Witam,
Od jakiegoś czasu wyświetlał mi się i gasił check engine. Raczej rzadko raz na kilkaset lub kilka tysięcy km.
Ostatnio błąd świecił się zbyt długo, nie gasił się po kilku uruchomieniach silnika.
Dziś podpięty został pod kompa. Zbadano kod błędu p0011 - opis -ustawienie położenia wałka rozrządu zaworów dolotowych (A) - nadmierne wyprzedzenie (rząd 1).
Opis zachowań silnika.
Z błędem:
- w zakresie obrotów około 2,5-3,5k - okresowy brak mocy i jakby nierówna praca silnika ( przez brak mocy mam na myśli jakby kilka koni mniej, coś w stylu braku zmiennej fazy)
Bez błędu i dziś po skasowaniu błędu:
- piękna praca silnika w pełnym zakresie obrotów
Dodam że rozrząd nie był wymieniany.
Czytam różne tematy ale najczęściej dotyczą one również innych błędów.
Diagnostyka robiona programem WOW, niestety lexia nie połączyła się - jakiś błąd sprzętowy.
Jakieś pomysły?
Dołączył: 20 Gru 2014 Posty: 184 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa, Kraków Posiadane auto: C4 Coupe VTS 2.0 16V RFJ 2005
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 24 Sty 2018, 18:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) C4 1,6 Vti kod p0011
Elektrozawór możesz wyjąć i sprawdzić jego działanie. Znajduje się on od góry na silniku w zagłębieniu obok cewki zapłonowej (przynajmniej w 2.0 benzynie). Łatwo znaleźć, bo wchodzi w niego wtyczka elektryczna. Jest przykręcony na jeden imbus. Może siedzieć twardo po odkręceniu i nie chcieć się wyjąć. Trzeba umiejętnie pokombinować lewo, prawo poszarpać i troche go rozruszać i wyjdzie. Następnie podłączasz 12V do wtyczki i patrzysz jak pracuje cewka tzn. czy otworki w elektrozaworze zamykają/otwierają się właściwie. Wygląda to tak, że w pozycji wyjściowej masz jeden z otworów przesłonięty gdzieś w 80%, jak podłączysz 12V to sytuacja zmieni się i inny otworek będzie zasłonięty w podobnym stopniu. Trudno to wyjaśnić, jak zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi. Generalnie ma działać szybko, płynnie i w pełnym zakresie ruchu. Nie wymieniaj go NA WYROST, bo z problemami ze zmiennymi fazami jest tak, że zwykle jednak to koło zmiennych faz zawodzi, a nie jego elektrozawór. Lexia pokaże Ci problem z elektrozaworem nawet wtedy jak winne jest KOŁO, więc elektrozawór warto po prostu sprawdzić organoleptycznie.
Witam,
Wydaje się że problem zażegnany.
Podjechałem do mechanika standardowo podłączyli kompa wskazania te same co na innych interfejsach (nie była to lexia)
Mówili że trzeba by zostawić auto na noc i rano odpalą i posłuchają czy to czasem nie od rozrządu.
Pojechałem do domu odpiąłem elektrozawór i czujniki położenia wałków, przeczyściłem wszystko wtyczki i czujniki oraz elektrozawór ( szczególnie nagar nazbierał się na czujnikach). Problem jak zawsze pojawiał się po max 100km lub paru dniach, tak teraz ponad 1200km i miesiąc czasu i cisza.
Auto pracuje ładnie, bez zarzutów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.