Berlingo 1,9 D z 2002 r, nie pali, słabe ciśnienie na cylind
Cześć wszystkim,
Moja cytryna umarła i nie chce się zreanimować ! Ale zacznijmy od początku.
Podczas jazdy pękł mi jeden z węży doprowadzających wodę z chłodnicy do sinika i zanim dojechałam do zatoczki auto się porządnie zagotowało. Samochód zaciągnięty do garażu ze słyszalną nieszczelnością przy próbie odpalenia. Wstępna diagnostyka - sprawdzenie głowicy/uszczelki. Z głowicą na szczęście się nic nie stało, jednak uszczelka była do wymiany. Uszczelkę wymieniliśmy, rozrząd ustawiony wg instrukcji, a samochód kręci, ale nie odpala. I tu pojawia się moje pytanie - czy macie jakiś pomysł dlaczego i jak to naprawić. Jedyne co udało nam się stwierdzić, że ciśnienie na cylindrach jest na poziomie 0,5 (!) na wszystkich 4 cylindrach.
Czekam z na wasze sugestie, bo nam już pomysłów zabrakło
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo 1,9 D z 2002 r, nie pali, słabe ciśnienie na cylind
Wizualnie głowica jest cała, ale wewnątrz są kanaliki które trzeba sprawdzić. Sam widzisz że ciśnienie masz atmosferyczne. Co zrobić? Głowice ponownie zdemontować i dać do sprawdzenia na szczelność nie tylko wody ale też uszczelniaczy i prowadnic no i wtrysków. Wszystko mogło się zdarzyć. A pierścienie na tłokach nie popękały? Po takim zdarzeniu jak brak wody i wyraźne odgłosy fukania to wszystko jest możliwe.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 06 Gru 2014, 11:18
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo 1,9 D z 2002 r, nie pali, słabe ciśnienie na cylind
A ja mam pytanie: Uszczelka padla, a dlaczego? Odp.: bo glowica wykrzywila sie i miedzy cylindrami sa przedmuchy.
Zeby poprawnie to naprawic nalezy po pierwsze wyrownac powierzchnie glowicy[doprowadzic do plaszczyzny]. Robi sie to przez szlifowanie glowicy na specjalnej maszynie. Frezowania nie polecam, bo w glowicy sa komory spalania[inny material niz glowica]. Szkoda Waszej pracy i kosztow. Niewiedza kosztuje.
Druga sprawa, to podmiana na inna glowice tez raczej nie wchodzi w rachube, chyba, ze nowa, bo uzywane tez wymagaja wyrownania. Przy takiej awarii, bez mozliwosci warsztatowych, przy naprawie najtaniej wychodzi wymiana silnika na inny[uzywany]. Pomijam oczywiscie tak prozaiczna sprawe jak nowe sruby glowicy, no i odpowiednie narzedzia, jak chociazby klucz dynamometryczny. Podkreslam: takiej awarii nie da sie zrobic w garazu, albo na ulicy, bez zaplecza, bez dostepu do maszyn specjalistycznych, no i bez podstawowej wiedzy technicznej. To nie jest wymiana oleju, czy tez zarowki, albo klockow hamulcowych.
Zakladam rowniez, ze sprawdziliscie rowniez stan cylindrow[ czy nie ma widocznych sladow zacierania tlokow], gdyz przegrzanie silnika do takiego stanu moze rowniez zniszczyc tloki i cylindry. Dla mnie przegrzanie to skok temperatuty na czerwone pole, a dla Ciebie moze samoczynne zatrzymanie silnika z powodu temperatury. Przy tym pierwszym wystarczy naprawa glowicy, a przy drugim przypadku wymiana silnika, gdyz naprawa jest nieoplacalna. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.