Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Wrz 2018, 21:35
Temat postu:
C3 Citroen w gazie benzyna, bierze sporo oleju .
Witam mam Citroena C3 Picassa w gazie 1.4 benzyna, ostatnio bierze sporo oleju ok 0,5 l na 1000 km , czy czeka mnie wymiana pierścieni czy ten coś bardziej poważnego?
Re: ( Citroen C3 ) C3 Citroen w gazie benzyna, bierze sporo oleju .
A jaki masz przebieg tego silnika ? w tym ile na gazie ?
Jaki olej zalewasz ?.
Znam taki silnik co na benzynie brał do 1 litra na 10 tys. km po przejściu na gaz branie oleju systematycznie rosło teraz jet na poziomie 3,5 litra na 10 tys. km.
Znajomy był już u mechanika i przygotowuje się do remontu ale szczegółów nie znam.
Re: ( Citroen C3 ) C3 Citroen w gazie benzyna, bierze sporo oleju .
Witaj na forum i wypadałoby przywitać.
Cytat:
czy czeka mnie wymiana pierścieni
Nic z tych rzeczy i tego proponowałbym nie ruszać, bo wymiana pierścieni to już jest kapitalny remont silnika i przez same pierścienie nie pobiera tyle oleju co przez uszczelniaczy na zaworach i jak wyżej.
Cytat:
czy ten coś bardziej poważnego
Nic poważnego poza wymianą uszczelniaczy i czyszczenie gniazda zaworów w głowicy oraz wymiana prowadnicy w razie luzów. Tak więc głowica do remontu, ale przy takiej ilości pobierania oleju jeszcze bym powstrzymałbym i tak jak kolega Kiniam napisał: A jaki masz przebieg tego silnika ? w tym ile na gazie ?
Re: ( Citroen C3 ) C3 Citroen w gazie benzyna, bierze sporo oleju .
Znajomy kupił C3 używane i mam podejrzenie, że silnik biegał na olejach nie do końca wiadomo jakiej jakości w trybie LL.
Po kupnie na benzynie brał 1/1,5 litra na 10 tys. km.
Potem silnik przeszedł płukanie i zamontowano gaz, no i się zaczęło systematyczne łykanie oliwy na początek 2 litry, potem 3,5/4 litry, przebieg silnika to ok. 160 tys. km ok. 60 tys, km na gazie.
Nie pomogły kombinacje z doborem olejów, silnik systematycznie brał olej i kopcił zazwyczaj na zimnym.
I tak jak napisał Kolega wcześniej głowica do remontu, mechanik sprawdzał kompresję cylindrów i tak na wszelki wypadek robił próbę olejową.
Mechanik to nasz znajomy więc zrobi to po minimalnych kosztach robocizny nie oszczędzając na częściach od renomowanych producentów.
Zacznij od pomiarów kompresji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.