Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Wrz 2016, 21:57
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Co do przepustnicy, podmienilem i kompletnie nic sie nie zmienilo, kat otwarcia od 4-7 stopni, napiecie okolo 1070mV, czasem spada na 985. Wszystko tak samo jak na mojej pierwszej przepustnicy.
Samochod nadal poszarpuje na jalowym.
A dotarlem w lexi do kalkulatora wtrysku, zrobilem inicjacje, przebiegla bez problemu, ale nadal nic to nie dalo.
Nie wiem co myslec o tej przepustnicy, caly czas wartosc nie prawidlowa, a zauwazylem duze cisnienie w kolektorze, lexia pisze ze powinno byc max do 350mb a ja mam 430mb chociaz wczoraj bylo 340mb.

Ogolnie samochod jezdzi normalnie, tylko te wolne obroty mnie denerwuja, a jak go przegazuje na jalowym to najbardziej to widac, ladnie spada z wysokich obrotow, z dwie sekundy jakby sie dlawił, poczym obroty wyrownuja sie, od czasu do czasu poszarpujac.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2016, 17:42
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Pytanie koledzy do Was czy kazdy silnik TU5JP4 czyli 1.6 16V benzyna ma otworek na blokadę rozrządu w kole zamachowym??? obok sprzęgła???
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 01 Paź 2016, 13:55
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cytat:
silnik TU5JP4 czyli 1.6 16V benzyna ma otworek na blokadę rozrządu w kole zamachowym??? obok sprzęgła???
Musi być i ma otworek.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
sebastian1991

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ciechanów
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1.8 benzyna +gaz, 2002 r
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 03 Paź 2016, 10:23
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


sprawdz napięcie na sterowniku silnika pod maską jak za duże to do naprawy lub do wymiany.Pozdro
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Paź 2016, 08:56
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


chodzi Ci o sterownik wtrysków??? obok niego jest jeszcze cały układ BSI, nie wiem który jest sterownikiem silnika, bo sam komputer to jest jeszcze w innym miejscu.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 04 Paź 2016, 08:56
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
sebastian1991

Debiutant



Dołączył: 01 Lis 2015
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ciechanów
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1.8 benzyna +gaz, 2002 r
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 06 Paź 2016, 10:22
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Bsi to jest pod kierownicą , a sterownik silnika jest pod maską.Jak staniesz pod maską to po prawej stronie.Najlepiej wpisz w allegro sterownik silnika citroen xsara picasso to będziesz wiedział jak wygląda.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Paź 2016, 15:01
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Koledzy narazie zastój w pracy z cytrynką, po wielu próbach i niepowodzeniach zaczynam od początku,najpierw pójdzie jeszcze raz rozrząd do sprawdzenia, ponieważ nie mogę przy blokadzie wałków rozrządu trafić na otworek w kole zamachowym.
Po sprawdzeniu napiszę co i jak.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 15:54
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Panowie cały dzień w plecy - rozrząd rozebrany i sprawdzony, wszystkie znaki zgadzają się, jest też otwór w kole zamachowym (otworek miał zadziorka dlatego nie wchodził mi pręt).
Poskładałem wszystko do kupy, problem pozostał, h.. mnie trafi. Idę walnąć 50.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 19:22
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Przeanalizowałem jeszcze raz tego typu pytania:
Cytat:
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się, że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
Zapach cewki mogą świadczyć o jej uszkodzeniu i jeśli była podmieniana i nadal tak samo, to pozostaje sprawdzenie stan ładowanie alternatora oraz sprawdzenie kompresji na wszystkich cylindrach. Ostatnie zdanie, to podejrzewam, a być może, uszkodzony jest zawór lub zawiesił się, co oznacza strzelanie w tłumik, a więc należy brak pod uwagę, skąd się bierze strzelanie w tłumik. Strzelanie w tłumik może oznaczać wczesny zapłon, ale w tym modelu wykluczone, ponieważ nie ma możliwości przestawienia zapłonu, poza wyjątkiem złego ustawienia rozrządu. Natomiast, uszkodzenia z któregoś zaworu lub popychacza, mogą występować takie objawy, takie jak strzelanie i nie równej pracy silnika. Tak więc pozostaje pytanie: Czy silnik głośno pracuje niż zazwyczaj?. Czy wcześniej nie była kolizja zawór-tłok poprzez złego ustawienia rozrządu, bo pisałeś wcześniej, że nie mogłeś znaleźć otwór do blokady wału korbowego, a więc pytanie: Jak wcześniej założyłeś pasek rozrządu?, nie mając pewności co do ustawień na znakach oraz jej blokady?.

