Witam wyskakuje mi taki błąd pod diagbox M34_P .Podczas jazdy samochodem i przyśpieszeniu do 130-140km/h w samochodzie wyświetla mi się komunikat Risk of particle filter clogging. Komunikat pojawia się dosyć często przy nagłym przyśpieszeniu . Zastanawiam się nad czyszczeniem FAP czym to dziadostwo wyczyścić domowymi sposobami .
Dobry wieczór. Jeśli ciśnienie różnicowe wynosi 0.97 bara (100 kpa czyli 1000 milibarów mbar) to znaczy że masz zatakanego FAPa i regeneracja widoczne nic nie daje bądź nie jeździsz na trasę aby go wypalić. Zresztą wartość 157km od ostatniego wypalania jest za mała , dla porównania u mnie ciśnienie przy tych obrotach dochodzi do max 0.35 bara (35 kpa czy 350 milibarów mbar) i wypalanie występuje co ponad 400km w cyklu mieszanym. Wypłukać FAPa można wodą pod ciśnieniem od tyłu lub są płyny do moczenia filtrów i czyszczenia. Moja rada, wyjąć i wymyć, dobrze wysuszyć i zrobić diagboxem wymianę filtra na nowy... Jeśli to nic nie da to wymiana na inny po regeneracji... Lub używany z niskim przebiegiem ale wypłukać przed założeniem... Pozdrawiam i powodzenia.
Poniżej link do mojego posta co prawda silnik 1.6 i inny fap ale płucze się tak samo...
Dzięki za odpowiedz djbuzer . Moja cytrynka ma 195 tys km . Nie dawno została kupiona .Posiada oryginalny przebieg z książką serwisową .Faktycznie może tak być że przy tych prawie 200 tys km odzywa się FAP i jest tak zaprogramowany do wymiany .Na chwilkę obecną użytkuje ja w trybie miejskim ale w diagboxie z tego co widzę powyższy błąd był kasowany w listopadzie 2017 r tak , że FAP należy sprawdzić i wyczyścić .Dokonam również sprawdzenia fizycznego ilości płynu eolys choć diagbox wskazuje 2288 ML .Mam tu jeszcze pytanie gdyż na filmie w linku mówisz o czyszczeniu filtra acetonem jak to czyści czy tez lepiej zastosować środki do mycia silnika lub inna profesjonalną chemię .
Mam tu jeszcze pytanie gdyż na filmie w linku mówisz o czyszczeniu filtra acetonem jak to czyści czy tez lepiej zastosować środki do mycia silnika lub inna profesjonalną chemię .
Filmik nie jest mój to tylko pomoc aby było widać co i jak odkręcać i nawet nie wiem że jest w nim mowa o czyszczeniu acetonem. Ja moczyłem w ciepłej wodzie i płukałem pod ciśnieniem od wylotu do wlotu bez żadnej chemii...
poza FAP-em, który jest ewidentnie do czyszczenia lub wymiany, zwróciłbym uwagę jeszcze na inny element który mi się rzucił w oczy na twoim screenie, a chodzi mi o przepływomierz powietrza - na screenie pokazuję temperaturę powietrza w przepływce -47 C... domyślam się zdjęcie jest w miarę aktualne, także taka temperatura raczej nie realna
kiedyś tłumaczyłem sobie coś z forum francuskiego i kto tam rzucił takie stwierdzenie (oczywiście tłumaczył to translator), że wartość temperatury powietrza zasysanego ma wpływ na wypalanie FAP i jeżeli są zbyt niskie temperatury, bodajże poniżej -20 C to nie dochodzi do wypalania
przy tym przebiegu w sprawnym aucie FAP nie powinien być w takim stanie, także kwestia o przemyślenia i przedyskutowania z mądrzejszymi ode mnie w tym temacie
Tak fotka słabej jakości robiona telefonem z ekranu laptopa ale aktualna.Zrobiona dzień przed zamieszczeniem postu . Faktycznie tam temperatura na przepływomierzu pokazuje na minusie (-47°c). Czyżby przepływomierz był również do wymiany . Innych błędów pod diagbox oprócz tego w poście nie miałem .
Wracając do tematu .Zakupiłem nowy przepływomierz i nadal jest (-47°c) . Tak, że to nie wina przepływomierza . Tak ze musi być coś innego .Od czasu do czasu na wolnych obrotach się przydławi ale poza tym jest ok. Fap na chwilę obecną się uspokoił zaliczył ładną trasę i jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.