Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
Cześć!
Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Citroena C5, podczas zakupu sprzedawca zwrócił uwagę aby pamiętać o ustawieniu samochodu na najwyższym poziomie zawieszenia przed podnoszeniem samochodu na podnośniku samochodowym. Według jego słów, może dojść do uszkodzenia zawieszenia, jeśli się o tym zapomni.
Chciałem zweryfikować powyższą informację wśród forumowiczów.
Re: ( Citroen C5 ) Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
Dobrze sprzedawca powiedział. Jeżeli nie podniesiesz to zawieszenie może Ci później płatać figle. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Re: ( Citroen C5 ) Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
Postępuj zawsze tak jak ci powiedział sprzedawca. W przeciwnym razie układ może się zapowietrzyc i mogą być kłopoty, tylko niektóre z nich: auto nie zechce podnieść przodu lub tyłu, albo zrobi to bardzo leniwie, albo będzie się podnosić skokami, albo pompa będzie rzężeć na sucho i różne takie niespodzianki. Przy odrobinie szczęścia - nic złego się nie stanie. Jak kupiłeś 2008r. to sprawdź jaki masz korek od zbiornika LDS. Powinien wyglądać nie tak jak nakrętka na butelkę mleka, tylko powinien mieć dłuższą szyjkę w środku, coś jak korek od szampana. Jeśli masz korek starego typu - nie musisz wymieniać na ten z szyjką, tylko musisz rozszczelnić w nim zaworek jednokierunkowy-musisz naciąć powierzchnię, do której przylega ta gumka w środku. Zrób tak, aby swobodny był przepływ powietrza w obie strony. Jak tego nie zrobisz może ci rozerwać zbiornik przy opuszczniu auta z podnośnika warsztatowego, a w ogóle, powinno się i tak na podnośniku warsztatowym odkręcać ten korek, bo nawet rozszczelniony korek może nie nadążyć z odpowietrzeniem, zależy ile go natniesz.
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Sro 17 Sty 2018, 10:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
Cytat:
Powinien wyglądać nie tak jak nakrętka na butelkę mleka, tylko powinien mieć dłuższą szyjkę w środku, coś jak korek od szampana. Jeśli masz korek starego typu - nie musisz wymieniać na ten z szyjką, tylko musisz rozszczelnić w nim zaworek jednokierunkowy-musisz naciąć powierzchnię, do której przylega ta gumka w środku.
Możesz zrobić zdjęcie lub podesłać zdjęcie tego nowego typu...?
Ewentualnie zdjęcie nowego i starego typu.
Bankowo mam starego typu, ale mam jakąś szyjkę tylko z dołu, nie mniej tak czy siak całkowite rozszczelnienie układu przez uszkadzanie gumy sądzę że nie jest najlepszym pomysłem, bo raczej wymiana powietrza powinna być ograniczona (choćby dlatego że auto co uruchomienie podnosi się o ok 1-2cm, a więc robi podciśnienie w zbiorniczku).
Łatwość przepływu umożliwi wnikanie wilgoci do zbiorniczka co uruchomienie, a wątpię żeby LDS jako płyn hydrauliczny dobrze współpracował z wodą...
Dołączył: 18 Gru 2017 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: C5 I 2.0 hdi
Piwa: 0/20
Wysłany: Sro 17 Sty 2018, 13:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
Podepnę się pod temat. W C5 którego rozważam kupno jak właściciel pokazywał mi podnoszenie i patrzyliśmy z boku na auto to tył podnosił się ewidentnie leniwie tj. zaczął dopiero po chwili od podniesienia przodu. (C5 2005r. Pompa była wymieniana kiedyś ze względu na wyciek i niski poziom, zbiorniczek też, nakrętka wersja jakaś z odpowietrzeniem, potencjometry jak to zwał ponoć okresowo czyszczone, poziom płynu ok, gruszki też wymienione wszystkie w ostatnich latach)
Było to po tym jak stał zdaje się parę dni i został dopiero odpalony na postoju. Czy będzie to wada jednak gdzieś w układzie ?
Re: ( Citroen C5 ) Ustawienie zawieszenia przed podniesieniem samochodu
o-w-c-a napisał:
Cytat:
Powinien wyglądać nie tak jak nakrętka na butelkę mleka, tylko powinien mieć dłuższą szyjkę w środku, coś jak korek od szampana. Jeśli masz korek starego typu - nie musisz wymieniać na ten z szyjką, tylko musisz rozszczelnić w nim zaworek jednokierunkowy-musisz naciąć powierzchnię, do której przylega ta gumka w środku.
Możesz zrobić zdjęcie lub podesłać zdjęcie tego nowego typu...?
Ewentualnie zdjęcie nowego i starego typu.
Bankowo mam starego typu, ale mam jakąś szyjkę tylko z dołu, nie mniej tak czy siak całkowite rozszczelnienie układu przez uszkadzanie gumy sądzę że nie jest najlepszym pomysłem, bo raczej wymiana powietrza powinna być ograniczona (choćby dlatego że auto co uruchomienie podnosi się o ok 1-2cm, a więc robi podciśnienie w zbiorniczku).
Łatwość przepływu umożliwi wnikanie wilgoci do zbiorniczka co uruchomienie, a wątpię żeby LDS jako płyn hydrauliczny dobrze współpracował z wodą...
Tutaj http://tiny.pl/g449n link do zdjęcia korka nowego typu. Nie wiem, czy ma on jakiś mechanizm regulujący nadciśnienie w zbiorniku w określonym przedziale, szczerze wątpię, ale kto wie, może taki mądry ten korek. Trzeba by go kupić i obejrzeć jak jest zbudowany. Bo ten starego typu, to zwykły zaworek - grzybek gumowy- który przepuszcza powietrze tylko do zbiornika. Też się zastanawiałem, czy rozszczelnienie tego grzybka nie zaszkodzi układowi, bo może ten zbiornik w założeniu konstruktora miał pracować pod ciśnieniem, tylko coś nie wyszło i zbiorniki pękały. Nie chciałbym wydawać 70 zł na nowy korek, jeśli się okaże, że ten nowy zapewnia przepływ powietrza w obie strony, bez żadnej regulacji, czyli tak jak rozszcelniony stary korek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.