Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa - prawidłowe działanie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slkslkslk

Czytelnik



Dołączył: 06 Cze 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Citroen C4 Coupe VTS 2.0 180
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Cze 2018, 14:48
Temat postu:

Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa - prawidłowe działanie


Witam,

po wielu operacjach "obsługi/serwisowych" dot. układu klimatyzacji zauważyłem jedną dziwną rzecz która może wpływać na ciągle poruszane i powtarzające się problemy związane z jakością powietrza przy pracy klimatyzacji.

Mianowicie chodzi o zachowanie motoreduktora odpowiedzialnego za otwarty lub zamknięty obieg powietrza w samochodzie.

WSTĘP

Najpierw może przedstawie zakres prac jaki wykonałem:

a) naprawa podszybia - aby wykluczyć problem zasysania mokrego powietrza. Polecam podklejenie uchwytów podszybia za pomocą kleju to szyb, klej do szyb jest mocny i bardzo łatwo się go usuwa w przeciwieństwie do silikonu. Gdy podszybie nadal delikatnie odstaje od szyby proponuje użyć masy uszczelniającej, pomiędzy uszczelkę a szybę formując ją ładnie palcem chwilę po stężeniu masy Wygląda to bardzo estetycznie. Działą trochę jak lepszy kit do szyb. Ja używałem preparatów firmy BOLL
b) zestaw naprawczy do motoreduktorów - eliminuje problem z brakiem możliwości sterowania temperaturą. w ASO za ok 50zł
c) kompleksowe odgrzybianie - specjalnymi środkami typu WURTH, CRC itp. bezpośrednio na parownik. Niestety producent nie dał możliwości łatwego dostępu do parownika wiec ja osobiście proponuje preparat który jest w formie piany. Aplikacja od strony wentylatora oraz od strony odpływu, tu właśnie idealnie nadaje się piana ponieważ parownik jest bardzo blisko otworu co uniemożliwia spryskanie go w całości. Wprowadziłem wężyk z preparatem na ok 2 cm i uszczelniłem papierem ręcznikowym. Dzięki temu piana "wybucha" wewnątrz obudowy parownika i pokrywa idealnie parownik. Kilka takich serii załatwi sprawę nieczystości na długo.

PROBLEM

Wracając do tematu, problem zapachu/parowania nadal w małym stopniu pozostaje. Nie śmierdzi bo nie może ale czuć przy włączeniu samochodu np po deszczu albo po długim użytkowaniu klimy że na początku wydmuchiwana jest wilgoć a nie świeże powietrze. Najgorzej jak się wejdzie do auta w mokrym ubraniu, szyby parują na maxa nie da się bez włączenia klimy.

Co zauważyłem. System klimatronik posiada przełącznik do zamykania i otwierania obiegu powietrza. Jest to standard w tym typie systemów. Jest za schowkiem po stronie pasażera.
Ale nie wiem czy standardem jest takie działanie. Dodam jeszcze że temperatura na zewnątrz to ok. 27 stopni. w momencie kiedy to zaobserwowałem.

1) po włączeniu dmuchawy i ustawieniu "LO" na obu pokrętłach motoreduktor zamyka obieg. Zasysa powietrze z wewnątrz co wg mnie jest dziwne i powoduje zaparowywanie szyb zamiast odparowywanie np podczas deszczu.
Powoduje również wydmuchiwanie ciepłej pary z parownika zamiast przewietrzenia go świeżym powietrzem.
2) jedno pokrętło na LO i drugie na HI powoduje otwarcie obiegu do połowy.
3)Analogicznie dwa na HI otwierają obieg na full.

Mam dwie teorie na temat tego czemu się tak dzieje.
a) Rozprogramowany klimatronic lub wada programu sterującego. Po rozpięciu/podpięciu akumulatora, uruchomiłem klimę (AC, nie na AUTO) na 4 biegu dmuchawy ustawiając 21 stopni po obu stronach i jeździłem tak ok 10min. Podobno tak się ją "programuje".
Jeśli założymy że zrobiłem dobrze to wg mnie ten cały "program" sterowania nie działa to prawidłowo z winy producenta. Przez co parują szybu i grzyb ciągle zachodzi na parowniku.
b) Działanie tego motoreduktora ma związek z dwoma czujnikami (nasłonecznienia za zegarem środkowym na desce oraz czujnikiem temp. zew. pod prawym lusterkiem) Być może że jeśli komputer "wie" że na zewnątrz jest cieplej niż wewnątrz to celowo zamyka obieg aby przy "LO" nie wpuszczać cieplejszego powietrza.
Nie miałem okazji tego sprawdzić w warunkach zimowych. Ale jeśli tak jest to w zimie to teoretycznie na HI powinien zamykać obieg aby nie wpuszczać zimnego powietrza z zewnątrz. Jeśli nawet program działa tak jak opisałem to znowu wracamy do punktu wyjścia i wynika z tego że program jest spartaczony i nie przewiduje normalnego działanie bez uruchamiania klimatyzacji do odparowywania szyb/radzenia sobie z wilgocią

W starych samochodach była zwykle zasada że jak ustawiam LO to leci z zewnątrz omijając nagrzewnice.
Jak ustawie HI tez leci z zewnątrz ale przez nagrzenicę
Jak wcisnę "zamknij obieg" to zawsze leci z wewnątrz albo przez nagrzewnicą albo z ominięciem nagrzewnicy.
W tym systemie wszystko działało OK.

PYTANKO

Na koniec mam pytanie w forumowiczów. Czy jeśli jest prawdą to co odkryłem to czy w późniejszych wersjach producent nie wprowadził jakiejś aktualizacji do BSI która poprawia sterowanie klimatyzacją dwustrefową?
To jest jedyne co mi przychodzi na myśl jako rozwiązanie tego problemu na zawsze.

Garażowym sposobem jest jeszcze jedno wyjście. Ustawić motoreduktor na jakieś 3/4 zamknięcia co by dawało dużo świeżego powietrza i ciut powietrza z wewnątrz. Niestety opcja "zamknij obieg" przestała by działać na zawsze.

Dzięki za uwagę, Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew


CitroenC4 Picasso

35 000

2014r.

185 000 km

śląskie

CitroenC4 Picasso

22 000

2014r.

218 000 km

lubelskie

CitroenDS3

29 900

2012r.

151 520 km

warmińsko-mazurskie

CitroenC3

37 000

2019r.

57 300 km

wielkopolskie

CitroenC4 Cactus

38 900

2014r.

65 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System