Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
Witam
Po 1 nie mam pojęcia czy dobry dział więc Mod - trochę wyrozumiałości
Po 2 Można by trochę bardziej dla laików zrobić portal ale do rzeczy...
Posiadam Cytrynę 2.0 benzyna z LPG (dwuletnia sekwencja) kupiony niedawno i problem jak w tytule ale...
Zaczęło się od tego, że włączył się AP F i auto przeszło jakby w tryb serwisowy-silnik niby pracował ale zero reakcji na dodawanie gazu. Po 4-5 ponownych odpaleniach auta komunikat AP F znikał i można było jechać dalej ale coraz częstsze to były "razy" aż do momentu gdy po kilku dniach błąd przestał znikać. Auto jeździło ale coraz częściej kończyło się tą zupełną utratą możliwości dodawania gazu. Oczywiście spalanie poszło w górę na ponad 13,5 litra gazu. Pojechałem do "znafcóf" podłączyć pod komputer. Skasowali błędy i kazali wrócić jak znów się pojawią więc po 2 kilometrach zawróciłem
Stwierdzili, że do wymiany(za oczywiście 1000zł) jest przepustnica.
I co dalej??
Pojawił się kolejny symptom. Auto włącza AP F i jedzie ale jakby na pół gwizdka, nie osiąga więcej niż 2,5 tyś obrotów i znów po postoju i kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu silnika to znika mimo nadal pojawiającego się błędu.
Zgłupiałem.
Kody błędów odczytane na diagnostyce to:
P0352
P0170 jako stały
P1160
P1112
P0121
Dodam, że przepustnicę czyściłem ale tylko, że tak powiem, powierzchownie specjalnym sprayem.
Dodatkowo falujące obroty. Sam już nie wiem czy to Krokowy, przepustnica, sonda Lambda czy może jeszcze coś innego.
Jestem KOMPLETNYM laikiem, więc każda pomoc mile widziana - dodatkowo opisana też w miarę zrozumiale.
Pozdrawiam
PS
Zanim zaczęły się problemy pojechałem nim w trasę do Wrocławia i nazad i prócz falowania obrotów nie było żadnych problemów a nasiliły się one podczas deszczu. Teraz już nie ważne czy mokro czy sucho co kilka km auto traci moc zupełnie lub tak jak napisałem połowicznie, jakby nie chodziły diw świece (wymienione kilka dni temu na nowe więc nie one są problemem)
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
P0170 oznacza zepsutą sondę lambda, trzeba zobaczyć jak pracuje owa. Może też być miesznka spitolona i należy wyregulować LPG. Może gdzieś jest dziura w wydechu.
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
To bardzo ciekawe co napisałeś bo mimo braku jakiejkolwiek wiedzy o samochodach prócz tej nabytej drogą czytania tegoż forum również zacząłem myśleć o tym, ze coś z LPG może być nie tak. Dziwi mnie tylko to, że (podobno) uznany serwis ani słowem nie zająknął się o sondzie Lambda na którą również stawiałem po przeczytaniu sporej liczby wątków z różnych stronic netu tylko chciał skroić mnie urwa na tausena.
Zakupię takową sondę(na szczęście mam dojście by kupić w sensownej cenie) i wymienię jak również udam się do jakiegoś sensownego gazownika. Uprzednio jednak postaram się u kogoś wyczyścić porządnie przepustnicę i wymienić ewentualnie silniczek krokowy by pozbyć się problemów z falowaniem silnika.
Nie wiem ile to potrwa ale odpiszę jak tylko będą jakieś wyniki i efekty poszczególnych napraw.
Dziękuję Ci Robercie piwkiem, czytałem o Tobie bardzo pozytywny post. Jesteś Gość. Szacun.
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
Cytat:
P0170 oznacza zepsutą sondę lambda,
Według oznaczeń sonda nie jest zepsuta i wskazuje, że wykres ma poza normą i dlatego wywala kilka jeszcze innych błędów, a najważniejszy błąd to ma wypadające zapłony o czym wykazuje błąd: P0352 wykazujące uszkodzenia cewki zapłonowej bądź usterki obwodu prądowego.
Natomiast, skoro już są numery błędu to dlaczego jest brak opisu, bo tylko na tej podstawie można stwierdzić dokładnie w czym jest problem co należy pamiętać, że każdy błąd choćby tego samego ma inne opisy związane usterką i nie należy się kierować tylko wyłącznie kodem takowego błędu.
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
To jeśli masz możliwość to dopytaj sprzedawcy czy szklanki były robione.
W 3 samochodach z tym silnikiem były objawy: wypadanie zapłonu, błąd sondy, falowanie obrotów, ciężko przyśpieszał, wymieniane były cewki, świece, sondy dopiero po wymianie szklanek objawy ustąpiły.
Może u ciebie to też szklanki.
Napisz jaką masz przepustnicę na lince czy zmechanizowaną.
Może być też jakiś problem elektryczny, ale na odległość ciężko diagnozować.
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
Faktycznie, szklanki w tym silniczku są wadliwe. Z wymianą sondy się wstrzymaj wpierw prawidłowo trzeba zdiagnozować autko. Powiedz mi czym mechanik diagnozował Twój samochód? Na odległość ciężko pomagać nie widząc z bliska silnika.
Re: ( Citroen C5 ) Antypolution foult i objawy jakich tu nie znalazłem na forum
Jak już mowa o szklanka to czy sam silnik głośno pracował i myślę, że raczej to nie to będzie, bo uszkodzenia szklanek samo się nie naprawia i nie kasuje samo błędy po wyłączeniu jak opisane: Po 4-5 ponownych odpaleniach auta komunikat AP F znikał i można było jechać dalej ale coraz częstsze to były "razy" aż do momentu gdy po kilku dniach błąd przestał znikać.
Chyba, że naprawdę silnik głośno pracował i byłoby słychać szklanek co każdy pewnie by zwróciłby na to uwagę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.