Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C2 VTR 1.4, 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Maj 2012, 15:29
Temat postu:
WODA W KOMPUTERZE STEROWANIA SILNIKIEM, SKĄD? DLACZEGO?
Witam w komputerze pojawia się woda- płyn, po osuszeniu pojawia się ponownie w trakcie jazdy. Bez uruchomienia silnika komputer pozostaje suchy. Woda powoduje że auto przestaje normalnie pracować np. nie odpala lub w trakcie jazdy możliwa jest jazda wyłącznie w trybie serwisowym. Proszę o pomoc w tej sprawie, każda informacja jest potrzebna bo mechanikom się pomysły skończyły. :cry:
Woda w sterowniku silnika ????? Obudowa jest szczelna, jesli nie zostalo nic zamoczone np od mycia silnika to nie powinno jej tam byc, elektroniczne elementy oraz płyta sterownika nie "wytwarza" wody, wilgoć mogłaby pojawiac sie np. przy zaciekaniu wody przez wtyczkę przyłaczeniową ..... nie rozumiem problemu a raczej trudności jego rozwiązania.....
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C2 VTR 1.4, 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Maj 2012, 11:20
Temat postu:
re
Witam, na wstępie bardzo dziękuję za odpowiedż
No właśnie to jest taka dziwna sprawa ale faktem jest że w trakcie jazdy w sterowniku pojawia się woda. Po około 60 kilometrach możliwa jest jeszcze jazda a jeżeli zbliżamy się do 100 to silnik sam się wyłącza lub możliwa jest jazda wyłączenia bez użycia pedału gazu, prędkość 9 kilometrów na godzinę. Wciśnięcie gazu powoduje wyłączenie silnika. Jeden z mechaników powiedział że spotkał się już z takim problemem i zaradził temu tak, że powiesili komputer do góry nogami. Może i jest to jakieś rozwiązanie tylko wydaje mi się że może doprowadzić do przetarcia kabli (fabrycznie są wpinane do sterownika od góry).
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: C2 1.1
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 08:33
Temat postu:
Woda w sterowniku silnika C2
Witam,
w mojej C2 z silnikiem 1.1. pojawił się ten sam jak wnioskuje z opisu problem. Kostka , szczególnie środkowa "poci się" w trakcie jazdy i na sterowniku skrapla się jakiś płyn. Mechanicy na razie nie maja pomysłu co z tym zrobić. Osuszam co 2 dni i na razie jeżdżę.
Lakers, czy udało Ci się znaleźć jakieś rozwiązanie ? Ostatni pomysł jaki podsunął serwisant w citroenie to wypełnić wejście kostki na sterowniku smarem izolującym, zapiąć i może pomoże. Podobno mieli takie przypadki w C3 i po smarowaniu auta nie wracały do serwisu
pozdrawiam
paweł
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C2 VTR 1.4, 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Maj 2012, 20:28
Temat postu:
RE
Witaj
W mojej cytrynce uszczelnili to specjalnym silikonem i sterownik jest suchy ale płyn zaczyna pojawiać się niestety w innych wtyczkach. Niestety najgorsze jest to, że nie wiadomo skąd ta ciecz się bierze. Bo to nie jest woda. Jak osuszałem sterownik to to jest taka tłusta ciecz.
Paweł bądż czujny bo w pewnym momencie autko przejdzie Ci w tryb serwisowy pokaże uszkodzenie systemu sterowania silnikiem i dalsza podróż będzie możliwa jedynie z prędkoscią 30 km/h. Jak coś więcej będę wiedział to napiszę bo moje auto dalej u mechanika jest. Liczę na wzajemność w przekazywaniu informacji.
