) Bicie na kierownicy hamulcu a wysokosc hydrozawieszenia?
Wychodzi na to, że tarcze i klocki ATE nie są najlepszej jakości skoro zostało tak szybko starte i przypalone z tym, że byłoby odczucie zwalniania pojazdu co w czasie jazdy auto się podnosi. Tym mniej więcej, dlaczego nie zauważono zwalniania pojazdu, bo przy takiej usterce jest dosyć zauważalne.
Faktem jest to, że najważniejsze, że usterka została znaleziona i rozwiązana tylko troszkę nie daje spokoju jak wyżej opisane.
Obecnie na przod założone mam Ate komplet z klockami na tył Brembo z klockami a byly jakies zamienniki od Laguny II . Nie wygladaly identycznie jak te Brembo... Material szary a nie metaliczny. Gniazda zacisk piasta wyczyszczone. Hamulec reczny skalibrowany. Narazie jest ok. Auto uzywalem na trasach Austria Polska ciezko bylo wyczuc sciaganie czy grzanie tarczy. Poprostu nir zwricilem uwagi na tyl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.