Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 01:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


dobra nie ma co dyskutować, bo widzę kolego, że mieszasz wszystko równo.
Absolutnie nie bronię ICOMA, bo wolałbym mieć klasyczną sekwencję, ale jak ktoś pisze dyrdymały to trzeba to prostować.
to że nie w każdym można zainstalować to oczywista oczywistość, a zwykłe sekwencje można wszędzie założyć?
barierą może być dostęp do kolektora i miejsce pod maską, jednak zajmuje ona mniej miejsca niż 4 generacja. Instalacje tej firmy są montowane zarówno do aut z pośrednim wtryskiem, jak i bezpośrednim wtedy instalacja ma HP na końcu. W załączonym wcześniej pdfie pokazane są montaże do różnych aut w tym porsche, można montować aż do 12 cylindrów.
W stanach ta firma bardzo dobrze się rozwija, dużo pickupow i flotowych aut nawet dostawczaków gazuja.
a dlaczego? bo moc i ilość cylindrów nie jest tu problemem jak w sekwencji, gdzie przy wyższej mocy trzeba 2 reduktory wstawiać, bo tutaj tylko pompa, odpowiednie wtryskiwacze i kalibratory.

Cytat:
Właśnie mowa o wtryskiwaczy i spróbuj założyć zielony.

Ja proponuję, abyś pojeździł trochę na benzynie i poobserwował jaki masz czas wtrysku na benzynie.
Następnie dopasować numery wtryskiwaczy (zielone) na podstawie benzyny czasy wtrysku. (To musi zrobić gazownik)


Chłopie jakie Ty piszesz bzdury, wtryskiwaczy icom są bodajże 2 albo 3 rodzaje niebieskie, zielone i chyba fioletowe. Na jakiej podstawie piszesz o zmianie wtryskiwaczy. byle były odpowiednio szybkie do mocy auta, a 140 KM to nie jest jakaś bestia pod maską tego citroena. Była mowa o regulacji ciśnieniem na regulatorze i wielkością kalibratora, a Ty każesz zmieniać wtryskiwacze. Kalibratorów jest dużo i to one służą do regulacji, a zakres wielkości kalibratorów jest spory.
Do Twojej informacji nie ma numerów wtryskiwaczy, jest litera i numer kalibratora.
Chyba łatwiej wymienić 4 kalibratory po 3E za sztukę niż 4 wtryskiwacze 4x75e?
Poza tym jak już pisałem, w instrukcji ICOM jest, że czas może być +-5% w stosunku do benzyny, to jak mam 4,5 to się chyba mieszczę? poszukaj sobie przy sekwencji jaka jest tolerancja czasu wtrysku, podpowiem Ci tylko, że są to często sporo dłuższe czasy niż na benzynie.
I dlaczego akurat zielone, co jest nie tak z niebieskimi?

Cytat:
A właśnie się dobiera i to w takich sposób, aby były jak najbliżej zakresu czasy wtrysku na benzynie, a im bliżej tym lepiej.

ja napisałem, że się szybszych nie dobiera, nie że nie dobiera się takich czasów jak na benzynie.

Dosyć drążenia tematu, wybiorę się do gaziarza to będę wiedział więcej.
Jak się wyjaśni dam znać, ale na pewno nie będzie to zmiana wtryskiwaczy, bo zmierzone czasy są prawie jak na benzynie

Twisted Evil Twisted Evil Evil or Very Mad Razz
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 16:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
Chłopie jakie Ty piszesz bzdury, wtryskiwaczy icom są bodajże 2 albo 3 rodzaje niebieskie, zielone i chyba fioletowe.
Trzy rodzaje są i dlaczego piszesz tutaj że ja bzdury piszę, skoro sam jeszcze potwierdzasz ilość rodzaje wtrysków i kolorów. Confused

