2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyc iż szukałem już podobnych tematów jednakże takowe są stare i mało sprecyzowane i być może niektórzy użytkownicy znaleźli się w podobnych sytuacjach i znają rozwiazanie więc założyłem nowy temat i szukam pomocy. Otóż pacjent to C5x7 2.0Hdi RHR 136KM Fap i skrzynia automatyczna Aisin Am6. Problem jak w temacie. Brak dołu i góry mocy, a dokładnie to autko ma w pełni odczuwalna moc w zakresie 2000-3000(3200)obrotow. Poniżej, jak i powyżej tych obrotów, moc odczuwalne spada i jedzie jak klekot bez turbo. Na chwilę obecną wyeliminowalem kompletnie wszystkie błędy z kompa z kalkulatora silnika. W ostatnim czasie wyeliminowany blad paliwowy (wymienione 3 wtryski), blad przeplywki(wymieniona), filtry paliwa i powietrza oczywiście nowe, Fap wypala się regularnie. Od momentu jak go posiadam 8miesiecy pojawił się trzykrotnie blad P11AA- przeladowanie turbiny, ale po ostrej jeździe autostradowej daje się wykasowac I się nie pojawia póki co. Dodatkowo autko kopci na czarno w momencie jak dostaje mocy i ładnie przyspiesza czyli około 2tys.obrotow. Węże sprawdzone chyba wszystkie
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Cytat:
Fap wypala się regularnie. Od momentu jak go posiadam 8miesiecy pojawił się trzykrotnie blad P11AA- przeladowanie turbiny, ale po ostrej jeździe autostradowej daje się wykasowac I się nie pojawia póki co.
Przy ilu km wypala i raczej masz DPF co na innej zasadzie pracuje niż FAP (a to jest różnica).
Dodatkowo: Jaki przebieg auta, bo może się okazać, że trzeba wyjąć DPF i wymyć dokładnie, a potem wpisać do BSI jako nową cześć. (tylko, że nie tym programem jakim stosujesz)
Cytat:
Dodatkowo autko kopci na czarno w momencie jak dostaje mocy i ładnie przyspiesza czyli około 2tys.obrotow.
Dzieje się to tak, bo dostaje zbyt ubogą mieszankę paliwo-powietrzne (przypadek może być również nie właściwy filtr (wkład) paliwa.
To wszystko trzeba przejrzeć w paramenty pracy silnika i bez tego trudno cokolwiek stwierdzić, bo przyczyny są rożne choćby takie jak zawieszanie się EGR itd..
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Mostek123 napisał:
Cytat:
Fap wypala się regularnie. Od momentu jak go posiadam 8miesiecy pojawił się trzykrotnie blad P11AA- przeladowanie turbiny, ale po ostrej jeździe autostradowej daje się wykasowac I się nie pojawia póki co.
Przy ilu km wypala i raczej masz DPF co na innej zasadzie pracuje niż FAP (a to jest różnica).
Mostek co ty bredzisz? W citroenach jest FAP!
Cytat:
Cytat:
Dodatkowo autko kopci na czarno w momencie jak dostaje mocy i ładnie przyspiesza czyli około 2tys.obrotow.
Dzieje się to tak, bo dostaje zbyt ubogą mieszankę paliwo-powietrzne (przypadek może być również nie właściwy filtr (wkład) paliwa.
Ma za bogatą nieszankę!
Podłącz pod Diagboxa i posprawdzaj parametry, ciśnienie turbo zadane i bieżące, temperatury itp, ciśnienie paliwa, bo tak to zgadywanie.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Cytat:
W citroenach jest FAP!
Fap były, ale w poprzedni modelach, a obecnie DPF i kolega ma z układem wtryskowym DELPHI, tak więc Pyotrek skończ z tymi zarzutami i choćby możesz sam nazywać FAP to nie zarzucaj innych którzy nazywają DPF, bo w takowym aucie jest już DPF i działanie mają inne niż FAP.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Kolego Mostek tu jest Fap (mokry) mimo iż układ zasilania delphi. Wypala się co około 800-900km. Mam dwa interfejsy diagnostyczne (Ds150e delphi i Lexia z Diagboxem). Kolego Pyotrek parametry autka Tobie bardzo dobrze znane
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Nie wiem czemu obcinam cześć wiadomości-pisze z telefonu. Filtr paliwa wymieniony I odpowietrzony przed rozruchem. Babelkow powietrza nie widać. Filtr wymieniłem w kwietniu około 6-7tys km temu, choć autko przed wymiana jak i po nie szczycilo mocą. Jakieś pomysły co dalej?
