Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
Cytat:
teraz kilku znajomych serwisuję u niego swoje auta i żaden się na nim nie "sparzył"
To już się sparzył, a o tym już niżej:
Cytat:
Mówił, że olej był nawet ładny (nie czerwony, nie brudny - widać, że jakiś czas temu ktoś wymieniał
Prawdziwy mechanik widząc inny olej, to powinien od razu wymienić całość.
Cytat:
Dzisia wieczoremj raz jeszcze zmieniliśmy olej (na zakupiony Ravenol ten sam typ) - druga wymiana statyczna po przejechaniu od pierwszej około 150 km.
Na darmo, bo nadal masz zmieszany z niewiadomym olejem jak wyżej.
Cytat:
Tak, jakby się przegrzewał. Winą tego są dwie rzeczy. Pierwsza to sprzęgło konwertera a druga kosz forward.
Masz jeszcze szansę uratowania skrzynię automatyczną, bo uszkodzenie konwertera lub forward byłby czarny olej i nawet świeży zalany olej również szybko doprowadza do zużycia oleju.
Cytat:
Mechanik by nie generować na chwile obecną największych kosztów radzi zmienić dwa zawory ciśnieniowe.
Nie dość że w błoto wyrzucono za oleje to jeszcze radzi wymienić zawory, oj coś ten mechanik chyba za kiepski jak ten świat według kiepski .
Z opisu:
W Twoim przypadku, skrzynia automatyczna przechodzi w tryb awaryjny czego zamiast ruszać z jedynki, to rusza z trójki i stąd trudności ruszania, co wystarczyło wyłączyć zapłon i ponownie włączyć na szybkiego.
Natomiast tak doświadczony mechanik (jak pisałem: Powinien mieć więcej rozumu) mając tak potężna diagnostykę komputerową powinien nie programem lexią a programem diagbox odczytać dotyczący powody wejścia skrzyni w tryb awaryjny i przejrzeć paramenty wszystkich czujników jaki posiada skrzynia automatyczna co przyczyną może być, nie właściwy olej, niskie ciśnienie oleju oraz zanieczyszczenie sterownika elektrozaworów bądź jej rozszczelnienie.
Z kolei, po każdym wymianie oleju również wskazane jest podłączenie diagnostycznie w celu skasowania i przyuczenia, czego obecny mechanik nic a nic nie zrobił w tym kierunku i On jeszcze pracował w serwisie. (Coś podejrzane tylko nie wiem co)
Tak więc nie wygląda mi z tego wszystkiego, aby mechanik tak się kierował, ale mogę się mylić. (Sam nie wiem co mam myśleć)
Dołączył: 11 Mar 2018 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Citroen c5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Mar 2018, 12:49
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
sam juz nie wiem:
A więc po kolei:
Trochę sam przekręciłem - oczywiście mechanik podłącza DigBoxa (mój wymysł z przyzwyczajenia z ta lexią).
Po pierwszej wymianie oczywiscie były kasowane parametry i wpisana wymiana oleju.
Po tych objawach sprawdzał błedy - skrzynia nie miała błędów. (co utrzymuje mnie w przekonaniu ze to usterka mechaniczna .....niestety....)
Małe Sprostowanie - ruszam w trybie manualnym z dwójki nie trójki.
Auto nie wchodzi w tryb awaryjny (bo nie ma ślady w kompie). Wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika niestety nie poprawia sytuacji.
zauważyłem jeszcze jedna rzecz - na D kiedy nie ma jedynki - auto chce ruszyć ale tak jakby miało jeden koń mechaniczny - bardzo ale to bardzo słabe - następuję to szarpnięcie i dopiero jedzie "normalnie"
Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe wskazówki
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
Cytat:
Po pierwszej wymianie oczywiscie były kasowane parametry i wpisana wymiana oleju.
Kasowanie i wpisywanie do zmieszanego oleju i dodatkowo z dodatkiem nie wiadomego pochodzenia, hmm. Takie rzeczy niestety, robi się po dynamicznej wymianie lub jak wcześniej pisałem.
Cytat:
na D kiedy nie ma jedynki - auto chce ruszyć ale tak jakby miało jeden koń mechaniczny - bardzo ale to bardzo słabe - następuję to szarpnięcie i dopiero jedzie "normalnie"
Nie ma czegoś takiego jak nie ma jedynki, bo na D zawsze rusza z jedynki i w żaden sposób nie ruszy z 2 za wyjątkiem przełączenie ręcznie na manualne lub w trybie awaryjnym auta rusza z 3 biegu będąc na D.
Cytat:
Po tych objawach sprawdzał błedy - skrzynia nie miała błędów.