Cytat:
Poza tym jak już pisałem, w instrukcji ICOM jest, że czas może być +-5% w stosunku do benzyny, to jak mam 4,5 to się chyba mieszczę?
Chyba się mieścisz, a jakie masz tutaj ciśnienie na pompie?, bo dopiero na podstawie ciśnienia się oblicza czas wtrysku.
Natomiast, czas wtrysku na lpg masz na plusie i oczywiście taką tolerancję sterownik przyjmuje, lecz przy takiej tolerancji to i duże spalanie, bo im większa tolerancja tym więcej spalanie gazu, co u Ciebie jest stanowczo za duże jak na takie spalanie.
Ale żeby nie pisać według Ciebie bzdur, to odpowiedź na niżej pytanie:
1. Jakie ciśnienie wydaje pompa gazowa?.
2. Jaki masz czas wtrysku na benzynie, oczywiście po dłuższym jeździe na samym benzynie?. (podaj w ms)
3. Jaki czas wtrysku wynosi na lpg po dłuższym jeździe na benzynie?. (podaj w ms)
4. Jaki czas wtrysku wynosi w czasie jazdy na gazie jak i na benzynie?. (przykładowo przy 2 tys obrotów i też podaj w ms).
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 07 Sty 2018, 21:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Jak już napisałem kończę dyskusję z Tobą, bo do niczego to nie prowadzi.
Ostatni raz ci odpisuję.
Tak są 3 rodzaje wtryskiwaczy, ale wtryskiwacze wystarczy że są odpowiednio szybkie i te są, nimi się nie reguluje instalacji, do tego służą kalibratory, dotarło wreszcie?

Ciśnienia teraz nie podam bo nie mam manometru, żeby zmierzyć. Miesiąc temu byłem u mechanika który się zajmuje tymi instalacjami ale się nie przyłożył, sprawdził ciśnienie ale nie podał mi pomiarów. Generalnie zmiana ciśnienia pomiędzy zgaszonym silnikiem, a zapalonym powinna być 3 bary. To, że się dobiera czas wtryskiwaczy do ciśnienia jest jasne ale jeśli zmiana ciśnienia bez pracy pompy I na włączonym silniku jest 2.5-3.5 bary to kalibratory dobiera się tak:
1. Pompa włączona ciśnienie powyzej 9 bar, czasy wtryskiwaczy gazu muszą być w przybliżeniu 5% krótsze niż benzynowych.
2. Ciśnienie poniżej 7,5 bar czasy na gazie muszą być 5 % dłuższe niż na benzynie, to byłby w przybliżeniu mój przypadek gdyby instalacja dobrze chodziła bo mam 4.5 dłuższe czasy.
3. Ciśnienie 7.5-9 czasy maja być dokładnie takie same.

Pisałem dokładnie o czasach wtryskiwaczy na wolnych 4.5 % dłuższe, w czasie jazdy podobnie.
Bez pomiaru ciśnienia pompy nic więcej nie da się stwierdzić, ale jak dla mnie to powinnno się to udać wyregulowac instalację kalibratorami.

Może nie wszystko, co napisałeś w tym wątku to bzdury, ale spora część
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 01:57
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
Tak są 3 rodzaje wtryskiwaczy, ale wtryskiwacze wystarczy że są odpowiednio szybkie i te są, nimi się nie reguluje instalacji, do tego służą kalibratory, dotarło wreszcie?
Nigdzie nie napisałem że wtryskiwaczem się reguluje, a że propozycję złożyłem na wymiany wtryskiwaczy koloru zielone to było w innym celu i bym napisał dlaczego, ale już mi się odechciało i się nie chce pisać. (nie bez powodu)

Cytat:
Bez pomiaru ciśnienia pompy nic więcej nie da się stwierdzić,
No właśnie, a wcześniej napisałeś:
Cytat:
Ciśnienie pompy gazu (w tej instalacji brak reduktora) było mierzone jest prawidłowe,
Cały czas byłem pewny że jest prawidłowy i Ty teraz piszesz że nie masz jak, to skąd teraz mam mieć pewność po jakiej stronie jest usterka!!!, skoro Ty raz tak piszesz a drugim razem inaczej i do tego przepisałeś z instrukcji dane aniżeli ze swojego auta . hmm.
W takim razie życzę naprawdę powodzenia i kończę tą nieszczerą dyskusję.

