Witam, na wstępie witam serdecznie bo to mój pierwszy post
Objawy:
- trochę topornie wchodzą biegi: mam też punto II i tam bigi wchodzą o niebo lepiej
- sprzęgło łapie dopiero na samym dole, tj muszę wcisnąć je do podłogi i dopiero łapie, czasem delikatnie puszczę i już zaczyna samochód drgać
- nie ma gładkiej zmiany biegów, często jest szarpnięcie itp.
- kilka razy zazgrzytała mi skrzynia przy zmianie biegu ale to chyba wynik nie dociśnięcia do podłogi pedału sprzęgła
Sprzęgło nie ślizga się itp.
Czy na 100% sprzęgło do wymiany czy szukać przyczyny w czymś innym ?
Dodam, że ostatnio przy wymianie siłownika wyleciało trochę oleju ze skrzyni i dolałem prawie litr, a w najbliższych dniach wymienię całkowicie.
Miałem to samo (2.0 hdi, manual, wtedy przebieg ok. 160 tkm), bardzo mocno trzeba było wciskać pedał i przy gwałtownym ruszaniu czasem auto szarpało. Wg mnie ewidentnie zużyte sprzęgło. Od spodu odkręciłem jedną śrubę mocującą wysprzęglik, drugą poluzowałem (żeby nie latał luzem) założyłem podkładki (pomiędzy wysprzeglik i obudowę skrzyni) tak na grubość ok. 4 mm . Potem to samo na drugiej śrubie. W żadnym razie nie rozszczelniałem wysprzęglika. Efekt - sprzęgło bierze wyżej, nie trzeba tak mocno wciskać pedału, jednak poślizgi (dość rzadko) nadal są. Dlatego myślę żę to jednak zużyte sprzęgło . Powie ktoś, że można inaczej (na łapie ), pewnie tak, ale nie chciałem ingerować w oryginalne ustawienia, a tak jak nie wyjdzie, podkładki łatwo wyjąć. Dodam tylko, że miało być na chwilę a chyba już 3 lata, może 4 tak jeżdżę.
Miałem to samo (2.0 hdi, manual, wtedy przebieg ok. 160 tkm), bardzo mocno trzeba było wciskać pedał i przy gwałtownym ruszaniu czasem auto szarpało. Wg mnie ewidentnie zużyte sprzęgło. Od spodu odkręciłem jedną śrubę mocującą wysprzęglik, drugą poluzowałem (żeby nie latał luzem) założyłem podkładki (pomiędzy wysprzeglik i obudowę skrzyni) tak na grubość ok. 4 mm . Potem to samo na drugiej śrubie. W żadnym razie nie rozszczelniałem wysprzęglika. Efekt - sprzęgło bierze wyżej, nie trzeba tak mocno wciskać pedału, jednak poślizgi (dość rzadko) nadal są. Dlatego myślę żę to jednak zużyte sprzęgło . Powie ktoś, że można inaczej (na łapie ), pewnie tak, ale nie chciałem ingerować w oryginalne ustawienia, a tak jak nie wyjdzie, podkładki łatwo wyjąć. Dodam tylko, że miało być na chwilę a chyba już 3 lata, może 4 tak jeżdżę.
Piszesz, że zużyte sprzęgło ale już 3-4 lata jeździsz ?
Poprzedni właściciel powiedział, że odkąd ma auto to tak się zachowuje sprzęgło i to co piszesz potwierdzało by tą teorię ale pytanie czy wymiana coś zmieni.
machony79 napisał:
ad1 i ad3 u mnie też występują i mam tak od zakupu.Więc to raczej nie wina sprzęgła.
Trochę lipna sprawa jak na takie auto, wsiadłem ostatnio do grande punto, audi a6 b5 i biegi pracują dużo lepiej.
Ja tego nie wiem czy jest zużyte, ale w aucie z przebiegiem ponad 150 tkm chyba może tak być. Jak autko potrafi poszarpywać przy energicznym ruszaniu to co by to było innego. Nie wiem jak w benzynie, ale w 2.0 hdi sprzeglo nie tylko powinno być wycentrowane wstępnie, ale tez napięte (SAC) i zakodowane w kompie auta (mało kto o tym wie). Ludzie wymieniają to jak zwykłe i po pewnym przebiegu jest problem. Tak jeszcze dodam, że gdy sprzęgło brało nisko, biegi ciężko się wrzucało, teraz jest wyraźnie lepiej (powiedzmy normalniej). Jeśli chodzi o poszarpywanie występuje przy energicznej, gwałtownej jeździe miejskiej, przy powolnym ruszaniu niby jest ok. Ale to nie jest normalna sytuacja w autach klasy średniej, ewidentnie jest coś nie tak.
Ja tego nie wiem czy jest zużyte, ale w aucie z przebiegiem ponad 150 tkm chyba może tak być. Jak autko potrafi poszarpywać przy energicznym ruszaniu to co by to było innego. Nie wiem jak w benzynie, ale w 2.0 hdi sprzeglo nie tylko powinno być wycentrowane wstępnie, ale tez napięte (SAC) i zakodowane w kompie auta (mało kto o tym wie). Ludzie wymieniają to jak zwykłe i po pewnym przebiegu jest problem. Tak jeszcze dodam, że gdy sprzęgło brało nisko, biegi ciężko się wrzucało, teraz jest wyraźnie lepiej (powiedzmy normalniej). Jeśli chodzi o poszarpywanie występuje przy energicznej, gwałtownej jeździe miejskiej, przy powolnym ruszaniu niby jest ok. Ale to nie jest normalna sytuacja w autach klasy średniej, ewidentnie jest coś nie tak.
Dzięki za info. Spróbuję Twojego rozwiązania i zobacz jaki efekt, jeśli biegi będą chodzić lżej to zostawię
Spróbować można, zawsze przecież można wrócić do stanu wyjściowego. Tak odnośnie stanu oleju w skrzyni, miałem sytuację (po wymianie manszety, bez wymiany uszczelniacza półosi) że sporo oleju ze skrzyni wyciekło. A jest go tam niewiele, zdaje się że ok 2l. Jak jechałem na poprawke i dolewkę (ok.20 km) w żaden sposób nie zauważyłbym zbyt małego stanu oleju w skrzyni, biegi wchodziły normalnie, jedynie spora plama oleju pod autem i mokra skrzynia.
Cześć,
wygląda że też mam problem z sprzęgłem. Przy wciśnięciu pedału sprzęgła słychać charakterystyczne ćwierkanie. Co więcej sprzęglo nie łapie gładko ale z lekkim szarpaniem.
Czy ktoś wymieniał komplet sprzęgła bo nie wiem jakie zamówić. Obawiam się że komplet sprzęgła nie bedzie pasować bo na Iparts są różne i nie wiadomo które ok.
Autko to C5 X7 RD z 2008r. 2.0 benzyna EW10A bioflex.
VIN
VF7RDRFJC54048482
2052 K9
Bierz z łożyskiem oporowym. Ja zakładałem komplet Valeo. Dla pewności można kupić w sklepie stacjonarnym. Wiadomo komu zwrócić i wymiana na pasujące lub gotówka od ręki. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.