Dołączył: 22 Sie 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga Posiadane auto: Citroen C3 II 1.4 HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sie 2018, 09:59
Temat postu:
Citroen C3 nietypowy błąd fap
Witam,
Problem już wałkowany w kilkudziesięciu tematach ale u mnie jest coś chyba innego. Ręce już mi opadają dlatego proszę o jakieś wskazówki tutaj. Pacjent: Cytryna C3 II 1.4 HDI 68KM 2011 rok, wersja z nawigacja 153 tyś km. Przejdę do problemu: kilka tyś km dostałem komunikat na wyświetlaczu "Niski poziom dodatku FAP", płyn uzupełniłem sam, niestety błąd trzeba było skasować ale potrzebowałem samochodu i zrobiłem około 2-3 tyś km zanim znalazłem trochę czasu. W miedzy czasie pojawił się drugi komunikat, z którym walczę do dzisiaj "Ryzyko zapchania filtra cząsteczek". Myślałem, że przy kasowaniu tego pierwszego drugi też zniknie (myśl, że oba są powiązane). Niestety błąd został. Czytałem już chyba wszystkie tematy tutaj powiązane tematycznie ale nadal nie mogę dojść co jest grane. Mechanik po podłączeniu widzi ten błąd ale także "błąd chwilowy" "chwilowy problem z doładowaniem" (niestety komunikatu nie pamiętam dobrze i nie wyświetla się). Wymieniłem już czujnik ciśnienia spalin, FAP według komputera nie jest zapchany. Wygląda to tak, że jak jadę i przyśpieszam (charakterystycznie przy 70/90/110/130 km/h) wyrzuci błąd z zapchaniem + SERVICE na około 3/4 sec. po czym znika i tak cały czas przy tych prędkościach. Dodam, że robię trasy 30-60 a nawet więcej km i gdy przelecę się autostrada 130-150 km/h zaświeci się błąd + SERVICE (mam wrażenie, że następuje cykl wypalania) po 10-20 km znika i jest spokój na około 80 do max 200 km. Po czym znowu wszystko się zapętla. Już sam nie wiem co jest grane. Może ktoś z was miał podobnie. Dodam, że auto nie straciło na mocy.
problemem jest bład związany z turbodoładowaniem ( ryzyko zapchania czy też bład oczyszczania spalin to bład ogólny) lub fap masz zabity - wystarczy sprawdzić róznice ciśnieni na wolnych obrotach i podczas wyzszych obrotów po podłaczeniu lex/Db _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Same kasowanie błędy nie pomogą i trzeba najpierw wyzerować wskaźnik dodatku, a potem się przejechać i samo powinno się wy-generować.
W innym skrajnym przypadku spróbować wpisać wymianę filtra cząstek stałych jako nową cześć, oczywiście warto najpierw przepłukać specjalnym środkiem, a potem zastosować procedurę wymiany filtra cząstek stałych jako nową.
Dołączył: 22 Sie 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kańczuga Posiadane auto: Citroen C3 II 1.4 HDI 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 10:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap
Dodatek FAP uzupełniłem i przeszedłem procedurę prawidłowo także z tym nie ma problemu. Zastanawia mnie czemu ten błąd pojawia się i znika co chwile lub gdy lekko naciskam gaz to tylko przy większych prędkościach i gdy silnik już kreci się. Zacznę od czyszczenia "gruszki turba". Co myślicie o EGR i czujnikach związanych z nim ? FAP według mechanika nie jest zapchany ale jeszcze sprawdzę to dobrze.
Podczas wypalania pokazuje servise i kontrolka, a potem gaśnie i może o to Tobie chodzi, bo jak tak to jest dobrze.
Nie należy tego procesu przerywać i minimum prędkość w jeździe to 60 km/h
W innym przypadku ryzyko zapchania się filtra to sprawdzenie korekty wtryskiwaczy, bo może zbyt dużej ilości paliwa podaje i stąd szybkie zapchania się filtra cząstek stałych oraz częsty wypalania filtra cząstek stałych niż przewidziano.
Najlepiej abyś sprawdził stan poziomu oleju czy nie przybywa oraz czy nie zauważyłeś większe zużycie paliwa.