Ps.
Nawet jak naprawisz to i tak po jakimś czasie znów będzie problem, bo Ty masz dopiero początek rozrywki. Twisted Evil
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 03:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:

Następnie dopasować numery wtryskiwaczy (zielone) na podstawie benzyny czasy wtrysku. (To musi zrobić gazownik)

Napisałeś o dopasowaniu numeru wtryskiwacza zielonego do czasu wtrysku benzyny (jakby rodzajów tych zielonych wtryskiwaczy było nie wiadomo ile). To robi się kalibratorami i to ich dotyczą oznaczenia.
Próbujesz teraz odwracać kota ogonem.
Ale może jeden plus przyniosły Twoje posty doczytałem i trochę się dokształciłem.
są 2 kolory wtryskiwaczy:
-niebieskie (na niemieckich stronach piszą lila lub violet, ja takie mam i dla mnie to wygląda bardziej na fiolet ale to niebieskie) w zależności od mocy silnika są zwykłe do 120 ml paliwa w 30 sekund i o zwiększonej mocy do 210 ml w 30 sekund (do mocniejszych silników mają oznaczenie A lub B jak nic nie mają to są zwykłe).
Niebieskie są typowo do silników bez turbo, minimalny czas wtrysku to 2,5 ms, czyli tak jak myślałem Twoje rady o zmianie wtryskiwaczy to bzdura, bo te są odpowiednio szybkie.
-zielone w wersji A lub B do 200 ml w 30 sekund, minimalny czas wtrysku wynosi 1,5 ms, stosuje się je typowo do aut z turbo.
Tak pisałem, że ciśnienie pompy oraz czasy wtryskow sprawdzał mi gaziarz w radomiu i mowił, że jest dobrze instalacja wyregulowana, to było zaraz po pierwszym czeku, więc mu uwierzyłem i nie dostałem od niego dokładnych danych. W tym momencie nie wiem ile wynosi delta oraz jakie są ciśnienia, jak skombinuje manometr to sprawdzę, ale moim zdaniem pompa jest ok.
Cytat:
skoro Ty raz tak piszesz a drugim razem inaczej i do tego przepisałeś z instrukcji dane aniżeli ze swojego auta . hmm.

tak cisnienia przepisałem, żeby pokazać jaka jest relacja ciśnienie do czas wtrysku i wielkości kalibratorów.
Cytat:
Nawet jak naprawisz to i tak po jakimś czasie znów będzie problem, bo Ty masz dopiero początek rozrywki. Twisted Evil

pewnie tego mi życzysz, ale myślę, że da radę ją wystroić, w niemczech w dalszym ciągu montują te instalacje.
sporo rzeczy zostało zmienionych wadliwe pompy, czujnik ciśnienia.
Musi być to kwestia ustawień, gdyż auto pracuje bardzo poprawnie, w zasadzie jedyny duży objaw to wysokie spalanie, falowanie obrotów po przełączeniu wystepuje bardzo krótko, a czasem wcale.
Dyskusja jest szczera tylko, gdy argumenty są niezgodne z rzeczywistością to wiesz... Evil or Very Mad

Wpadła mi taka myśl, po wymianie przepustnicy z przepływomierzem, która wykonał haendler, zrobiona została adaptacja przepustnicy, to kasuje mapy wtrysku? jeździłem praktycznie tylko na gazie, na benzynie to tylko do przełączenia te 50 sekund od startu oraz gdzieś chwile jak się gaz skończył.
Co w takim wypadku dzieje się z mapami wtrysku które normalnie powinny być zbierane na benzynie, a były tylko na gazie?
I dlaczego w takim razie komputer pokładowy pokazuje dobre spalanie benzyny, natomiast spalanie gazu ze zbiornika jest bardzo wysokie?
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 03:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 10:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
Niebieskie są typowo do silników bez turbo, minimalny czas wtrysku to 2,5 ms, czyli tak jak myślałem Twoje rady o zmianie wtryskiwaczy to bzdura, bo te są odpowiednio szybkie.
Nie prawda i można zastosować również zielony nie mający turbo. (Przynajmniej tak u siebie miałem, bo o ile wiem doskonale to mający turbo inaczej tylko się reguluje.)
Natomiast z mojego punktu widzenia jeśli chodzi o wtryski, to lepszy jest jednak ten zielony i odpowiednie dobranie kalibratory pozwala uzyskać najlepszy efekt podczas zmiany z benzyny na gaz, gdzie wówczas są minimalnie widoczne zmiany i nie szarpie oraz pozwala uzyskać spalanie na poziomie benzyny a nawet mniej niż na benzynie, a także uzyskać pełny zakres obrotów silnika bez przeszkód.

