Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nabru121

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga
Posiadane auto: Citroen C3 II 1.4 HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sie 2018, 09:59
Temat postu:

Citroen C3 nietypowy błąd fap


Witam,
Problem już wałkowany w kilkudziesięciu tematach ale u mnie jest coś chyba innego. Ręce już mi opadają dlatego proszę o jakieś wskazówki tutaj. Pacjent: Cytryna C3 II 1.4 HDI 68KM 2011 rok, wersja z nawigacja 153 tyś km. Przejdę do problemu: kilka tyś km dostałem komunikat na wyświetlaczu "Niski poziom dodatku FAP", płyn uzupełniłem sam, niestety błąd trzeba było skasować ale potrzebowałem samochodu i zrobiłem około 2-3 tyś km zanim znalazłem trochę czasu. W miedzy czasie pojawił się drugi komunikat, z którym walczę do dzisiaj "Ryzyko zapchania filtra cząsteczek". Myślałem, że przy kasowaniu tego pierwszego drugi też zniknie (myśl, że oba są powiązane). Niestety błąd został. Czytałem już chyba wszystkie tematy tutaj powiązane tematycznie ale nadal nie mogę dojść co jest grane. Mechanik po podłączeniu widzi ten błąd ale także "błąd chwilowy" "chwilowy problem z doładowaniem" (niestety komunikatu nie pamiętam dobrze i nie wyświetla się). Wymieniłem już czujnik ciśnienia spalin, FAP według komputera nie jest zapchany. Wygląda to tak, że jak jadę i przyśpieszam (charakterystycznie przy 70/90/110/130 km/h) wyrzuci błąd z zapchaniem + SERVICE na około 3/4 sec. po czym znika i tak cały czas przy tych prędkościach. Dodam, że robię trasy 30-60 a nawet więcej km i gdy przelecę się autostrada 130-150 km/h zaświeci się błąd + SERVICE (mam wrażenie, że następuje cykl wypalania) po 10-20 km znika i jest spokój na około 80 do max 200 km. Po czym znowu wszystko się zapętla. Już sam nie wiem co jest grane. Może ktoś z was miał podobnie. Dodam, że auto nie straciło na mocy.
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Sro 22 Sie 2018, 10:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


problemem jest bład związany z turbodoładowaniem ( ryzyko zapchania czy też bład oczyszczania spalin to bład ogólny) lub fap masz zabity - wystarczy sprawdzić róznice ciśnieni na wolnych obrotach i podczas wyzszych obrotów po podłaczeniu lex/Db
_________________
było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Powrót do góry
gadu-gadu
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 22 Sie 2018, 10:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Same kasowanie błędy nie pomogą i trzeba najpierw wyzerować wskaźnik dodatku, a potem się przejechać i samo powinno się wy-generować.
W innym skrajnym przypadku spróbować wpisać wymianę filtra cząstek stałych jako nową cześć, oczywiście warto najpierw przepłukać specjalnym środkiem, a potem zastosować procedurę wymiany filtra cząstek stałych jako nową.
Powrót do góry
nabru121

Czytelnik



Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga
Posiadane auto: Citroen C3 II 1.4 HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 10:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Dodatek FAP uzupełniłem i przeszedłem procedurę prawidłowo także z tym nie ma problemu. Zastanawia mnie czemu ten błąd pojawia się i znika co chwile lub gdy lekko naciskam gaz to tylko przy większych prędkościach i gdy silnik już kreci się. Zacznę od czyszczenia "gruszki turba". Co myślicie o EGR i czujnikach związanych z nim ? FAP według mechanika nie jest zapchany ale jeszcze sprawdzę to dobrze.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 11:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Podczas wypalania pokazuje servise i kontrolka, a potem gaśnie i może o to Tobie chodzi, bo jak tak to jest dobrze.
Nie należy tego procesu przerywać i minimum prędkość w jeździe to 60 km/h
W innym przypadku ryzyko zapchania się filtra to sprawdzenie korekty wtryskiwaczy, bo może zbyt dużej ilości paliwa podaje i stąd szybkie zapchania się filtra cząstek stałych oraz częsty wypalania filtra cząstek stałych niż przewidziano.
Najlepiej abyś sprawdził stan poziomu oleju czy nie przybywa oraz czy nie zauważyłeś większe zużycie paliwa.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 11:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 12:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Podczas wypalania filtra żadna kontrolka serwis nie zapala się .To nie jest prawidłowe....
_________________
było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron


Ostatnio zmieniony przez jacekczewa dnia Czw 23 Sie 2018, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gadu-gadu
mmierz2009

Czytelnik



Dołączył: 10 Lip 2017
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): PO
Posiadane auto: Walec
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 14:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


