Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 19:25
Temat postu:

[C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Cześć.

Rano zaświeciła mi się kontrolka awarii silnika. Zjechałem na bok, zgasiłem silnik, podniosłem maskę - nic niepokojącego. Aczkolwiek na pracującym silniku zapewne byłoby to lepiej widać.
Ponieważ od jakiegoś czasu zapalały się czasem różne kontrolki, a później samoistnie gasły pomyślałem, że może to i ten przypadek. Dojechałem na miejsce (jeszcze jakieś 4km). Silnik ostygł i po około 10 godzinach kolejna próba - ponownie komunikat o awarii silnika.

W trakcie jazdy dobiło tak do 2000 obrotów i miałem wrażenie, że nie bardzo chce więcej. Auto zaczęło też wibrować. Nawet gdy stanąłem na światłach. Podjechałem więc od razu do mechanika. Dzisiaj już nic nie sprawdzi, ale samochód tam zostawiłem.

Jutro ma zadzwonić z jakimiś informacjami, aczkolwiek nadziei we mnie nie ma. Macie jakieś typy co to by mogło być? Czy jeśli jest problem z rozrządem, to może się to tak objawiać? Podobno z wymianą i jego ustawianiem niewiele osób sobie radzi. Lepiej podjechać do kogoś, kto się na francuzach zna. Kolega zaufał jakiemuś mechanikowi i niestety ale skończyło się ostatecznie na kasacji samochodu i procesie sądowym z mechanikiem.
Powrót do góry
machony79

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 2117
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: C5 III Exclusive Tourer 2.0 lpg
Piwa: 229/8
Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 19:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Być może wypadanie zapłonu.Silnikiem wtedy telepie bo ECU wyłacza ten cylinder.
Dowiedz się jaki jest kod błedu.
_________________


Moje filmy na YT
Powrót do góry
gadu-gadu
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Sty 2018, 20:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Śmigam właśnie po necie i też na to trafiłem - cewka, wypadający zapłon, ale też parę razy przewinął się wątek rozciągniętego łańcucha.

Stosunkowo niedawno pojawiło się sporadyczne dławienie silnika przy dodawaniu gazu. Początkowo myślałem, że to może złej jakości paliwo, ale po tankowaniu na innej stacji nadal się to pojawiało.
Dodatkowo już od dłuższego czasu rano starałem się powstrzymać z odpalaniem radia i bardzo spokojnie rozpędzać auto bez wkręcania go na wyższe obroty. Odniosłem wrażenie, że na pedale gazu pojawia się delikatne chrupnięcie. Jakby jakieś koło zębate się przycięło. Ale było to na tyle delikatne, że ciągle zastanawiałem się, czy dobrze czuję. Po rozgrzaniu silnika już takich objawów nie było.

Dzisiaj rano też się nad tym akurat zastanawiałem i pyk - komunikat o awarii silnika.
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 18:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Na komputerze podobno wyskoczył błąd wypadających zapłonów. Przełożyli cewki (w sensie zewnętrzne wrzucili do środka, środkowe zajęły ich miejsce), aby sprawdzić czy problem "przeskoczy" również na inny cylinder. Niestety zapomniałem dopytać czy faktycznie sprawdzili, który faktycznie nie palił :-/ Ale z drugiej strony gdyby to wiedzieli to nie zamienialiby wszystkich tylko cewkę z uwalonego gara.
Mechanik zapytał mnie jeszcze czy jeżdżę często na krótkich odcinkach, bo jak odkręcili korek wlewu oleju, to przy odmie zbierał się nagar. Tak, jeżdżę. Po to wziąłem benzynę. Według mechanika nie jest to nawet dla benzyny zdrowe i jednak powinienem troszkę bardziej wygrzewać silnik.

Wracając do sedna - auto odebrałem, wyjechałem na drogę i... nie podobała mi się praca silnika. Nie była równa. Chciałem go nieco przegazować, ale znowu problem pojawił się na 2000 obrotów. Zaczął silnik strajkować, w pewnej chwili wyskoczył komunikat awarii silnika i znowu przestał palić na którymś cylindrze (ale przekroczyłem 2000 obrotów).