Skąd takie podejście moje, otóż wszystkie opisane wyżej postu zostały sprawdzone przez autora i nie ma już innej możliwości wskazania, co do pracy silnika oraz strzelanie w tłumik. Tak więc pozostaje sprawdzić kompresję na cylindrach i odpisanie na wyżej pytania.
Również, takie objawy występują poprzez złe paliwo oraz słabe ciśnienie paliwa podające przez pompę paliwa, co należy wszystko zweryfikować, a w razie wątpliwości wymienić na sprawny. Choć piszesz, że na gazie również tak samo się zachowuje silnik, czyli, nierówna praca i strzelania w tłumik, a więc wszystkie objawy wskazują na wyżej wspomniane wersji. Przynajmniej takie podejrzenia mam z godnie z opisu, a jak jest w rzeczywistości, nie wiem.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Lis 2016, 22:11
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Koledzy w koncu problem rozwiazany.
Po wielu różnych próbach postanowilem kupic jeszcze jedną przepustnicę.
Załozylem, odpaliłem i silniczek chodzi rowno, na lexi napiecia prawidłowe, nic nie faluje itp.
Wszystkim dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
jacek779 do s

Debiutant



Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piława,Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0hdi 136 km.2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 21:27
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


witam .czy usterka więcej nie powróciła ?czy po wymianie przepustnicy robiłeś jeszcze raz adaptację?mam identyczne objawy.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Sie 2018, 18:39
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Witam, zmieniłem przepustnice, zrobiłem adaptację i nic nie pomogło. Jeżdżę tak dalej, delikatnie faluje jak schodzi z obrotów potem obroty są wmiare stabilne.
Powrót do góry
jacek779 do s

Debiutant



Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 47
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piława,Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0hdi 136 km.2005r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Sie 2018, 22:54
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Pisałeś wcześniej że wymiana pomogła?
Powrót do góry
Kotryk

Czytelnik



Dołączył: 15 Cze 2022
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut
Posiadane auto: Xsara 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Cze 2022, 16:28
Temat postu:

Co za plot twist na koniec


Odpowiedź poniżej

Ostatnio zmieniony przez Kotryk dnia Sro 15 Cze 2022, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Kotryk

Czytelnik



Dołączył: 15 Cze 2022
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łańcut
Posiadane auto: Xsara 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Cze 2022, 16:29
Temat postu:

Co za plot twist na koniec


Koledzy Smile

Kupiłem Xsarę jako auto na czas remontu swojego samochodu, problem z falowaniem obrotów obecny jest i u mnie.

I tak, szukając odpowiedzi na to trafiłem na ten wątek i jak nie lubię czytać for dyskusyjnych tak tutaj mk998 stał się moim ulubionym autorem opowieści detyktywustycznych!

Ku*wa Hitchcock Very Happy

I jeszcze ten plot twist na koniec!!
Gdzie chłop wsadził ogromną ilość energii, niemało kasy, emanował taką cierpliwością do auta... A po dwóch latach pisze, że w sumie to faluje dalej ale mniej xd
Hit!

Dużo zdrowia i mało awarii kolego mk998!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara Picasso »

Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Picasso

38 800

2015r.

140 000 km

małopolskie

CitroenC4 Aircross

43 900

2013r.

151 368 km

mazowieckie

CitroenC3 Aircross

69 900

2021r.

55 000 km

wielkopolskie

CitroenC5

25 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenDS5

45 900

2014r.

210 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System