Dołączył: 13 Mar 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawadzkie Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Mar 2018, 00:52
Temat postu:
czasem szarpnie
Witam, na wstepie powiem ze widzialem juz nie jeden podobny problem ale chcialbym zapytac i prosic o rade. Zakupilem niedawno c5 kombi III generacji 2.0hdi 136. Ostatnio przy rownej jezdzie okolo 2tys obrotow gdy dodaje gazu zdarza sie szarpniecie auta. Co to moze byc? Dodam ze czeka mnie teraz wymiana rozrzadu wymiana oleju i filtrow czy to moze byc cos z tym zwiazanego czy to jakas osobna bajka.
No to na ten przebieg jak najbardziej pasowałoby na zawalony EGR. U mnie przy 180tyś. km był podobny objaw ale w okolicach 3 tyś. obr / min. oraz dodatkowo występowała lekka dziura po dodaniu gazu. Wyjąłem zawór, wyczyściłem i problem zniknął. Na początku proponuję wyczyścić i zobaczyć czy będzie ok, ponieważ wymiana na nowy z pewnością nie będzie tania a po drugie trzeba mieć pewność że to właśnie EGR.
Kolego przede wszystkim podepnij się pod komputer i sprawdź co w trawie piszczy. Nie przecze że to egr, ale szkoda od razu wywalac kasę jeżeli nie wiadomo czy to on? Czy szarpie cyklicznie I za każdym razem?czy raz na ileś kilometrów?czy masz Fap czy wyciety? Jeżeli masz Fap a szarpie co ileś kilometrow(zależnie od stylu jazdy-miasto, trasa) to szarpanie może objawiać się tym że w danym momencie Fap się wypala. Dlatego przede wszystkim komputer a później wnioski. U mnie mam porównanie z P0407 2.0hdi i jak się Fap wypala to właśnie przy 2tys.obrotow na lekkim gazie się filtr wypalal. Obecnie z C5x7 nie odczuwam kiedy się wypala dlatego zamontowalem sobie diodę led i wiem kiedy trwa proces wypalania. Przyczyn szarpania może być wiele i nie przecze że może być to od filtra lub egr, ale wiele cennych informacji uzyskasz po podpieciu od komputer.
Aby dowiedzieć się czy szarpniecia występują podczas wypalania FAPa należy w czasie jazdy jeśli będzie szarpać puścić nogę z gazu i obserwować chwilowe spalanie wartość 0.0 oznacza że nie wypala FAPa, wartości między 1.2 a 2.0 l/100km podczas zdjętej nogi z gazu oznacza że proces wypalania jest w trakcie i stąd mogą być szarpniecia, oczywiście wszystko trzeba robić z prędkością powyżej 40km/h ponieważ kreski -. - przy spalaniu chwilowym oznaczają za wolną jazdę <30 km/h i komputer nie wyświetla spalania chwilowego. Także niech Kolega obserwuje... A wogóle to wyświetla się jakiś komunikat na wyświetlaczu, service cokolwiek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.