Cytat:
Musi być to kwestia ustawień, gdyż auto pracuje bardzo poprawnie, w zasadzie jedyny duży objaw to wysokie spalanie, falowanie obrotów po przełączeniu wystepuje bardzo krótko, a czasem wcale.
Jeśli chodzi o ustawienia, to tylko na podstawie dające ciśnienia z pompy oraz dobranie odpowiednie kalibratory, co u Ciebie może być słabe ciśnienie albo za duże bądź za małe kalibratory, bo co z tego że masz minimalny czas wtrysku 2.5 ms jak wystarczy że nieodpowiednio dobrane kalibratory albo nawet słabe wtryski to silnik może dużo palić tak jak w Twoim przypadku.
Niestety, taki niebieski kolor co Ty masz to można zauważyć w mniejszych pojemności silnika, a Ty kolego masz dwóch litrowy silnik.
Z tym, że bez Twoich danych z auta nie da się rozwiązać na odległość.
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 00:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
Nie prawda i można zastosować również zielony nie mający turbo.

nigdzie nie napisałem, że nie można. Ale stosowanie zielonych do tego silnika to przerost formy nad treścią.
Po prostu nie ma to sensu, bo silnik nie wykorzysta tego, że ma szybsze i o wyższej wydajności wtryskiwacze.
Cytat:
pozwala uzyskać spalanie na poziomie benzyny a nawet mniej niż na benzynie

Serio?
Ośmieszasz się. Gdyby się tak dało to każdy, by jeździł na gazie z tą instalacją. Nie da się przy prawidłowo wystrojonej instalacji LPG uzyskać spalania mniejszego niż na benzynie, nie pogarszając osiągów i nie jeżdżąc na ubogo. Wynika to z fizyki, a konkretnie różnic między benzyną i gazem jako paliwem.
Nie wiem skąd Ty czerpiesz tą wiedzę, podaj źródło kolego.
Cytat:
także uzyskać pełny zakres obrotów silnika bez przeszkód.

Poza spalaniem, moja instalacja działa dobrze w pełnym zakresie obrotów od wolnych do odcięcia. Testowane na autostradzie wyciąga 210km/h na benzynie i gazie. Nie ma problemów jak czasem z sekwencją, że przy przeciąganiu obrotów i ekstremalnym jeżdżeniu auto wraca na benzynę.
Cytat:
Jeśli chodzi o ustawienia, to tylko na podstawie dające ciśnienia z pompy oraz dobranie odpowiednie kalibratory, co u Ciebie może być słabe ciśnienie albo za duże bądź za małe kalibratory

ze znanej relacji ciśnienia i rozmiaru kalibratorów, biorąc pod uwagę, że czas wtrysku mam 4,5% dłuższy niż na benzynie do prawidłowej pracy powinienem mieć ciśnienie poniżej 7,5 bara. Więc gdy mam za duże spalanie przy takich czasach, to ciśnienie z pompy jest za wysokie i dlatego idzie za dużo gazu. Jeśli to kwestia za wysokiego ciśnienia to trzeba by albo zmienić kalibratory na większe, żeby skrócić czas wtrysku, albo zmienić ciśnienie jeśli się da.
Cytat:
słabe wtryski

po raz kolejny wtryski są odpowiednie do tego silnika, lać też raczej nie leją, bo wtedy pojawia się problem z odpaleniem auta następnego dnia, po zgaszeniu na gazie, bo wtryskiwacze przepuszczają i silnik się dławi mając gaz plus benzynę na rozruch. U mnie nie ma żadnego problemu z zapłonem.
Cytat:
Niestety, taki niebieski kolor co Ty masz to można zauważyć w mniejszych pojemności silnika, a Ty kolego masz dwóch litrowy silnik.

tu również się mylisz, niebieskie wtryskiwacze spełniają warunek konieczny i wystarczający, są odpowiednie szybkie i wydajność też mają z dużym zapasem.
Zielone do aut bez turbo stosuje się np w autach BMW, bo tam są krótki czasy wtrysku i tam niebieskie mogłyby nie dać rady.
Cytat:
Z tym, że bez Twoich danych z auta nie da się rozwiązać na odległość.

dane są poza pomiarem Ciśnienia pompy, bo nie mam manometru.
Twoje rady są jak takiego mechanika wiejskiego, co to nie zna się na elektronice auta, ale będzie Ci kazał wymieniać po kolei rzeczy, bez odpowiedniej diagnozy, tak jak Ty się wtrysków uczepiłeś.

