Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1,6 THP 152 KM Exclusive 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Kwi 2018, 21:44
Temat postu:
Ilość szczotek
2 sztuki jedna plusowa no i minusowa....
Ja kupiłem tutaj wymiar 8x8 mm z bocznym wyprowadzeniem - takie są w kompresorze.
4,00 sztuka grafitowo-miedziane
Uwaga szczotki muszą być 12V
https://inelsc.pl/pl/p/Szczotki-grafitowo-miedziane-8x8x18mm%2C-silniki-nagrzewnic/6298
mają duży wybór
PPHU "INEL" sc
ul.Polskiej Organizacji Wojskowej 8
97-300 Piotrków Tryb.
tel. 044 647-68-64
Witam. Ja ze swym Citroenem Grand Picasso walczyłem cały dzień. Wykręcałem kompresor zawieszenia, sprawdzałem go na stole, wkręcałem go ponownie. Na stole działał, w samochodzie nie. Zacząłem szukać przerwy w instalacji bo nie dochodziło napięcie do sterownika (modułu). No i znalazłem dwa problemy. Pierwszy to przepalony bezpiecznik 50A MAXI, który znajduje się pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, pierwszy od prawej. Nigdzie w literaturze nie ma o tym zabezpieczeniu, a takowe jest. u mnie nadpalona była nóżka oraz zaśniedziałe styki. Do wykrycia tylko żarówką(pod obciążeniem), bo miernik pokazuje normalne napięcie. Drugi problem,też błahy, to rozgięte wsuwki w kostkach. Wystarczyło je przygiąć szczypcami i po sprawie. Powodzenia
koledzy, mam pytanie. zauważyłem taką rzecz.
samochód stoi po nocy w garażu, rano otwieram drzwi np. tylne na chwilę (nie wsiadam do samochodu tylko otwieram) i zamykam je np. żeby położyć koszulę czy portfel , i wtedy słyszę jak na chwilę włącza się sprężarka i dopompowuje trochę powietrza,
to samo np. po pracy.
Wracając z urlopu świątecznego(z NL) w połowie drogi (koło Drezna)przestał działać kompresor zawieszenia - oczywiście pojawił się komunikat nieprawidłowe działanie zawieszenia.Cała droga do Holandii jak i powrotna w deszczu.
Miesiąc wcześniej zmieniałem miechy,wszystko było ok. Po przyjeździe do domu(na szczęście trzymał powietrze) zabrałem się za sprawdzenie czujników wychylenia i poziomowania wszystko było ok.Po ściągnięciu osłony kompresora (osłona do suszenia),podłączyłem kompresor na krótko -żadnej reakcji. Rano pogodzony z prawdopodobna wymianą kompresora ,założyłem osłonę i pojechałem podłączyć się pod komputer.Jakie było moje zdziwienie gdy wysiadając z auta zamknąłem drzwi a kompresor wypoziomował auto.Mimo tego podpięto kompa - zwarcie na sprężarce.Po wysuszeniu zwarcie ustało.
Po tym "incydencie" kupiłem żel krzemionkowy i wsadziłem do osłony kompresora . Trzeba też pomyśleć o zabezpieczeniu wlotów powietrza w osłonie kompresora - jakieś pomysły ? ktoś coś działał w tym kierunku ?
WItam,
Jestem świeżym użytkownikiem bo dopiero co nabyłem Cytrynę C4 Grand.
Z uwagi na to iż często pojawia się wątek zawieszenia pneumatycznego a co za tym idzie kompresora. Przesyłam kilka z zdjęć z jego demontażu i podzieleniu na części pierwsze. Sam szukałem takiej fotorelacji-niestety nadaremnie. Może się przydać.
Demontaż wykonałem po tym jak zawieszenie odmówiło posłuszeństwa. Finalnie okazało się , że powodem usterki była przerdzewiała sprężynka szczotki silnika elektrycznego-koszt wymiany 5 PLN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.