Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Czw 15 Mar 2018, 22:03
Temat postu:
Zainteresowany zakupem C3 II.
Witajcie,
Myślę nad jakimś następcą Smarta. Forfour jest oryginalny i służy w sumie dość bezproblemowo od 5 lat, z wyposażenia mu wiele nie brakuje. Na forum tych dziwolągów mnie pewnie zastrzelą, ale nic nie trwa wiecznie Jednym z aut, które mi się podobają jest C3 II, zwłaszcza po FL. Co powinienem wiedzieć o tym modelu wiedzieć? Roczniki 2010/11 +, budżet do 35k brutto. Koniecznie z automatem (dla kobiety).
Benzynowe 1.6 są mało udane, HDi nie generują raczej dużo problemów - to wiem. Bardzo ciekawi mnie awaryjność kilkuletnich 1.2 THP - sporo czyta się o wyróżnieniach, jakie dostały, ale to przecież nie gwarantuje, że nie będą się psuć.
Czy auto ma jeszcze jakieś typowe bolączki? Co o nim można powiedzieć?
jest C3 II, zwłaszcza po FL. Roczniki 2010/11 +, budżet do 35k brutto. Koniecznie z automatem (dla kobiety).
Godny polecenia zwłaszcza dla kobiety i młodzieży.
Cytat:
Co powinienem wiedzieć o tym modelu wiedzieć?
To zależy co chciałbyś wiedzieć.
Cytat:
Bardzo ciekawi mnie awaryjność kilkuletnich 1.2 THP
Trudno się doszukać i po za wymianą oleju i filtry nic się nie dzieje, co na opisanie awaryjności trzeba jeszcze poczekać . Fakt, sam silnik nie ma takiego przyspieszenia jakim by się chciało, ale myślę że jest okupionym za to bezawaryjność i jak pisałem: Na awaryjność trzeba jeszcze poczekać.
Obecnie u mnie znajoma ma takie auto i przebieg auta 136 tys , co jak dotąd nic się nie dzieje.
O aucie z moje obserwacji:
Auto godny polecenia zwłaszcza tym, którzy nie szukają mocny wrażeń z tym silnikiem 1.2 THP.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Wto 27 Mar 2018, 21:38
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Zainteresowany zakupem C3 II.
Dzięki za odpowiedź.
Mostek123 napisał:
Cytat:
Co powinienem wiedzieć o tym modelu wiedzieć?
To zależy co chciałbyś wiedzieć.
A no na przykład czy ma jakieś drobne usterki, co ile zalecana wymiana oleju (15k?), jakie automaty do niego montowali, czy silnik 1.4 VTi jest udaną jednostką, jakie nawigacje montowali do tego auta. To tak na teraz mi się nasuwa. I jeszcze może ewentualnie jak to jest z dynamiką tego 1.2. Pisałeś, że nie przyśpiesza bardzo żwawo - OK, ale czy nada się na okazjonalne wyjazdy z nieco większa prędkością? To chyba już nie ta generacja silnika, że trzeba wyprzedzanie planować przed podróżą
Mostek123 napisał:
Cytat:
Bardzo ciekawi mnie awaryjność kilkuletnich 1.2 THP
Trudno się doszukać i po za wymianą oleju i filtry nic się nie dzieje, co na opisanie awaryjności trzeba jeszcze poczekać .Na awaryjność trzeba jeszcze poczekać.
Niezbyt udane zwłaszcza, że takowe silniki powstały we współpracy Bmw, co fakt, że takowe silniki mają rozrząd na łańcuszku, ale mimo wszystko, to takowy silnik potrzebuje troski ze strony właściciela pojazdu na którym musi zadbać o stan oleju oraz pilnowanie i jak słusznie piszesz: co ile zalecana wymiana oleju (15k?), choć producent zaleca co 20 tys to lepiej wymieniać wcześniej.
Gama silników 1.4 VTi jest trochę tego, bo również jest w opcji LPG o oznaczeniu silnika 8FN (EP3C) 95KM i wszystkie silniki nadają się idealnie do założenie instalacji LPG gdyż mają bezpośredni z wtryskiem paliwa.
Natomiast, silnik 1.2 VTi (mała poprawka, bo wcześniej wspomniane 1.2 THP) 82 KM o oznaczeniu HMZ (EB2) jest to silnik trzy cylindrowy 12 zaworowy z wielopunktowym wtryskiem. Spalanie takowe silnika w mieście to 6 litry w trasie można zejść do 4.5-5 litry a prędkość jaką może rozpędzić to do 160 km co uważam za wystarczająco i nie trzeba tutaj jak napisałeś:
że trzeba wyprzedzanie planować przed podróżą, bo auto w trasie lepiej się zachowuje niż przy ruszaniu ze skrzyżowania, ale z powodzeniem daje sobie rady, zwłaszcza patrząc na spalanie i silnika trzy cylindrowego o mocy 82 KM to nie ma co wymagać więcej.
