Witam Forumowiczow,
Musze wymienic tarcze z tylu w swojej Cytrynie.I tu pojawia sie pytanie. Czy tarcze musze wymienic z lozyskiem czy wymienic same tarcze? Jak sie wogole do tego zabrac? Prosze Was o pomoc.
Pozdrawiam
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: XP 2004 1.6HDI 80kW
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 13 Sty 2018, 13:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Tarcze tyl
marek_c napisał:
Tarcze są z łożyskami więc niestety komplet.
A to ciekawostka.Z tyłu też z łożyskami?Nie tak jak w XP?Tam tylko z przodu są razem z łożyskami,z tyłu przykręcane do piasty śrubami(które są w komplecie z nowymi tarczami).Ciekawe czym to jest podyktowane;pewnie chęcią upchania jeszcze łożysk,które wcale się nie zużywają tak prędko jak tarcze.Jak nie wiadomo o co chodzi...to jak zawsze o kasę.
Dołączył: 23 Kwi 2018 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 23 Kwi 2018, 14:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Tarcze tyl
Do wymiany hamulców z tyłu potrzebujesz:
- Klucz nasadowy 35 do odkręcenia śruby piasty
- klucze nasadowe i płaskie 12, 13
- Śrubokręt i młotek od zdjęcia osłony kapslowej oraz do odgięcia zabitej nakrętki na czopie
- Końcówkę TORX chyba 45
- Zestaw do wkręcania tłoczków lub klucz typu żabka
1. W podniesionym aucie ze zdjętymi kołami tylnymi, luzujesz hamulec ręczny
2. Śrubokrętem zdejmujesz osłonę kapslową z tarczy. Możesz pomóc sobie młotkiem. Jak ją zniszczysz nic się nie stanie. Z tarczami powinna być nowa.
3. Odginasz zabitą nakrętkę na piaście o odkręcasz nakrętkę. Im dokładniej to zrobisz tym łatwiej odkręci się nakrętka. Trochę siły trzeba, bo siła z jaką jest przykręcana to 300Nm!
4. Teraz zacisk hamulcowy. Odkręcasz dwie śruby mocującą zacisk do jarzma. Jedna klucz 12 druga 13. Dolna śruba ma dodatkowo zamontowany tłumik drgań dla tego tylko klucz płaski wchodzi w grę.
5. Odepnij zapinkę plastikową trzymającą przewód hamulcowy i zdejmij zacisk razem z klockami. Czasem trzeba mu trochę pomóc pobijając młotkiem, jeżeli tarcze mają głębokie ranty.
6. Zacisk jest dobrze podwiesić na sznurku by nie wisiał na przewodach.
7. Teraz demontujesz jarzmo. Jest na dwie śruby typu torx. Upewnij się, że dobrałeś dobrze końcówkę, bo uszkodzona śruba nie jest łatwa w demontażu.
8. Teraz masz dostęp do tarczy, która powinna zejść bez oporu.
9. Nową tarczę zakładamy na piastę po jej uprzednim przetarciu z drobin które mogły przykleić się do jej powierzchni w trakcie demontażu tarczy. Można pokryć piastę i płaszczyznę styku z nakrętką smarem.
10. Przykręcamy nakrętką z siłą 300Nm i zabijamy zabezpieczenie i nakładamy nową osłonę kapslową.
11. Montujemy jarzmo. Śruby imbusowe 60Nm.
12. Wciskamy tłoczek w zacisku hamulcowym. Prawa strona kręci się w prawo, lewa strona w lewo. Najłatwiej jest zestawem do wciskania tłoczków, ale klucz typu żaba też da radę, tylko uwaga na uszczelkę.
13. Czyścimy z pyłu i brudu zacisk oraz blaszki prowadnic jarzma.
14. Zakładamy nowe klocki.
15. Zakładamy zacisk hamulcowy. Należy pamiętać by nacięcia na tłoczku było mniej więcej w poziomie. Na klocku jest wypustka na której tłoczek powinien się zablokować.
16. Wymieniamy śruby zacisku (powinny być w zestawie z klockami) Siła dokręcenia ok. 30Nm. Tłumik drgań do śruby 12Nm
Koniec. Hamulec ręczny będzie działał prawidłowo, nie wymaga on ponownej adaptacji do nowych klocków i tarcz. _________________ Nie ma takiego problemu, którego nie można rozwiązać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.