Dołączył: 10 Sie 2015 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wołomin Posiadane auto: Citroen C4, C4 Grand Picasso
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 13 Lut 2018, 11:58
Temat postu:
komunikat- uwaga niskie ciśnienie oleju
Witam, mam c4 1.4 benzyna z 2009roku. Kupiłem niedawno i pojawił mi się powyższy komunikat. Pojawia mi się na chwilę, zazwyczaj jak pojazd stoi i silnik pracuje na niskich obrotach.
Wymieniłem filtr oleju na właściwy tj. Purflux, wymieniłem olej na syntetyczny, wymieniłem czujnik oleju oraz pokrywę filtra oleju ponieważ w środku była uszkodzona. Poziom oleju jest właściwy, na dalszą naprawę pomysłów brak.
Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim komunikatem, proszę o podpowiedź.
Pozostaje jeszcze faktyczne sprawdzenie ciśnienia oleju.
racja, można to zmierzyć manometrem, ale znów ten błąd pokazuje się tylko czasami, zdaje mi się, że jeżeli ciśnienie by było cały czas słabe czujnik zapalałby się cały czas
Pozostaje jeszcze faktyczne sprawdzenie ciśnienia oleju.
Ciśnienie,oczywiście można sprawdzić jak się ma czym,ale nie wiele to wniesie-prawdopodobnie.Ja też miałem raz takie objawy w swoim 1.6 Hdi 80kW.Robiąc wymianę paska rozrządu w serwisie,kazałem wymienić również olej.Nalano mi jakiegoś castrola full syntetyka,za który zapłaciłem ponad 200 zł.i miał być super. Po wyjechaniu stwierdziłem,że na skrzyżowaniach zaczyna mrugać lampa ciśn.oleju,a po przygazowaniu na chwilę odzywa się turbina.Po paru dniach,kupiłem zalecany,tani olej Total i problem znikł bezpowrotnie.Miałem również podobne zjawisko z nowym jeszcze całkiem autem benzynowym,gdy nalałem do niego jakiegoś,też b. drogiego Mobila.Osobiście,radzę skupić się na tym zagadnieniu,niż brnąć w kolejne diagnozowanie silnika.On jest raczej dobry.Warto stosować oleje zalecane przez producenta i niczego nie poprawiać.Kupowanie rzadkich i drogich olejów do wysokoobrotowych i silnie wytężonych silników rajdowych,jest bezsensownym wylewaniem pięniędzy wraz z niewykorzystanym olejem,przy kolejnej wymianie.
Pozostaje jeszcze faktyczne sprawdzenie ciśnienia oleju.
Ciśnienie,oczywiście można sprawdzić jak się ma czym,ale nie wiele to wniesie-prawdopodobnie.Ja też miałem raz takie objawy w swoim 1.6 Hdi 80kW.Robiąc wymianę paska rozrządu w serwisie,kazałem wymienić również olej.Nalano mi jakiegoś castrola full syntetyka,za który zapłaciłem ponad 200 zł.i miał być super. Po wyjechaniu stwierdziłem,że na skrzyżowaniach zaczyna mrugać lampa ciśn.oleju,a po przygazowaniu na chwilę odzywa się turbina.Po paru dniach,kupiłem zalecany,tani olej Total i problem znikł bezpowrotnie.Miałem również podobne zjawisko z nowym jeszcze całkiem autem benzynowym,gdy nalałem do niego jakiegoś,też b. drogiego Mobila.Osobiście,radzę skupić się na tym zagadnieniu,niż brnąć w kolejne diagnozowanie silnika.On jest raczej dobry.Warto stosować oleje zalecane przez producenta i niczego nie poprawiać.Kupowanie rzadkich i drogich olejów do wysokoobrotowych i silnie wytężonych silników rajdowych,jest bezsensownym wylewaniem pięniędzy wraz z niewykorzystanym olejem,przy kolejnej wymianie.
Wlałem olej syntetyczny ale nie wiem jakiej firmy, jutro zmienię na Total 5/40 zmienię jeszcze raz filtr i zobaczymy
Pozostaje jeszcze faktyczne sprawdzenie ciśnienia oleju.
ale znów ten błąd pokazuje się tylko czasami, zdaje mi się, że jeżeli ciśnienie by było cały czas słabe czujnik zapalałby się cały czas
Silnik pracuje w różnych warunkach, a ciśnienie może być na granicy zadziałania czujnika.
Sprawdź ciśnienie odejdzie ci zgadywanie czy to faktycznie ciśnienie.
Jeśli będzie ok, to musisz szukać dalej w osprzęcie, jeśli będzie za niskie to wtedy na początek zmiana oleju na inny.
Silnik rozgrzany do 90C
przy 2000obr/min powinno być 3 bary
przy 4000obr/min powinno być 4 bary
nie podają przy niższych obrotach.
A kiedy ten błąd zaczął się pojawiać, po wymianie oleju czy ktoś go sprzedał z taką wadą?
Co do poziomu oleju to czasem się zdarza że uszkodzi się miarka i ktoś ja zastępuje o złej długości i np możesz mieć za niski poziom oleju, ale to gdybanie.