Forum LPG za bardzo nie żyje, ktoś tylko stwierdził, że jazda na samej benzynie dla zebrania map wtrysku, nie ma sensu, że są na bieżąco nadpisywane.
Spalanie z komputera czyli z ostatnich 1100 km (na gazie, ale to jakby spalanie benzyny przy czasie wtrysku gazu) mam 11.6 litra przy średniej prędkości 27km/h.
obecnie po zrobniu 100 km mam 10.5 przy prędkości 38 km/h.
czy te wartości są w normie czy raczej zawyżone? mogłby ktoś podać swoje spalanie benzyny czy też gazu razem ze średnią prękością za odcinek? (inaczej porównanie nie jest miarodajne)
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 15:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
obecnie po zrobniu 100 km mam 10.5 przy prędkości 38 km/h.
Serio jechałeś 38 km/h przez 100 km jazdy. Question Laughing Laughing (Emeryci szybciej jeżdżą)
Cytat:
Spalanie z komputera
Zostaw ten komputer i lepiej oblicz na podstawie zatankowania do pełna, bo odczyt z komputera zależny jest od kilku czynników i nie u każdego będzie taki sam, a czemu. Bo choćby w auta ze skrzynią manualną inaczej pokaże spalanie w przypadku ze skrzynią automatyczną i jest również uzależnione od same użytkowania.
Ja miałem wskazania przy samej rozruchu silnika różnie i czasem bywało 20 litrów pokazane na komputerze, tak więc wskazanie komputera nie jest na tyle wiarygodny aby brać to na serio.
Natomiast, skoro piszesz że instalacja gazowa jest w porządku to w takim razie skąd błędy, bo z samo siebie nie może wyskakiwać błędy i musi być coś nie tak, ale widzę że jesteś przemądrzały nie mający nic wspólnego z usterką i ciekawy jestem jakie potem rozwiązanie opiszesz, co tutaj i tak już wielu obserwują.

Ps.
Kiedyś VW w Sharanie miałem i 80 litrów!!! na 100 km podczas rozruchu silnika i co, nic bo i tak spalał średnio 7 litrów.
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 15:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


albo jesteś typowym trollem albo inteligencją to Ty nie grzeszysz, wszystko bierzesz tak dosłownie?
Cytat:
Serio jechałeś 38 km/h przez 100 km jazdy. Question Laughing Laughing (Emeryci szybciej jeżdżą)

to była uśredniona prędkość ze 100 km, trochę trasy szybkiej poza miastem trochę korków, istnieje coś takiego jak skrót myślowy.

Teraz zrobiłem 40km na benzynie, samo miasto ale bez korków średnia prędkość 20km/h i komp pokazuje 14.1l/100km, a wskazówka z pełnego opada bardzo szybko. moim zdaniem to za dużo, więc może coś nie tak w aucie jest a gaz tylko się dostosował.
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 20:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
Teraz zrobiłem 40km na benzynie, samo miasto ale bez korków średnia prędkość 20km/h i komp pokazuje 14.1l/100km, a wskazówka z pełnego opada bardzo szybko.
Jak miałeś pełnym zbiornik i przejechałeś 40 km to było ponownie zatankować, aniżeli brać dane z komputera i co jechałeś tyle 20 km/h cały czas?, chyba NIE jechałeś tyle co?, prawda.


Cytat:
moim zdaniem to za dużo
Moim zdaniem nie szukasz tam gdzie trzeba przyczyny, a jak nie wierzysz to spróbuj na postoju przy gazować i zobacz ile komputer wielki pokaże spalanie.(Naiwny jesteś i tyle, jeśli chodzi o podgląd komputera na podstawie spalania, bo to nie jest przyczyna większego spalania.)

