Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał
No faktycznie szkoda, że mechanior taki olej Ci włał, Mobil 1 nie jest najlepszy, ma też cieńkie opinie. Zalej Totala 5W40, jest na szczęście tani i zobacz co będzie się działo, a filtr też przy okazji bo też groszę kosztuje.
Mnie martwi co innego, otóż boję się, że jak gość wymieniał Ci koło to mógł przestawić lekko rozrząd, mam nadzieję, że się mylę. Najlepiej byłobo gdybyś wrócił do tego mechanika na reklamację. Ale z drugiej stro ny strach już jechać do niego . Soczek głowa do góry będzie dobrze, tylko czasami posłuchaj się kolegów z forum
Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał
Wiem ale to po fakcie Mam nadzieję że uda się problem rozwiązać bo szlak mnie trafia jak coś nie działa Chłopaki z pracy mówią żeby z rana przed odoaleniem zrzucił pasek osprzętu i odpalił Wtedy będę wiedział od czego zaczac
Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał
Ja miałem w tym samym silniku identyczny dźwięk, po tym jak rozrząd został wymieniony z błędem, czyli pomylony o 1 ząbek między wałkami w głowicy. Wszystko wróciło do normy, po poprawnym założeniu paska. Moja rada jest taka - sprawdź poprawność ustawienia rozrządu. Nie ma z tym wiele zachodu. Każdy to zrobi, bo nie wymaga to demontażu rozrządu, tylko zdjęcia górnej osłony paska. Są potrzebne tylko blokady wałków i koła zamachowego, a na dobrą sprawę - tylko koła zamachowego, bo do zablokowania wałków wystarczą pręty (z gwoździa) o średnicy 6 mm. Jak włożysz blokadę (taką grubą https://allegro.pl/blokada-kola-zamachowego-citroen-peugeot-1-8-2-0-i6518251736.html) w odpowiednie miejsce w kole zamachowym, to blokady w koła zębate wałków muszą wejść obie bez oporów na swoje miejsca. I tyle. Jak wejda, masz pewność 100% że rozrząd jest dobrze złożony. Nie wiem jaki jest mechanizm powstawania tego dźwięku przy źle założonym pasku, ale wiem że w moim przypadku, było to jedyną przyczyną hałasu przy zimnym, porannym rozruchu. Po poprawnym złożeniu rozrządu przejechałem już 4 lata i nigdy ten hałas nie powrócił, a przedtem towrzyszył mi codziennie przez 3 miesiące, przez cały okres jak jeździłem na źle ustawionym rozrządzie.
Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał
Dodam jeszcze, że w tym silniku, blokada wchodzi w koło zamachowe, nie w górnym zwrotnym położeniu tłoka, tylko w pozycji, kiedy wszystkie 4 tłoki są na równym poziomie w 4 cylindrach, w połowie wysokości cylindrów. Czasem aby blokada weszła, jest wymagana korekta o 1/2 obrotu wału, bo sytuacja że tłoki stoją na równym poziomie jest dwa razy na jeden obrót wału, ale blokada wchodzi tylko w jednej z tych pozycji. No i blokada musi wejść nie tak trochę, tylko zdecydowanie głęboko w swoje okienko, aż będzie widoczny tylko jej koniec, ten do chwytania w palce.
Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał
Dodam jeszcze, że w tym silniku, aby zdjąć górną osłonę rozrządu i dostać się do kół wałków, nie trzeba zdejmować łapy silnika i podwieszać albo podpierać silnika. Można zrobić trwałą modyfikację osłony bez wpływu na jej późniejsze funkcjonowanie. Jak się odkręci wszystkie śruby na imbus trzymające górną plastikową osłonę, to trzeba tę osłonę mocno odchylić w stronę od silnika i odciąć brzeszczotem bez oprawki widoczne wewnątrz przetłoczenie na jedną ze śrub - tą dokładnie pod kołem wałka ssącego. To przetłoczenie właśnie blokuje swobodne wyciągnięcie osłony. Przy cięciu należy zabezpieczyć szmatami, aby opiłki plastiku nie leciały wgłąb do paska. Później przy zakładaniu osłony, nie stosujemy już śruby w to miejsce, osłona będzie się trzymała solidnie na pozostałych śrubach. A dziurę w osłonie można zakleć taśmą, albo jakimś klejem, ja zalałem na trwale klejem dwuskładnikowym. Pozostaje komfort, że w razie konieczności zajrzenia do paska albo jego wymiany, mamy tam na zawsze dostęp w 2 minuty po odkręceniu 4 śrubek. Jedyna wada, że po tej modyfikacji górna osłona nie wyjdzie jednym ruchem, trzeba trochę pomanipulować, bo miejsca jest nadal na styk, ale nie ma obawy, wyjdzie i wejdzie za każdym razem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.