Sprawa wygląda następująco. Mam C5 X7 2.0HDi 2009 Anglik, mam zamiar zabrać autko do Polski, przerejestrować i trochę nim jeszcze pojeździć. Wiem że muszę przejść przegląd i wymienić lampy i tu pojawia się drobny kłopot. Lampy mam jak na zdjęciach, żarówki o ile się nie mylę to D1S "gas discharge"? Nie mam spryskiwaczy ani żadnych zbiorniczków co chyba też widać na zdjęciach. Nie wiem jak do HID-ów podchodzi się w Polsce ale mi się zdarzyło że na przeglądach w UK kilka razy mi zwrócono uwagę na brak spryskiwaczy i to u dilera gdzie autko było kupione.
Jakie lampy kupić w PL żeby nie męczyć się z wymianą? Zakładam że lampy BiXenon odpadają? Zależy mi żeby wymiana była w miarę prosta czyli wykręcam stare i wkładam nowe, bez grzebania w instalacji o ile to możliwe.
Z góry dziękuję za pomoc i informacje.
EDIT:
Zdjęcia dziwnie się wkleiły w posta i zajmowały cały ekran.
przeciez na naklejce lampy masz napisane że to lampy halogenowe czyli twoje chińskie HIDY są "dokładane" , kupujesz europejska lampe halogenową , wkładasz zwykłe żarówki halogenowe i nie masz żadnych problemów....w obecnej sytuacji chinskie HID-y sa problemem i na pewno nie sa one oryginalne.... _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
Nie znam sie, dlatego zabieram głos. Sprawa bezdyskusyjna w Polsce, lampa z ksenonem = spryskiwacz + samopoziomowanie (automatyczne , nie pokretło). Brak jednego elementu = brak przeglądu. Zwykłe reflektory (europejskie nie angielskie ) musisz kupić, podłączyc tak, by działała manualna korekta wysokości (pokrętlo po lewej stronie kierownicy). jak u Ciebie to wyjdzie , nie wiem, bo to (Hid) to chyba jakaś przeróbka i być może są oryginalne wtyczki zachowane a może nie. Jak nie to jakiś bystrzejszy elektryk pomoże.
Te HIDy które mam, były już zamontowane gdy kupiłem autko, żeby nie było że sam chciałem mieć niby bajer. Jak rozumiem to trzeba będzie je wywalić żeby nie było problemów na przeglądzie bo te HIDy z D1S traktowane są w PL tak samo jak BiXenon?
Tak czy inaczej chyba nie obędzie się bez ingerencji a na dodatek nie wiem jak powinny wyglądać oryginalne połączenia do zwykłych żarówek. Poszperam w internetach jeszcze, może nie będzie tak tragicznie.
Nie znam sie, dlatego zabieram głos. Sprawa bezdyskusyjna w Polsce, lampa z ksenonem = spryskiwacz + samopoziomowanie (automatyczne , nie pokretło). Brak jednego elementu = brak przeglądu.
Nie jest to takie oczywiste, lampa nawet xenonowa poniżej 2000lm nie wymaga poziomowania i spryskiwacza.
Ostatnio zmieniony przez Pyotrek dnia Pon 14 Maj 2018, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Bixenon to d1s http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=202588, co do pyotrek bajki piszesz, 2000 lumenów to w dużym uproszczeniu ok. 4 żarówek 100W (tradycyjnych), jakiś przykład auta współczesnego z homologacja na ksenony bez spryskiwaczy?
Tu masz artykuł w którym są podane samochody z takimi xenonami i masz wyjaśnione że wg przepisów spryskiwanie i poziomowanie nie jest zależne od źródła światła tylko od strumienia światła, wszystko co świeci mocniej od 2000lm musi mieć układ oczyszczania i samopoziomowania:
A więc po wszystkich postach a szczególnie po tym jak się okazało że ma być nie więcej jak 2k lumenów, postanowiłem sprawdzić jaki mam żarnik.
Nie wiem już co myśleć o poprzednim właścicielu
EDIT:
Trochę pogrzebałem i okazuje się że nie ma takiej tragedii. Te HIDy są podpięte do fabrycznej kostki w którą normalnie wkłada się żarówkę więc wystarczy odpiąć tą Chińszczyznę i dać normalne H7.
tyle tylko że to lampa "wyspiarska", w Polsce przeglądu nie przejdziesz, musisz założyć lampy europejskie _________________ było wiele opli, vw, mercedesy, 2 citrony, BMW x3 x-drive a teraz znowu citron
tyle tylko że to lampa "wyspiarska", w Polsce przeglądu nie przejdziesz, musisz założyć lampy europejskie
Jak pisałem w poście otwierającym - zdaje sobie z tego sprawę. Mi bardziej chodziło o tą durną instalację HID. Fabryczna instalacja na szczęście jest więc tylko wymiana lamp na standardowe.
Ponawiam pytanie co do żarówek z poprzedniego posta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.