Cytat:
więc może coś nie tak w aucie jest a gaz tylko się dostosował.
Jakby dostosował by się do benzyny to i problem byłby również na benzynie oraz miałbyś ten sam błąd co na gazie, ale u Ciebie jest błąd tylko wyłącznie będąc na gazie. (Przynajmniej tak potwierdziłeś). Bo jakby byłoby problem również na benzynie to byłaby inna sytuacja i tak jak wcześniej pisałem że jak chcesz sprawdzić dokładnie spalanie to tylko do pełna zbiornik paliwa zatankować, oczywiście zerujemy licznik dzienny przejechany do zera.

Cytat:
wszystko bierzesz tak dosłownie?
Nie, jedynie nie biorę tylko pod uwagę ile komputer pokażuje spalanie. Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 21:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
obecnie po zrobniu 100 km mam 10.5 przy prędkości 38 km/h.
. Tutaj miałem pełny bak zrobiłem równo 100km, trasa mieszana połowa szybsza 120 km/h, reszta miasto w średnim ruchu.
Komp pokazał 10.5 l na 100km zalałem znów do pełna, ale na innej stacji weszło 12.25l benzyny. Nie podawałem tego pomiaru, bo może być obarczone dużym błędem, pistolety mogą różnie odbijać. Ale zwróciło to moją uwagę.
Zamierzam teraz cały bak benzyny wyjeździć.

Auto mam 2 miesiące i jako że błąd pojawił się raz NA 1000-1500 km nie jeździłem tyle na benzynie żeby go odtworzyć.

Zaraz po zakupie auta wymieniłem rozrząd. Na pierwszej 600km trasie spalanie wyszło 10-10.5l gazu przy prędkościach autostradowych rzędu 130-160km/h.
Zastanawiam się czy źle ustawiony rozrząd może być przyczyną, ale chyba byłyby jakieś poważne błędy, oraz problemy z mocą, obrotami itd.

Sprawdzę dokładnie jeszcze odczyty czujnika temperatury, co ktoś wcześniej sugerował, bo przy błędzie jest temp coolant 120 i albo to wadliwy czujnik, ale pewnie byłby check, albo z jakiegoś powodu lexia podaję w skali Fahrenheita wtedy to byłoby ok 50C (może przez język angielski w menu? ). 120C jest niemożliwe, pewnie wyskoczyłby taki check że unieruchomi łby mi auto. z kolei 50C to dość mało biorąc pod uwagę że błąd wyskoczył na autostradzie przy 130 km/h.
Wyższe spalanie w takim wypadku jest możliwe wtedy, bo czujnik pokazuje, że silnik jest niedogrzany więc, daję wyższa dawkę paliwa, ale wtedy chodzi jakby ma wyższe wolne obroty czego u mnie nie ma.
Jeszcze zobaczę temp sond lambda czy są prawidłowo podgrzewane, ale brak podgrzewania to chyba również check.
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Mostek123

Auto Maniak



Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 22:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Cytat:
ale na innej stacji weszło 12.25l benzyny.
To można przyjąć że 11 litrów spalił benzyny na 100 km, zgadza się. (Trochę dużo, ale przy automacie to normalne)


Cytat:
Na pierwszej 600km trasie spalanie wyszło 10-10.5l gazu przy prędkościach autostradowych rzędu 130-160km/h.
To o co chodzi?, masz wszystko dobrze i nie licz na mniej, a może często dużo jeździsz wokół komina to niestety, bardzo duże spalanie wychodzi i nie polecam przy tej trasie przełączać na gaz, bo jak się okazuje potem że jednak duże spalanie przy tej trasie nie sprzyja to silnikowi i tutaj przy tak dużej ilości spalania nie wyrabia sama sonda lambda przy obcej paliwie, czyli gaz. (Gdyby była usterka czujnika to miałbyś błąd)
W Twoim przypadku trudno się doszukać przyczyny, choć skoro twierdzisz że masz zaniżony wskazania czujnika temperatury silnika to może być i winny, ale to możesz sprawdzić, bo ja tego chyba nie zrobię za Ciebie. Wink

Ps.
Dla ułatwienia odinstaluj program i na nowo zainstaluj, toż chyba nie zajmie Ci to pół dnia.
Powrót do góry
simsonavo

Dyskutant



Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 61
Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin
Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 17 Lut 2018, 11:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) citroen c5 x7 2.0 16V LPG błędy P0170, P0420


Temat do zamknięcia, problem jest tylko na gazie zbyt bogata mieszanka o jakieś 20%.
Na benzynie korekty są na 0, czyli bardzo w porządku, umiarkowana jazda w mieście to 12l, czyli tak jak podaje producent. A w ekstremalnych warunkach to auto w mieście może spalić i 14-15 litrów.
Trasa 130-140km/h komp pokazał 7.5l benzyny, gazu wyszło 11.8, spalanie przez te złe korekty jest jakieś 25% zbyt wysokie (45% wiecej gazu niż benzyny a powinno być 20%).