1. kiedy uzupelniles plyn nalezalo wyzerowac poziom, zwlekanie z wymiana plynu powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra 2. jest wiele przyczyn nadmiernego zapychania filtra czastek stalych, ale najpierw trzeba ten filtr oczyscic w przynajmniej 99% tak wiec proponuje zaczac od renomowanego serwisu FAP i wypalanie w piecu (wiaze sie to z odcieciem strony wydechowej i nastepnie spawaniem co w wieszosci europy juz jest nielegalne i trzeba miec papiery na te prace) lub czyszczenie woda( najbardziej skuteczne, dodatkowo nic nie trzeba ciac i spawac) - nie polecam ultradzwiekow ani sprezonego powietrza bo pierwsze niszczy filtr na dluzsza mete a drugie czysci max w 60-70%. Inne specyfiki oparte na wtryskiwaniu srodkow chemicznych przez mala dziurke po czujniku temperatury, nie gwarantuja dokladnego rozprowadzenia jak rowniez dobrego rezultatu. Sama procedura wymuszonego czyszczenia filtra w programie pozwala na oczyszczenie 30-40% max. i zaraz po niej trzeba wymienic olej z filtrem. 4. po co wymieniles czujnik cisnienia spalin? byl wadliwy? Zanim rozbierzesz silnik na czesci albo jego podzespoly nalezy dokonac dokladnej diagnostyki, nastepnie nalezy przeanalizowac logi statyczne jak i dynamiczne 5. Ten silnik jest bardzo ekonomiczny zwlaszcza z predkosciami 90-100kmh i nie produkuje duzych temperatur tak wiec oprocz dotryskiwanego paliwa swiece zarowe sa wlaczone na stale podczas cykli wypalania, jezeli swiece sa kiepskie to cykle albo sie nie beda konczyc albo nie beda zaczynac. W citr/peug mozesz miec wszystkie swiece sprawne i wywali blad swiec lub wszystkie niesprawne i bledu nie bedzie - temat rzeka i mozna tu ksiazke napisac. 7. z pozostalych: wtryski - uszczelnienia na ten przebieg to juz powinny byc wymienione a same wtryski poddane kontroli i przynajmniej kapieli w myjce ultradzwiekowej. Jezeli egr nie byl zaslepiony to trzeba dodlot wyczyscic. Polskie paliwo zawiera najwiecej biododatkow w europie a to powoduje przedwczesne zuzycie ukladow wtryskowych jak rowniez "nie pelne " spalanie w rezultacie produkuje wiecej sadzy. Pozostale usterki mechaniczne w postaci uszkodzonej uszczelki pod glowica, pekniec glowicy, uszkodzenie/zuzycie turbo- leje olej do dolotu lub do wydechu, wirnik kompresora uszkodzony moga rowniez powodowac szybkie zapychanie filtra. No i na koniec wszelkiej masci tunning z allegro...
Tak na start.
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 18:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Jacek mam zastrzeżeń co do Twoich wypowiedzi, ale na szczęście tym się nie przejmuję , a tutaj wstawiam zdjęcie i może to rozjaśnić.


Dane pochodzą z Citroena C3 1.4 hdi.
Powrót do góry
Francuz_C8
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 1450
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska
Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 19:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Skąd to zdjęcie?
_________________
Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
ZPA www.francuskie.pl
Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 20:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Jesli tak stanowi instrukcja...a pierwszy raz widzę żeby Citroen zastosował jakąkolwiek sygnalizację wypalania FApa na desce rozdzielczej cóż pewnie tak jest, a ponieważ jestem człowiekiem honorowym przyznaję racje i przyznaję że w tym temacie się myliłem.
_________________
było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Powrót do góry
gadu-gadu
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 21:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap


Cytat:
Skąd to zdjęcie?
Jak to skąd?, z mojego aparatu telefonicznego, a tak to znajdziemy w instrukcji pojazdu jak i książki serwisowej danego pojazdu oraz komputera diagnostycznego podczas próby wypalania jest opis.

Cytat:
Też pierwszy raz się z tym spotykam.
Nie jedno jeszcze producent Citroena zaskoczy takimi nowinkami Wink Fakt nie w każdym aucie, ale w niektórych nowszych auta już jest tak.
Nie zapominajmy, że w innych modelach auta mający z filtrem DPF jest już dawno informacja na desce podczas wypalania, tak więc, nie jest to żadna tajemnica i zdziwienie, po prostu producent Citroena powoli wychodzi na przeciw klienta. (Identyczną pracę wypalania porównałbym do nowszych Mitsubishi Pajero mający z filtrem cząstek stałych DPF, gdzie proces wypalania nie należy przerywać i jest to naprawdę uciążliwe, bo z chwili rozpoczęcia wypalania choćby dojazdu już prawie do domu trzeba niestety, zamiast już do domu to ruszyć w trasę aby wypalić filtr cząstek stałych. W tym wspomnianym modelu również zapala się kontrolka i servise podczas wypalania, co jak dla mnie jest to kopia które zastosował producent PSA w tym modelu Citroena C3.)

Cytat:
1. kiedy uzupelniles plyn nalezalo wyzerowac poziom, zwlekanie z wymiana plynu powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra
Dokładnie tyle, że proces wypalania w tym modelu nie następuje jednorazowo jak w innych auta i musi przejść kilka razy z przerwami aż do skutku. Tutaj wypalanie inaczej trochę działa, a tym bardziej, że zostało opóźnione z dodaniem dodatku, na którym wcześniej przerywało wypalanie i stąd możliwe będzie się powtarzał z powodu być może zapchanego filtra cząstek stałych. Nadmieniam, że po kilku dłuższych jazdy (nie musimy jeździć szybko) wróci do normy, a jak nie to wyżej wcześniej już napisałem.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C3 »

Opinie o samochodach Citroen C3 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.


CitroenC4

20 990

2011r.

252 000 km

wielkopolskie

CitroenC1

31 900

2020r.

29 800 km

mazowieckie

CitroenC5

21 900

2011r.

173 900 km

mazowieckie

CitroenDS5

45 900

2014r.

210 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC5

18 990

2010r.

233 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System