Wróciłem do mechanika. Powiedział, że będą podmieniać kolejno cewkę szukając problematycznej. Ale wspomniał, że elektryk ma urlop, więc zrezygnowałem. Wolę, aby zajrzał w to jednak ktoś, kto ma o tym pojęcie. Mechanik zaproponował poniedziałek i powiedział, że do tego czasu mogę normalnie jeździć. Hmmm... faktycznie? A jeśli to coś innego niż cewki? Czy z telepiącym się silnikiem jest to zdrowe?
Dodał jeszcze, abym się przejechał dalej to być może problem sam ustąpi. Odpaliłem auto i... błąd nadal był, ale palił na wszystkie cylindry. Więc tak wolniutko sobie sunąłem nie przekraczając 2000 obrotów. Zrobiłem kilka rundek po okolicy licząc na to, że jeśli palą wszystkie cylindry to możliwe, że zapłony nie wypadają (aczkolwiek pierwszy błąd pojawił się jednak już przy równej pracy silnika), komputer uzna, że problem rozwiązany i skasuje błąd. I faktycznie - podjechałem pod dom, zgasiłem silnik, włączyłem ponownie zapłon - nie krzyczał o awarii silnika.


Co sądzicie? Po takim opisie macie jakieś typy? Podpowiedzi? Faktycznie mogę z takim silnikiem jeździć nie ryzykując pogorszenia sytuacji?
Powrót do góry
machony79

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 2117
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: C5 III Exclusive Tourer 2.0 lpg
Piwa: 229/8
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 19:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Przyjedź do mnie na komputer albo kup sobie ELM : https://allegro.pl/listing?string=elm%20327%20bluetooth&order=p&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-2-1003&state=12
i sam odczytasz błedy i je skasujesz.
_________________


Moje filmy na YT
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 19:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Syynu

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK woj.ŚLĄSKIE
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112PS 2011r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 20:15
Temat postu:

RE


Tez miałem samochód z tym silnikiem z tym że był to Peugeot 308 2009 rok z polskiego salonu i dodatkowo w gazie.
Wypadający zapłon czyli uszkodzona cewka zapłonowa na którymś cylindrze. Silnik oczywiście wtedy pracuje nie na wszystkie cylindry więc chodzi na trzy lub nawet tylko na dwa cylindry ale to od razu jest wyczuwalne bo mamy wrażenie akustyczne że jedziemy np fiatem cinquecento 700ccm (praca na dwóch cylindrach). Z tego co sobie przypominam to cewki padły po 40tkm, najpierw padła jedna, za tydzień druga więc przy awarii drugiej cewki wymieniłem wszystkie pozostałe. Koszt jednej 110zł w sklepie u mnie w mieście. Wymiana banalnie prosta, trzeba zdjąć górną pokrywę plastikową silnika, odpiąć wtyczkę z cewki i ją po prostu wyciągnąć do góry ponieważ jest wsadzana na wcisk. PAMIĘTAJMY aby wymieniać PO KOLEI POJEDYNCZO CEWKI aby nie doprowadzić do pomyłki i zamiany kabli na cewkach co będzie się wiązało z całkowitym unieruchomieniem silnika (np. zapłon w dolnym położeniu tłoka...).
Potwierdzam też hałasujący przy zimnym silniku układ napędowy rozrządu czyli łańcuszek-napinacz, awaryjne czujniki temperatury cieczy chłodzącej silnika. Nie wspomnę również o wysokim zużyciu paliwa jak na "tak nowoczesny i zaawansowany technologicznie silnik (miasto z gazem w lecie na klimie ponad 13,5litra gazu/100km, na trasie nigdy nawet bez klimy nie udało się zejść poniżej 8,7litra/100km, w analogicznych sytuacjach skoda octavia 2.0 115km w kombi spalała o około dwa litry w mieście mniej a na trasie półtorej litra mniej gazu). Potwierdzam również dużą głośność silnika a raczej jego charakterystyczne buczenie-owszem może się to podobać w przypadku Mini Coopera do którego wstępnie silnik był dedykowany ale nie w przypadku auta kompaktowego jak 308 czy rodzinnego C4 Grand Picasso gdzie hałas przyprawia o ból głowy nawet już w krótkich trasach.
Nic dodać nic ująć.....bawarska fantazja wzięła na swój warsztat niezawodny i bezawaryjny silnik PSA......i zepsuła w nim (w myśl oczywiście nowoczesnej technologii i nowoczesności) wszystko co tylko było możliwe do zepsucia.
_________________
Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 16:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