Akurat odinstalowanie I zainstalowanie diagboxa zajmuje pół dnia ze wszystkimi pachami, angielski mi nie przeszkadza, na razie dziala więc tak zostawię.

Dzięki wszystkim za pomoc, czekam na wizytę w serwisie u gazownika.

Edit:
w końcu znalazłem czas, żeby wymienić kalibratory, a co za tym idzie zmienić mieszankę.
Zmieniłem z c7 na c2 czyli jakieś ponad 20% różnicy. Teraz wygląda to tak, że korekty na wolnych obrotach są lekko na plus ale do max 10, na średnich są ok 0, a powyżej 3000 tys obr/min idą lekko na minus ale również maks -10.
Zrobiłem 3000km i raz pojawił się błąd jednak tylko P0420 katalizator tracący sprawność.
I teraz myślę, że albo rzeczywiście się już kończy (w co trochę wątpię auto ma zrobione 130 tys. km).
Druga opcja: gazu auto pali ok 20 % więcej, wiec prawdopodobnie produktów spalania CO2 i innych związków jest też więcej w spalinach, być może ta druga lambda jest tak czuła, że zwiększoną ilość spalin raportuje jako katalizator tracący sprawność. Dałoby radę to sprawdzić robiąc 2-3 tys km na samej benzynie, ale szkoda mi kasy, bo to auto sporo pali.
Co do samego spalania gazu, polska droga 90km/h 10l gazu, ekspresówka 120 km/h ok 10,5, autostrada 140 11,5-12l, autostrada szybko 160 na tempomacie 13.
W mieście to zależy od warunków, mieszana jazda wolno i obwodnica 15l, ale jazda czasem w korku, krótkie odcinki, klima to nawet 18,5 spali, wydaje mi się, że tu masa robi swoje, bo auto trzeba co chwile ruszyć po mieście.
Wcześniejsze spalanie z komputera (przed wymianą kalibratorów) było zaniżone, bo komputer skracał czas wtrysku, żeby nie było zbyt bogato, dlatego wychodziło mi spalanie z kompa x 1.45 = spalanie gazu.
teraz jest mniej więcej spalanie kompa x 1.2(1.25) = spalanie gazu.
Najwiarygodniejsze jest spalanie z baku, bo jak są różne czasy wtrysku na benzynie i gazie to komp będzie mocno oszukiwał.

Edit2:
Spalanie w miescie spadlo po naprawie skrzyni biegow, gdzie slizgalo sie sprzeglo. Wymiana kalibratorow pomogla na bledy niewlasciwej mieszanki (ten sie nie pojawia) oraz blad katalizatora (pojawia sie bardzo sporadycznie, raz na kilka tys kilometrow).
Wydaje mi sie, ze mogla tez pomoc wymiana termostatu. Otoz mechanik przy wymianie rozrzadu i pompy wody wlal, bez mojej wiedzy, najprawdopodobniej jakis koncetrat i uzyl wody kranowej zamiast demiralizowanej, co w 45 tys km doprowadzilo do zakamienienia termostatu i w koncu jego zablokowania.
Wymiana samemu czesci plus plyn do ukladu chlodzenia 80zl.
Wiec jak cos nie tak ze spalaniem na gazie to do sprawdzenia, automat, termostat, instalacja LPG.
Na plynach lepiej nie oszczedzac Razz
_________________
Diagbox Berlin
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC5

20 700

2009r.

239 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

14 777

2009r.

365 000 km

pomorskie

CitroenC5

17 900

2010r.

264 000 km

kujawsko-pomorskie

CitroenC4 Grand Picasso

49 800

2017r.

152 000 km

małopolskie

CitroenC4 Cactus

56 000

2019r.

90 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System