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Podaj vin to się okaże.
Cytat:
Kolego Pyotrek parametry autka Tobie bardzo dobrze znane
To zgłaszasz się na forum bez paramentów które okazuje się, że kolega ma z Twojego auta paramenty? Czyżby kolega już Twoje auta sprawdzał i nie może naprawić
Ps. Dla Pyotrka
Cytat:
Podłącz pod Diagboxa i posprawdzaj parametry, ciśnienie turbo zadane i bieżące, temperatury itp, ciśnienie paliwa, bo tak to zgadywanie.
Mając paramenty i jeszcze twierdzisz zgadywanie, Uuuu, nawet z paramentami jest problem do rozwiązywania problemu to w tym przypadku tak w skrócie: Po co wam komputery jak nie potraficie rozwiązać problemów.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
VF7RWRHRJ9L518579. Kolega Piotrek nie znał mojego nicka z forum stąd nie wiedział o temacie. Podłączanie za pomocą Diagboxa. Wieczorem będę robił lub rano będę robił ponownie odczyty kompem i zobaczę czy coś nowego się pojawiło czy też nie? Generalnie była już myta przepustnicy i czujniki na niej, wymieniony przeplywomierz, filtry, po próbach przelewowych wymienione 3 wtryski.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Witam ponownie. Jestem tu po kolejnej zabawie diagboxem. Oczywiście błędów brak, ale za propozycja kolegi Piotrka choć nie miałem tego w planach(I za sprawą innego typu usterki-miałem się ją zająć w późniejszym czasie) pobawilem się trochę w ustawieniach skrzyni(automat) I tu... Małe bingo. Zmniejszony licznik zużycia oleju o 10procent spowodował poprawe pracy w górnej części obrotów. Narazie jestem po pierwszym dniu testów i będę to obserwował na bieżąco, ale autko zwawiej zmienia biegi i lepiej ciągnie u góry. Dół jest bez zmian dalej jak muł bagienny dopóki nie ma 1800-2000obrotow. Za dwa tyg. Będę robił 2wymiany statyczne oleju wskrzyni w odstępie 600-1000km i zobaczymy wtedy efekty.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Cytat:
Otóż pacjent to C5x7 2.0Hdi RHR 136KM Fap
Twój pacjent ma 138 KM a nie 136 KM.
Skrzynia do zamulonego silnika nie ma nic tutaj do rzeczy i nadal nie odpisałeś na wcześniejsze pytanie: Co ile km wypala Fap oraz dodatkowe pytanie: Jak korekty wtrysków wyglądają skoro kopci na czarno, bo takowe silniki nie mają prawa puścić czarnego dymka przy nie nagannym pracy układu wtryskowego jak i osprzęt silnika choćby EGR. (nie pisząc o pokazanie paramenty)
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
Mam 100kw więc 136km,ale mniejsza z tym. Fap ma średnia wypalania na poziomie 600km,choc ostatnie wypalenie 2200km temu. Dziś się wypalal wreszcie bo już się martwiłem, choć poziom zapchania to 60kilka gram przed procesem wypalania, więc ok. Egr jest nowy wymieniony 8 miesiecy temu, choć szczerze mówiąc nie przyglądałem większej uwagi na parametry z uwagi na brak błędów z jego strony. Nie mogę załadować zdjęć z komórki a nie mam chwilowo dostępu do kompa. Wrzucę jak tylko będę miał taką możliwość. Wg wskazówek Diagboxa korekty wtryskow dobre(3wtryski wymienione)
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
W paramentach sprawdź kopiowanie turbiny, bo możliwe się zacinać i stąd dymienie oraz słabej mocy silnika.
Jeżeli na biegu jałowym silnik pracuje idealnie i nie ma żadnego dymu to szukałbym jeszcze jak wyżej.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0Hdi i spadek mocy w określonych obrotach-prosba o rady
A więc z parametrów wygląda to nastepujaco:
Informacje o do locie powietrza:
Obroty 820
Zalecony wydatek powietrza 296
Zmierzony wydatek powietrza 306
Kopiowanie położenia egr 28proc.
Stan egr - strategia aktywna
Kopiowanie położenia turbo 88proc.
RCO elektrozaworu turbo doladowania 58 proc.
Temp. Cieczy 63st.
Temp. Paliwa 61st.
Temp powietrza w przeplywomierzu 50
Temp. Powietrza w kolektorze 46st.
Ciśnienie atmosf. 966
Wartość zadana ciśnienia turbodoladowania 1000mbar
Zmierzona wartość ciśnienia turbo 967mbar
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.