Witam.
Rozglądam się nad nową Cytrynką i rozmyślam nad C5 X7 z rocznika 2010-2012 z silnikiem 2.0 HDI (163KM) z automatem najlepiej w jak najbogatszym wyposażeniem np. typu skrętne xenony. Auto w 70-80% będę używał w mieście może nie dosłownie na dojazdy do sklepu ale w mieście. Zdarzają się dłuższe trasy raz na miesiąc może dwa (dużo zwiedzam, wycieczki te sprawy).
1. Jakie macie doświadczenia z tym automatem tyle ile wyczytałem jest trochę mułowaty jeżeli chodzi o kick-downy ale nie chodzi mi o auto do ścigania. Zależy mi bardziej na wygodnym pokonywaniu kilometrów.
2. Ja wygląda awaryjność owej skrzyni?
3. Jak często zmieniać olej w skrzyni i jaki lać (jaki fabryczny). Serwis nie zaleca wymiany ale tyle ile już czytałem to nie jest tak do koca i wymieniać powinno się aby automat służył bez problemowo.
Trochę z innej beczki na forach natknąłem się też na tematy dotyczące problemami z xenonami? Drżące układy optyczne, niestartujące żarniki itp. Jak to się ma w rzeczywistości są to faktycznie jakieś problemy czy po prostu zaniedbane egzemplarze.
I na koniec jak ogólnie jak ocenia całe auto z punktu widzenia dłuższej eksploatacji, komfortu jazdy i awaryjności tych poważnych i nie.
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i opinie
Aleksander
Ostatnio zmieniony przez olek19921 dnia Sro 11 Kwi 2018, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Jeśli chodzi o moje doświadczenie z tym autem to jest nie duże , samochód posiadam rok i jak na razie jestem zadowolony( rocznik 2010).Xenonów nie mam , chyba montowane były od czerwca 2010 ,ale też mam lampy typu skrętne , natomiast cena lampy w mojej wersji ok.500pln , a xenony 1800 pln.
Silnik bardzo fajny i nie jest wcale mułowaty,włączasz tryb sport i nawet fajnie się zbiera, nie zła kultura pracy. Co do skrzyni , podstawowa rzecz to wymiana oleju , najlepiej jak by sprzedający miał to udokumentowane kiedy i jaki olej stosował i czy wymiana była dynamiczna czy statyczna. Moim zdaniem kupienie tego auta z przebiegiem ponad 200tys. km bez wymiany oleju w skrzyni jest dość ryzykowne, ale najlepiej sprawdzić podczas jazdy , czy płynnie bez szarpania zmienia biegi i czy przy ostrym depnięciu wrzuca wszystkie biegi bez zawieszania. Zawieszenie hydro to super sprawa, płynie się ,a nie jedzie . Można włączyć tryb sport i samochód nam się lekko usztywni , natomiast i na wiejskich drogach można podnieść zawieszenie i spokojnie bez problemu pokonać nawet dość spore nierówności . Nie miałem ze swoją cytryną żadnych problemów, wymiana oleju w skrzyni , silniku ,filtry itp Najdroższa wymiana oleju w skrzyni dynamiczna ponad 1000 pln ( z tego co czytałem kompletny remont skrzyni od 6000 pln)
Podsumowując:
ad 1
Nie jest mułowaty i jest bardzo wygodny
ad2
Z tego co wyczytałem najczęściej pada sterownik hydrauliczny( regeneracja ok 1400pln), ale ogólnie jest OK,
ad3
co 60 tys km, olej volvo 31286775( volvo stosuje do tych samych skrzyń i jest tańszy ), pojemność skrzyni 7 l
Jak trafisz zadbany egzemplarz to na pewno będziesz zadowolony , ja polecam to autko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.