Witam,miałem taki przypadek że przy dojezdzie do skrzyżowania samochód zgasł i pojawiło się ostrzeżenie o ciśnieniu oleju. Po natychmiastowym ponownym odpaleniu samochód działa normalnie. Stan oleju sprawdzony po 20 min od zaparkowania w górnej granicy normy,czyli tak jak po wymianie 5k kilometrów temu. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? 2.0 hdi,2009 140 km,Anglik.
Witam.
Na początek do wymiany filtr oleju, na jakiś markowy.
Można by też wymienić filtr paliwa, oraz powietrza.
Myślałem żeby tak zrobić,chociaż dotąd wymieniałem co 10 tyś kilometrów na dedykowane częsci.
Od ostatniej wymiany minęło 5 tyś. Podobno może to mieć związek z dopalaniem DPF co może mieć wpływ na gęstość oleju,stał się za rzadki i stąd to ostrzeżenie,ale to tylko domysły.
Jezeli silnik zgasl przy wlaczonym zaplonie, logicznym jest ze cisnienie spadlo i pojawila sie informacja o braku cisnienia oleju.
To wiem ,pytam o możliwe przyczyny.
Jak silnik zgasł samoistnie to albo brak paliwa albo brak synchronizacji wałek wał. Info o ciśnieniu oleju jest tylko następstwem nagłego zatrzymania silnika. Powodów może być wiele, brudny filtr paliwa, zanieczyszczenia w układzie paliwowym, zapowietrzony układ lub jakiś problem z czujnikami (zaśniedziałe styki, uszkodzona wiązka, itp). Jak nie pokazuje błędów w DB to znaczy, że musiało to być sporadyczne (powietrze w paliwie?) lub wywołane przez Ciebie, bo każda usterka w układzie paliwa powinna być odnotowana przez ECU silnika. C5 nie ma czujnika jakości oleju.
Jezeli silnik zgasl przy wlaczonym zaplonie, logicznym jest ze cisnienie spadlo i pojawila sie informacja o braku cisnienia oleju.
To wiem ,pytam o możliwe przyczyny.
Jak silnik zgasł samoistnie to albo brak paliwa albo brak synchronizacji wałek wał. Info o ciśnieniu oleju jest tylko następstwem nagłego zatrzymania silnika. Powodów może być wiele, brudny filtr paliwa, zanieczyszczenia w układzie paliwowym, zapowietrzony układ lub jakiś problem z czujnikami (zaśniedziałe styki, uszkodzona wiązka, itp). Jak nie pokazuje błędów w DB to znaczy, że musiało to być sporadyczne (powietrze w paliwie?) lub wywołane przez Ciebie, bo każda usterka w układzie paliwa powinna być odnotowana przez ECU silnika. C5 nie ma czujnika jakości oleju.
Dzięki za info,po weekendzie wybiorę się do mechanika żeby podłączyć się pod kompa. Fakt ,miałem niewielką ilość paliwa,ale jeszcze nie było rezerwy,wydaje mi się że ten fakt nastąpił wraz z włączeniem się kontrolki informującej o rezerwie,więc teoria o zapowietrzeniu układu paliwowego ma sens. Od trzech dni nie dzieje się nic,auto normalnie pracuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.