Pozostaje jeszcze faktyczne sprawdzenie ciśnienia oleju.
ale znów ten błąd pokazuje się tylko czasami, zdaje mi się, że jeżeli ciśnienie by było cały czas słabe czujnik zapalałby się cały czas
Silnik pracuje w różnych warunkach, a ciśnienie może być na granicy zadziałania czujnika.
Sprawdź ciśnienie odejdzie ci zgadywanie czy to faktycznie ciśnienie.
Jeśli będzie ok, to musisz szukać dalej w osprzęcie, jeśli będzie za niskie to wtedy na początek zmiana oleju na inny.
Silnik rozgrzany do 90C
przy 2000obr/min powinno być 3 bary
przy 4000obr/min powinno być 4 bary
nie podają przy niższych obrotach.
A kiedy ten błąd zaczął się pojawiać, po wymianie oleju czy ktoś go sprzedał z taką wadą?
Co do poziomu oleju to czasem się zdarza że uszkodzi się miarka i ktoś ja zastępuje o złej długości i np możesz mieć za niski poziom oleju, ale to gdybanie.
To było tak, kupiłem auto niedawno sprowadzone na lawecie, olej był czarny więc właściciel podobno wymienił go. Podczas zakupu kontrolka od ciśnienia oleju migneła ale uważałem że może mało oleju lub zapchany filtr. Ja dla przepłukania silnika wlałem olej syntetyczny firmy krzak i wymieniłem elementy które wspomniałem. Jutro spróbuję zmierzyć ciśnienie i wieje olej Total, zobaczymy czy się poprawi. Dam znać.
1. To było tak, kupiłem auto niedawno sprowadzone na lawecie, olej był czarny więc właściciel podobno wymienił go.
2. Ja dla przepłukania silnika wlałem olej syntetyczny firmy krzak...
3. Jutro spróbuję zmierzyć ciśnienie i wieje olej Total, zobaczymy czy się poprawi. Dam znać.
1. Czarny olej w silniku benzynie to znak, że biegał długo, może w trybie LL na jakimś tam oleju, może 10W40.
A wiesz ile ma przebiegu ?.
2. Na przepłukanie może być każdy olej zgodny ze specyfikacją do tego silnika ale musi jakiś czas popracować aby TBN zadziałały.
Olej zmienia barwę ? jak wygląda na bagnecie ? rzadki, gęsty ?.
3. Ciśnienie sprawdzić czy testy można zrobić ale z olejem zrób inaczej jeśli jesteś zdecydowany go zrzucić.
Spuść 1 litr oleju i uzupełnij 1 litrem czystej nafty oświetleniowej i uruchom silnik na biegu jałowym na 10-15 minut.
I teraz zrzuć olej+naftę, jeśli to nadal smoła to radzę zastosować płukankę MITASU + najtańszy filtr olejowy.
Postępujemy zgodnie z instrukcją, płukanka wypełnia cały układ olejowy.
Spuszczamy płukankę, wymieniamy filtr oleju na jakiś lepsiejszy i zalewamy świeży olej.
Do tego silnika zalewają oleje 0/5W30, 0/5W40 i 10W40.
I stało się, pojechałem wymienić olej.
Opowiadałem o swoim kłopocie z migającą kontrolką mechanikowi, a on między czasie ściągał olej. Gdy skończyłem i on skończył, poradził abym do oleju wlał środek do czyszczenia silnika. Koszt ok. 10-15 zł, silnik pracuje na biegu jałowym, czyści się a potem się wszystko zlewa i wymienia filtr. Gdy skończył zachwalać produkt zapytałem dlaczego tego nie zrobiliśmy, oznajmił, że nie wiedział, że bym chciał. Ręce mi opadły. Taki specjalista i firma z dobrą renomą zajmująca się tylko olejami i taka niespodzianka. Zalałem Total 5/40 i filtr Purflux. Na razie jest dobrze, kontrolka nie zaświeciła się, ale bardzo mało jeżdżę.
Bardzo wszystkim dziękuję za porady,dam znać czy pomogło.
PS. za późno przeczytałem wiadomość od "Kiniam" szkoda że nie zastosowałem płukanki, ale na pewno to zrobię gdy będę wymieniał olej
Witam, mam c4 1.4 benzyna z 2009roku. Kupiłem niedawno i pojawił mi się powyższy komunikat. Pojawia mi się na chwilę, zazwyczaj jak pojazd stoi i silnik pracuje na niskich obrotach.
Wymieniłem filtr oleju na właściwy tj. Purflux, wymieniłem olej na syntetyczny, wymieniłem czujnik oleju oraz pokrywę filtra oleju ponieważ w środku była uszkodzona. Poziom oleju jest właściwy, na dalszą naprawę pomysłów brak.
Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim komunikatem, proszę o podpowiedź.
U mnie główna przyczyna to zatkany smog, wystarczy vgo odkręcić przepłukać benzyna ekstrakcyjną potem skleić miskę na nowo i to pomogło. Błąd zniknął po przejechaniu jakiś 5 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.