Cytat:
jakie automaty do niego montowali
Z elektrycznym sterowaniem zmiany biegów i również jak dotąd nie zgłasza problemów.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 14:19
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Zainteresowany zakupem C3 II.
Ok. Dziękuję.
Mostek123 napisał:
Niezbyt udane zwłaszcza, że takowe silniki powstały we współpracy Bmw, co fakt, że takowe silniki mają rozrząd na łańcuszku, ale mimo wszystko, to takowy silnik potrzebuje troski ze strony właściciela pojazdu na którym musi zadbać o stan oleju oraz pilnowanie i jak słusznie piszesz: co ile zalecana wymiana oleju (15k?), choć producent zaleca co 20 tys to lepiej wymieniać wcześniej.
Gama silników 1.4 VTi jest trochę tego, bo również jest w opcji LPG o oznaczeniu silnika 8FN (EP3C) 95KM i wszystkie silniki nadają się idealnie do założenie instalacji LPG gdyż mają bezpośredni z wtryskiem paliwa
Nie obraź się, ale nie do końca chyba rozumiem. Czyli silnik jest średni, ale znosi LPG, tak ( zdaje mi się, że LPG nie jest zbyt dobre do zakładania do bezpośredniego wtrysku)? Czy lepiej kupić 1.2?
Mostek123 napisał:
Z elektrycznym sterowaniem zmiany biegów i również jak dotąd nie zgłasza problemów.
Szczerze, to ciężko z tym, bo sporo oznaczeń jest tego typu i tak jak dla silnika 1.4 VTi to: 20CN27 a dla 1.2 VTi 20CR15.
Cytat:
Nie obraź się
Nie spokojnie .
Cytat:
Czyli silnik jest średni, ale znosi LPG, tak ( zdaje mi się, że LPG nie jest zbyt dobre do zakładania do bezpośredniego wtrysku)
W starszych silnika o oznaczeniu KFV co prawda były problemy, lecz wspomniany wcześniej:Gama silników 1.4 VTi jest trochę tego, bo również jest w opcji LPG o oznaczeniu silnika 8FN (EP3C) 95KM i takowe są już inne całkiem silniki niż poprzednie.
Cytat:
Czy lepiej kupić 1.2?
Pytasz mnie co lepiej kupić. Jakbym to ja miałbym wybierać między 1.2 VTi a 1.4 VTi dla kobiety to bym wybrał 1.2 VTi i nie z tego powodu, że auto ma słabsze przyspieszenie lecz z tego względu, że jak dotąd znajoma się nie skarży na swoje auto i poza wymianą na czas oleje i filtry to czemu miałbym nie wybrać z takim silnikiem czyli 1.2 VTi.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 21:21
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Zainteresowany zakupem C3 II.
Ok. To teraz gromadzić środki. Choć ten zakup to decyzja raczej odległa i może się skończyć na innym aucie. Ale C3 jest interesujące. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Nie 01 Kwi 2018, 22:02
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Zainteresowany zakupem C3 II.
No niestety, obecnie nie jest możliwy. Musi wystarczać poczciwy Smart Trójeczka to w ogóle inny poziom cenowy - II FL się podoba i wystarczy Dzięki za zainteresowanie. Wesołego Alleluja. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 04 Kwi 2018, 21:40
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Zainteresowany zakupem C3 II.
Hm, porównując wymiary odkryłem, że C3 jest jednak ciaśniejsze od Forfoura, choć sporo dłuższe. Trochę rozczarowanie, bo autem jeżdżą trzy osoby i po odsunięciu przedniego fotela nie za bardzo jest z tyłu gdzie podziać nogi. Z pewnością C3 nadrabia to jednak zwrotnością, pod względem której akurat F4 kuleje... Może by tak Yaris... _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Szczerze, to nigdy nie porównywałem do innych modeli aut i nie wiem, czy jest ciaśniejsza, ale przy moim wzroście i wagi nie zauważyłem aby była ciasna, nawet moje kolana nie dotykały do przednich siedzeń przy moim wzroście a do niskiego wzrostu nie należę. Tak więc, szukaj według własnego gustu i marki pojazdu, ale wiedź, że auto nie jest dla Ciebie i nie Ty do pracy będziesz śmigał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.