Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Witam było dużo podobnych postów goglowałem czytałem ale do końca nie wiem dalej co mam zrobić.
Pierwsze co mnie irytuje w moim C5 3 2.0 140KM 2012r 170Tyśkm to gwizd taki jakby z pod maski i zaczyna on sie dopiero gdy mam na liczniku jakies 65km i gdy dodaje gazu ten świst pomału zwiększa swoje natężenie, jest on słyszalny do momentu gdy osiągne predkość 100km później gdy jadę szybciej lub z tą predkością wogóle tego nie słychać. Najbardziej irytujące to jest między 70 a 90 denerwuje ten świst czy gwizd. Dlatego to mnie irytuje bo często jeżdzę w takim właśnie przedziale prędkości 70-90 i często słyszę ten świst.
Jak się usuwa taki świst trzeba wymienić turbinę czy regeneracja. ??? Czy w moim samochodzie jest turbina o zmiennej geometri ???
Drugie pytanko to na temat sprzęgła gdy zmieniam biegi począwszy od 1,2,3 to gdy puszcze sprzęgło jest słyszalny taki stuk, lub puk, im szybciej puszcze sprzęgło tym głośniej to słychac. Dodam że nie mam żadnych wibracji przy wyłączaniu silnika lub przy jeździe. Auto ma swoją moc przyśpiesza normalnie. Tylko ten stuk podczas zmiany biegów. Musze bardzo powoli puszczać sprzegło jednoczesniej lekko dodając gazu wtedy tego niesłyachć.
Czy to objawy zepsutej dwumasy czy samego sprzęgła. Dodam że sam pedał sprzęgła jest dosyć sztywny no ale bez przesady normalnie bez oporu wciska się sprzęgło może dlatego tak mi się wydaje bo w porzednim innym samochodzie sprzegło tak samo miękko chodziło jak pedał gazu. Proszę o pomoc.
Re: ( Citroen C5 ) Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Na początek sprawdziłbym szczelność wszystkich połączeń powietrza od turbo do kolektora, oraz samego intercoolera, później ile jest i czy jest olej rurach powietrza od turbo do kolektora, na końcu luz na wałku turbo czy widać ślady tarcia łopatek o obudowę. Chyba jesteś bardzo czuły na dźwięki. Jeśli nić z tych rzeczy wyżej się nie dzieje, to trzeba zaakceptować i się nie przejmować, pompuje to coś tam świszczeć musi, zupełnie nowe nie jest;) Ja mam stare mk1, z zaworem upustowym ale myślę, że w tak nowym aucie raczej zmienna geometria.
Re: ( Citroen C5 ) Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Mam ten sam problem w 2.0 HDI 136KM z 2009r.
Ja obstawiam w moim przypadku łożysko oporowe lub jeszcze co innego. Po wciśnięciu sprzęgła akurat u mnie to ustaje, jak jadę z tą prędkością... Ale zakres prędkości i natężenie dźwięku tak samo u mnie wygląda.
Dołączył: 19 Cze 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Volkswagen Golf IV 1,9tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lip 2017, 11:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Ja miałem dość podobną sytuację, ale po udaniu się do warsztatu okazało się, że coś nie tak jest z turbosprężarką. Po regeneracji w firmie Turbospec w Warszawie na Muszkieterów, wszystko działa bardzo dobrze i nic już nie gwizda. Nie twierdzę oczywiście, że konieczne musi to być wina niesprawnego turbo, ale tak było akurat w moim przypadku.
Re: ( Citroen C5 ) Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Coś czytałem że turbiny ze zmienną geometrią sie nie regenruje to prawda ??? Wtedy jestem skazany w racie czego kupić nową czy jak to wygląda?? Najlepiej też podjade do jakiegoś warsztatu zobaczymy co powie.
Re: ( Citroen C5 ) Czy to turbina gwizda i czy moje sprzęgło jest do wymiany.
Co prawda inny silnik, sam wymieniałem koras i przy pewnych obrotach też zaczęło gwizdać, winą był źle wyregulowany zderzak od kierownicy turbo, turbina dawała za dużo ciśnienia, podobny efekt zdarza się przy złej regulacji cięgna gruszki, sterownik reguluje położenia cięgna, tak by osiągnąć właściwe ciśnienia, ale przy pewnych obrotach i ilości spalin sobie nie radzi.
Na chwilę obecną, najprostszym i najtańszym sposobem jest diagnoza lexią, bądź http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=266431
Będzie widać ciśnienie doładowania, a także skorelować ciśnienia z gwizdem, bądź położeniem cięgna gruszki. _________________ Citroen ZX->Berlingo->C5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.