Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTI 2009; Mercedes-Benz E300 TD Elegance 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:42
Temat postu:
Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki
Witam,
bardzo proszę o pomoc w zinterpretowaniu wyników testu.
Postanowiłem zrobić ten test ponieważ, po raz pierwszy w życiu zobaczyłem majonez pod korkiem oleju. Wcześniej się z tym nie spotkałem i mocno mnie to zszokowało Oczywiście natknąłem się na wyjaśnienie, że w pewnych warunkach jest to zdecydowanie zjawisko normalne, co mnie nieznacznie uspokoiło, ponieważ mój charakter korzystania z auto kwalifikuje mnie do tego właśnie wyjaśnienia. Jeżdżę dziennie do pracy ok 11km w jedną stronę, więc trasy bardzo krótkie.
Doczytałem, że "przegonienie" auta na dłuższym odcinku powinno zlikwidować majonez spod korka, i faktycznie, przejechałem na dłuższym odcinku i majonez zniknął, więc niby ok, ale .... obawa pozostała więc postanowiłem zrobić test niedrogim testerem szczelności uszczelki. Wyniki powinny być jasne i czytelne:
- płyn zmieni kolor na zielony - wadliwa uszczelka w diesel'u
- płyn zmieni kolor na żółty - wadliwa uszczelka w benzynie
- płyn nie zmieni koloru - wiadomo, wszystko ok.
Tymczasem, w moim przypadku było nieco inaczej. Test robiłem na nieco już ostygłym silniku (na wskaźniku temp oleju i wody pasek był w połowie dopuszczalnego zakresu, czy w 1/4 całego słupka), nalałem odrobinę płynu (trochę więcej jak na zdjęciu) i wsadziłem w zbiorniczek wyrównawczy i odpaliłem silnik. Kilka minut (2-3) chodził na jałowych obrotach, następnie podparłem gaz i podkręciłem go na 2000 obr/min. Płyn cały czas był niebieski, i co jakieś 4-5 sek przepychała się przez niego pojedyncza "bombla", która kierowała się od zbiorniczka do ujścia testera. Po jakichś, nie patrzyłem dokładnie, ale wydaje się, że spokojnie 10 minutach pracy silnika, zaczęło to wyglądać, jakby w testerze pojawiło się ssanie, tzn. płyn zaczął być ciągnięty w stronę zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście nie było na tyle ssanie, żeby go zassało do zbiornika wyrównawczego. Tak silnik pochodził jeszcze lekko 5 min i w tym właśnie czasie płyn zaczął delikatni i powoli zmieniać kolor, na taki jak na załączonym zdjęciu.
Nie bardzo wiem jak mam zinterpretować ten wynik...
a tak wyglądał czysty płyn przed testem: Czysty Płyn
Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTi 120KM
EDIT:
zapomniałem jeszcze dodać, że samochód jeździ normalnie, przynajmniej na benzynie, bo jak przełączę na gaz to po jakimś czasie pojawiają mi się błędy wyskakiwania zapłonu na cylindrach 1,2 i 4.
Teraz do 3 tygodni jeżdżę na benzynie i samochód jeździ normalnie, tzn. żadnych spadków mocy, dymów z rury, przegrzewania się silnika ... po prostu żadnych objawów. _________________ _____________________
pozdrawiam,
KarzeL
Ostatnio zmieniony przez karzel dnia Pon 26 Mar 2018, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki
Bąbelki w testerze mogą świadczyć o uszkodzeniu UPG. Szwagier przerabiał temat w A6 2.0. Mogę podesłać filmik, jak to u niego wyglądało i byś sobie porównał. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTI 2009; Mercedes-Benz E300 TD Elegance 1998
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 26 Mar 2018, 10:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki
Z chęcią zobaczę ten filmik.
Mnie ten pojedynczy bombelek jakoś nie stresował, nie wiem czy słusznie, bo to był dosłownie taki pojedynczy bombelek, jakby zbierało się ciśnienie i po pewnym czasie zbyt duże w końcu miało siłę, aby przedostać się przez płyn, i po 5 sek znowu takie jeden przedostający się ...
niestety ja tego nie nagrałem, ale tak jak wspomniałem z chęcią Twój filmik w celach porównawczych bym zobaczył.
Czy u szwagra oznaczało to uszkodzoną UPG ? _________________ _____________________
pozdrawiam,
KarzeL
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Uszczelka pod głowicą ? - test szczelności uszczelki
Tyle, że wszelkie testy należy robić na całkiem zimnym silniku. Bo silnik wraz ze wzrostem temperatury wytwarza ciśnienie i dlatego należy robić tylko wyłącznie na zimnym silniku nie dłużej jak 5-10 minut. Testy na lekkim rozgrzanym silniku będą nie prawidłowe i źle odczytane.
Cytat:
przynajmniej na benzynie, bo jak przełączę na gaz to po jakimś czasie pojawiają mi się błędy wyskakiwania zapłonu na cylindrach 1,2 i 4.
Skoro na benzynie nie powoduje wypadanie zapłonu to znaczy, że na LPG masz rozjechany map albo wtryskiwacz lub zawór LPG uszkodzony (W zależności od instalacji LPG) bądź źle podłączona instalacja gazowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.