Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
__Robert__

Auto Maniak



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3339
Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 16V LPG
Piwa: 178/11
Wysłany: Pon 06 Sie 2018, 16:21
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


No faktycznie szkoda, że mechanior taki olej Ci włał, Mobil 1 nie jest najlepszy, ma też cieńkie opinie. Zalej Totala 5W40, jest na szczęście tani i zobacz co będzie się działo, a filtr też przy okazji bo też groszę kosztuje.
Mnie martwi co innego, otóż boję się, że jak gość wymieniał Ci koło to mógł przestawić lekko rozrząd, mam nadzieję, że się mylę. Najlepiej byłobo gdybyś wrócił do tego mechanika na reklamację. Ale z drugiej stro ny strach już jechać do niego Very Happy . Soczek głowa do góry będzie dobrze, tylko czasami posłuchaj się kolegów z forum Razz
Powrót do góry
soczek721

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 171
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nisko
Posiadane auto: Citroen C5 Exclusive 2.0 16V 2009 + LPG
Piwa: 1/14
Wysłany: Wto 07 Sie 2018, 13:36
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Wiem ale to po fakcie Smile Mam nadzieję że uda się problem rozwiązać Sad bo szlak mnie trafia jak coś nie działa Chłopaki z pracy mówią żeby z rana przed odoaleniem zrzucił pasek osprzętu i odpalił Wtedy będę wiedział od czego zaczac
Powrót do góry
soczek721

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 171
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nisko
Posiadane auto: Citroen C5 Exclusive 2.0 16V 2009 + LPG
Piwa: 1/14
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 17:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Witam wczoraj nagrałem ten dźwięk https://youtu.be/EAjjIRPJqAU
Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 20:45
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Ja miałem w tym samym silniku identyczny dźwięk, po tym jak rozrząd został wymieniony z błędem, czyli pomylony o 1 ząbek między wałkami w głowicy. Wszystko wróciło do normy, po poprawnym założeniu paska. Moja rada jest taka - sprawdź poprawność ustawienia rozrządu. Nie ma z tym wiele zachodu. Każdy to zrobi, bo nie wymaga to demontażu rozrządu, tylko zdjęcia górnej osłony paska. Są potrzebne tylko blokady wałków i koła zamachowego, a na dobrą sprawę - tylko koła zamachowego, bo do zablokowania wałków wystarczą pręty (z gwoździa) o średnicy 6 mm. Jak włożysz blokadę (taką grubą https://allegro.pl/blokada-kola-zamachowego-citroen-peugeot-1-8-2-0-i6518251736.html) w odpowiednie miejsce w kole zamachowym, to blokady w koła zębate wałków muszą wejść obie bez oporów na swoje miejsca. I tyle. Jak wejda, masz pewność 100% że rozrząd jest dobrze złożony. Nie wiem jaki jest mechanizm powstawania tego dźwięku przy źle założonym pasku, ale wiem że w moim przypadku, było to jedyną przyczyną hałasu przy zimnym, porannym rozruchu. Po poprawnym złożeniu rozrządu przejechałem już 4 lata i nigdy ten hałas nie powrócił, a przedtem towrzyszył mi codziennie przez 3 miesiące, przez cały okres jak jeździłem na źle ustawionym rozrządzie.
Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 20:53
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Dodam jeszcze, że w tym silniku, blokada wchodzi w koło zamachowe, nie w górnym zwrotnym położeniu tłoka, tylko w pozycji, kiedy wszystkie 4 tłoki są na równym poziomie w 4 cylindrach, w połowie wysokości cylindrów. Czasem aby blokada weszła, jest wymagana korekta o 1/2 obrotu wału, bo sytuacja że tłoki stoją na równym poziomie jest dwa razy na jeden obrót wału, ale blokada wchodzi tylko w jednej z tych pozycji. No i blokada musi wejść nie tak trochę, tylko zdecydowanie głęboko w swoje okienko, aż będzie widoczny tylko jej koniec, ten do chwytania w palce.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 20:53
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 21:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wymienione KZFR a problem pozostał


Dodam jeszcze, że w tym silniku, aby zdjąć górną osłonę rozrządu i dostać się do kół wałków, nie trzeba zdejmować łapy silnika i podwieszać albo podpierać silnika. Można zrobić trwałą modyfikację osłony bez wpływu na jej późniejsze funkcjonowanie. Jak się odkręci wszystkie śruby na imbus trzymające górną plastikową osłonę, to trzeba tę osłonę mocno odchylić w stronę od silnika i odciąć brzeszczotem bez oprawki widoczne wewnątrz przetłoczenie na jedną ze śrub - tą dokładnie pod kołem wałka ssącego. To przetłoczenie właśnie blokuje swobodne wyciągnięcie osłony. Przy cięciu należy zabezpieczyć szmatami, aby opiłki plastiku nie leciały wgłąb do paska. Później przy zakładaniu osłony, nie stosujemy już śruby w to miejsce, osłona będzie się trzymała solidnie na pozostałych śrubach. A dziurę w osłonie można zakleć taśmą, albo jakimś klejem, ja zalałem na trwale klejem dwuskładnikowym. Pozostaje komfort, że w razie konieczności zajrzenia do paska albo jego wymiany, mamy tam na zawsze dostęp w 2 minuty po odkręceniu 4 śrubek. Jedyna wada, że po tej modyfikacji górna osłona nie wyjdzie jednym ruchem, trzeba trochę pomanipulować, bo miejsca jest nadal na styk, ale nie ma obawy, wyjdzie i wejdzie za każdym razem.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC5

32 000

2014r.

290 000 km

śląskie

CitroenC2

9 500

2008r.

128 056 km

mazowieckie

CitroenC4 SpaceTourer

83 900

2018r.

67 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

49 800

2017r.

152 000 km

małopolskie

CitroenC4 Picasso

49 300

2017r.

155 680 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System