Jeśli błędów nie ma to znaczy że po stronie elektroniki mamy w porządku, ale nie oznacza że elektrozawory pracują bez zastrzeżeń, bo wystarczy nie wielka ilość zanieczyszczeń w danym elektrozaworze, na którym zaczyna olej przepuszczać co traci wówczas ciśnienie oleju danego biegu i auto nie ruszy lub nie będzie wrzucało danego biegu.
Cytat:
Małe Sprostowanie - ruszam w trybie manualnym z dwójki
Aby było jasne i o ile rzeczywiście sprawa tak wygląda, to jeśli ruszasz z dwójki i dalej zmienia się bez problemu reszta biegi czyli 3-4 oraz przełączenie na D i auto jedzie bez problemu, to winny jest elektrozawór 1 biegu co możliwe się zawiesił i tutaj trzeba będzie rozebrać sterownik elektrozaworów na przeczyszczenie, co na razie nic nie kupuj (oprócz komplet uszczelek i są tylko na zamówienie) a zrób to co opisuję i nie zapomnij o pełnym wymianę oleju, bo obecnie jeździsz zmieszanym całkowicie oleju i nie długo zaraz tarcze w folwark oraz konwerterze uszkodzisz na własne życzenie.
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
Te zawory to typowa usterka tej skrzyni i w/g mnie dobrze mechanik doradził. Czyszczenie nie pomoże jak są zużyte a tylko może namieszać w dalszej diagnozie problemu (jezeli dalej będzie źle) bo będzie myślał że są dobre i zacznie szukać gdzie indziej
lub wymieni je na nowe płacąc za robotę dwa razy.
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
Cytat:
Te zawory to typowa usterka tej skrzyni i w/g mnie dobrze mechanik doradził.
Wspomniane elektrozawory nie odpowiadają za 1 bieg i skoro daje rady z drugiego biegu ruszać to znaczy, że pierwszy bieg nie załącza tak jak powinno z chwili załączenia olej przepuszcza przez elektrozawór 1 biegu, co w zasadzie radziłbym najpierw przeczyścić i wymienić uszczelki, bo takie zawory się nie psują i najczęściej usterki to zawieszenie się przez zanieczyszczeń lub puszczenie oleju przez uszczelki elektrozaworu.
Cytat:
bo będzie myślał że są dobre i zacznie szukać gdzie indziej
Kto będzie myślał, chyba pseudo mechanik, bo zawodowy mechanik wie jak sprawdzić elektrozawory mając już wyjęte cały zestaw.
Natomiast, wspomniane elektrozawory o którym właśnie rzekomo *mechanik* wspomniał są często mylone z usterką, czego kolega matt79 nie zgłasza takowej objawy, bo przy takowej usterce auto musiało na każdym biegu mieć problem i często przez to szarpie nie zależnie w jakim położeniu ma załączony bieg. Chyba że kolega matt79 wszystkiego nie pisze, bo i tak już wielokrotnie już zmieniano wersję, co trudno na odległy forum dokładnie potwierdzić takowej usterki.
Mam nadzieję że dość wystarczająco opisałem przyczyny i rozwiązania, co zostaje tylko: Jak zostanie cała robota zrobiona i przez kogo.
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
Każdemu użytkownikowi tej skrzyni po dużym przebiegu polecam obejrzenie tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=zEDQ-7mpAuE Widać tam jak na dłoni, że normalną rzeczą jest zużycie się z wiekiem prawie wszystkich elementów ciernych: tarczek, taśm, powierzchni bębnów i wiadomo - wnętrzności sprzęgła hydrokinetycznego. A elektrozawory z płytą sterującą też nie są wieczne i wycierają się powierzchnie robocze. Jak do tego dodać jeszcze pompę oleju i zapchany filtr, którego nie da się wymienić bez rozbierania skrzyni, to jest rzeczą oczywistą, że skrzynia jak daje już różnorakie objawy dysfunkcji , to trzeba zdecydować się na jej rozbiórkę i weryfikację/wymianę wszystkiego, co naocznie jest uszkodzone. Moim zdaniem szkoda kombinować po trochu - trzeba pójść na całość, aby potem cieszyć się przez następne 300 tys. km. Jedna robota, a mamy pewność, że wszystko ogarniete.
Re: ( Citroen C5 ) Citroen c5 2007 - DP0/AL4 po zatrzymaniu nie wrzuca biegu
mam krótkie może niemądre pytanie. czy do wymiany elektrozaworów trzeba spuszczać olej ze skrzyni ? mam podobne objawy i przymierzam sie do wymiany elektrozaworów Zastanawiam się co najpierw robić czy najpierw wymienić olej i potem zawory czy to się robi za jednym zamachem. Jak to wygląda od strony praktycznej? _________________ --
Łukasz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.