Witaj,
No to pocieszająca wiadomość co do cieczy myślę że mamy to samo ustrojstwo, lekko tłuste, daleko temu do smaku wody i po wyschnięciu zostawia np. na zaślepce akumulatora ślady w kolorze niebiesko zielonym ( postukałem w nią kostką i wylało się tego trochę )
W przyszłym tygodniu wyjeżdżam na 4 dni, wstawiam do kolejnego warsztatu może na coś wpadną. Jeśli tak to na pewno dam znać.
pozdrawiam i oby Twój mechanik znalazł rozwiązanie
Witam wszystkich! Też mam Citroena C2 już od 3 lat i wielki problem z wodą a raczej jakąs mazią zielono - niebieską na jednej kostce przy komputerze. Już tyle razy to usuwałam a mechanicy nie wiedza od czego sie to bierze... Ostatnio zauważylam, ze od ciągłego czyszczenia tej kostki - jedna igielka (nie wiem jak to nzwać) w tej kostce sie ułamala. Wisi dosłownie na włosu . Czy jak kupi sie nowy komputer to czy ten citroen będzie jeździł ?? Gdzie kupić taki komputer Citroen C2, 1.1 2007 r
Witam
To samo dzieje mi się na pierwszej wtyczce komputera bsi. Gniazdo zalewa się cieczą i auto gaśnie...uporał się ktoś z tym? Może uszczelnić silikonem od tyłu wtyczki jak kable tam wchodzą i dołożyć gumową uszczelkę oplatającą kostkę? Nie mam innego pomysłu. Osuszenie i wytacie załatwia problem na parę dni... ale to nie jest rozwiązanie
Proszę o pomoc bo problem błachy, ale jednak ciężko rozwiązać na stałe. Same druty czy kable raczej nie mogą sie tak pocić...raczej problem jest w środku wtyczki z jakąś mazią która się rozpuszcza
Udało mi się wyjaśnić ten problem. Przyczyną była nieszczelność termostatu. Płyn chłodniczy wydostawał się złączem grzałki termostatu i kapilarnie wiązką kabli przedostawał m. in. do sterownika silnika:
Oprócz mojego samochodu spotkałem się z dwoma identycznymi przypadkami w C2/C3, tak wiec problem rzadko bo rzadko ale jednak występuje.
Płyn może też przedostawać się innymi czujnikami które mają kontakt z z jakimś płynem lub olejem (czujnik ciśnienia oleju, temperatury itp).
Zjawisko kapilarne
https://www.youtube.com/watch?v=Zx0feEKE8Xw
Udało mi się wyjaśnić ten problem. Przyczyną była nieszczelność termostatu. Płyn chłodniczy wydostawał się złączem grzałki termostatu i kapilarnie wiązką kabli przedostawał m. in. do sterownika silnika:
Oprócz mojego samochodu spotkałem się z dwoma identycznymi przypadkami w C2/C3, tak wiec problem rzadko bo rzadko ale jednak występuje.
Płyn może też przedostawać się innymi czujnikami które mają kontakt z z jakimś płynem lub olejem (czujnik ciśnienia oleju, temperatury itp).
Zjawisko kapilarne
https://www.youtube.com/watch?v=Zx0feEKE8Xw
Witam, U mnie też występuje ten problem z wilgocią we wtyczce komputera w pierwszej od przodu auta. Ostatnio rozebrałem tą wtyczkę usunołem ten silikon co jest uszczelniona w środku i zalałem na nowo klejem na gorąco ale czytając Twój post to raczej mi nie pomoże. Możesz mi bardziej naświetlić co mam zrobić aby zapobiec tej kapilarnie.
Trzeba ustalic zrodlo wycieku to moze byc plyn z wycieraczek, plyn chlodniczy lub olej.
Skoro jet w zlaczce komputera to byc moze jest w innych zlaczkach. To moze naprowadzic na zrodlo wycieku:
Prosze sprawdzic takie zlacza (najlepiej po wypieciu akumulatora)
- czujnik położenia wału korbowego
- grzałka termostatu
- czujnik oleju
- obie sondy lambda
- złącze cewki zapłonowej
- czujnik temp płynu chłodniczego
- całe BSI
- złącze przepustnicy
Mozna tez wysuszyc zlacze i sprawdzic czy problem nie wystepuje tylko po opadach deszczu....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C2 ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.