Podczas wypalania filtra żadna kontrolka serwis nie zapala się .To nie jest prawidłowe.... _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Ostatnio zmieniony przez jacekczewa dnia Czw 23 Sie 2018, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): PO Posiadane auto: Walec
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 14:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 nietypowy błąd fap
1. kiedy uzupelniles plyn nalezalo wyzerowac poziom, zwlekanie z wymiana plynu powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra 2. jest wiele przyczyn nadmiernego zapychania filtra czastek stalych, ale najpierw trzeba ten filtr oczyscic w przynajmniej 99% tak wiec proponuje zaczac od renomowanego serwisu FAP i wypalanie w piecu (wiaze sie to z odcieciem strony wydechowej i nastepnie spawaniem co w wieszosci europy juz jest nielegalne i trzeba miec papiery na te prace) lub czyszczenie woda( najbardziej skuteczne, dodatkowo nic nie trzeba ciac i spawac) - nie polecam ultradzwiekow ani sprezonego powietrza bo pierwsze niszczy filtr na dluzsza mete a drugie czysci max w 60-70%. Inne specyfiki oparte na wtryskiwaniu srodkow chemicznych przez mala dziurke po czujniku temperatury, nie gwarantuja dokladnego rozprowadzenia jak rowniez dobrego rezultatu. Sama procedura wymuszonego czyszczenia filtra w programie pozwala na oczyszczenie 30-40% max. i zaraz po niej trzeba wymienic olej z filtrem. 4. po co wymieniles czujnik cisnienia spalin? byl wadliwy? Zanim rozbierzesz silnik na czesci albo jego podzespoly nalezy dokonac dokladnej diagnostyki, nastepnie nalezy przeanalizowac logi statyczne jak i dynamiczne 5. Ten silnik jest bardzo ekonomiczny zwlaszcza z predkosciami 90-100kmh i nie produkuje duzych temperatur tak wiec oprocz dotryskiwanego paliwa swiece zarowe sa wlaczone na stale podczas cykli wypalania, jezeli swiece sa kiepskie to cykle albo sie nie beda konczyc albo nie beda zaczynac. W citr/peug mozesz miec wszystkie swiece sprawne i wywali blad swiec lub wszystkie niesprawne i bledu nie bedzie - temat rzeka i mozna tu ksiazke napisac. 7. z pozostalych: wtryski - uszczelnienia na ten przebieg to juz powinny byc wymienione a same wtryski poddane kontroli i przynajmniej kapieli w myjce ultradzwiekowej. Jezeli egr nie byl zaslepiony to trzeba dodlot wyczyscic. Polskie paliwo zawiera najwiecej biododatkow w europie a to powoduje przedwczesne zuzycie ukladow wtryskowych jak rowniez "nie pelne " spalanie w rezultacie produkuje wiecej sadzy. Pozostale usterki mechaniczne w postaci uszkodzonej uszczelki pod glowica, pekniec glowicy, uszkodzenie/zuzycie turbo- leje olej do dolotu lub do wydechu, wirnik kompresora uszkodzony moga rowniez powodowac szybkie zapychanie filtra. No i na koniec wszelkiej masci tunning z allegro...
Tak na start.
Jesli tak stanowi instrukcja...a pierwszy raz widzę żeby Citroen zastosował jakąkolwiek sygnalizację wypalania FApa na desce rozdzielczej cóż pewnie tak jest, a ponieważ jestem człowiekiem honorowym przyznaję racje i przyznaję że w tym temacie się myliłem. _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Jak to skąd?, z mojego aparatu telefonicznego, a tak to znajdziemy w instrukcji pojazdu jak i książki serwisowej danego pojazdu oraz komputera diagnostycznego podczas próby wypalania jest opis.
Cytat:
Też pierwszy raz się z tym spotykam.
Nie jedno jeszcze producent Citroena zaskoczy takimi nowinkami Fakt nie w każdym aucie, ale w niektórych nowszych auta już jest tak.
Nie zapominajmy, że w innych modelach auta mający z filtrem DPF jest już dawno informacja na desce podczas wypalania, tak więc, nie jest to żadna tajemnica i zdziwienie, po prostu producent Citroena powoli wychodzi na przeciw klienta. (Identyczną pracę wypalania porównałbym do nowszych Mitsubishi Pajero mający z filtrem cząstek stałych DPF, gdzie proces wypalania nie należy przerywać i jest to naprawdę uciążliwe, bo z chwili rozpoczęcia wypalania choćby dojazdu już prawie do domu trzeba niestety, zamiast już do domu to ruszyć w trasę aby wypalić filtr cząstek stałych. W tym wspomnianym modelu również zapala się kontrolka i servise podczas wypalania, co jak dla mnie jest to kopia które zastosował producent PSA w tym modelu Citroena C3.)
Cytat:
1. kiedy uzupelniles plyn nalezalo wyzerowac poziom, zwlekanie z wymiana plynu powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra
Dokładnie tyle, że proces wypalania w tym modelu nie następuje jednorazowo jak w innych auta i musi przejść kilka razy z przerwami aż do skutku. Tutaj wypalanie inaczej trochę działa, a tym bardziej, że zostało opóźnione z dodaniem dodatku, na którym wcześniej przerywało wypalanie i stąd możliwe będzie się powtarzał z powodu być może zapchanego filtra cząstek stałych. Nadmieniam, że po kilku dłuższych jazdy (nie musimy jeździć szybko) wróci do normy, a jak nie to wyżej wcześniej już napisałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.