machony - dzięki za ofertę, ale samo kasowanie niewiele mi da, muszę to zrobić skutecznie Smile Idąc jednak Twoim tropem popytałem i okazało się, że kumpel ma OBD II iCAR. Pożyczyłem od niego i chcę sprawdzić co mi się teraz pojawiło. Od mechanika wyciągnąłem w końcu, że ostatnio nie palił 3 cylinder. Teraz błąd P1338, czyli cylinder 2. Nie pokrywa się z tym co zeznał mechanik, że zewnętrzne cewki zamienili miejscami ze środkowymi. Więc albo robi mnie w konia, albo to nie cewka.
Błąd skasowałem. Nie woziłem się jeszcze jedynie potrzymałem go trochę na biegu jałowym. Obroty w zakresie 780-820, przy temperaturze silnika 45-65°C. Ciężko mi stwierdzić, czy już popadam w paranoję, czy faktycznie coś jest na rzeczy, ale mam wrażenie, jakby mimo wszystko było jeszcze odczuwalne delikatne drżenie. Czuję to też na pedałach w czasie jazdy, że są przenoszone jakieś wibracje. Więc albo dalej coś się dzieje, albo przed awarią nie zwracałem na to uwagi, a było identycznie.

Syynu - no to mnie troszkę uspokoiłeś z tym "chrupaniem".
Powrót do góry
Syynu

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): RYBNIK woj.ŚLĄSKIE
Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112PS 2011r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 21:01
Temat postu:

re


U mnie jeszcze falowały obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku ale to było przyczyną ciągłej jazdy na gazie i zabrudzeniu końcówki wtryskiwacza benzyny ponieważ wtedy wtryskiwacze benzyny stoją nieruchome (w niektórych silnikach pomimo jazdy na gazie co jakiś czas mimo wszystko wtryskiwacz z benzyny też jest "przepłukiwany" minimalną dawką benzyny ale to raczej dotyczy samochodów benzynowych z turbosprężarką z tego co mi wiadomo).
Pomimo tego że zimny silnik przez pewien początkowy czas pracuje na benzynie zanim się przełączy na gaz to niestety to było zbyt mało aby wtryskiwacz się wystarczająco oczyścił. I oczywiście co było najbardziej irytujące to wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku paliwa który pokazywał zupełnie co mu się podobało.....raz pełny bak raz rezerwę raz jeszcze coś innego-wynikało to z elektronicznego przeliczania poziomu paliwa w baku na podstawie przepływów powietrza przez przepływomierz i jakichśić tam obliczeń jakie komputer i sterownik silnika sobie tam przeprowadzał.
Ale najlepsze było sejczento...... jak jechałem prosto to miałem pół baku...ale zakręt w jedną stronę (już nie pamiętam w którą) ...i mamy trzy czwarte baku......a zakręt w drugą to mamy już tylko ćwierć baku paliwa hehe.
_________________
Syynu z Rybnika Cytryna C4 GP 1.6HDI 112PS 2011r. oraz Peugeoty 207 307 308 405 406 407 i jedno seicento
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 18:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Pojechałem do pracy. Wróciłem do domu. Na razie bez błędu.

Nadal jednak przy bardziej dynamicznym przyśpieszeniu zatyka go, dławi się.
Powrót do góry
kobe24la

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 418
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: brak
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 00:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Jak masz kumpla z komputerem, to nic bardziej prostego żeby sprawdzić czy to wina cewki. Na szczęście w tym silniku na każdym jest osobna. Jeżeli masz błąd wypadania zapłonu na drugim cylindrze, to przełóż cewkę np. z czwartego cylindra i przy następnym błędzie sprawdź czy wyskoczy na czwartym. Jeśli tak, to masz winowajcę. Nie ma co więcej kombinować.
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 18:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Dalsze błędy na cylindrze 2.

Wiecie może jak są numerowane w Cytrynie? Stojąc przed podniesioną maską, liczy się kolejno od lewej 1-2-3-4, czy program pokazuje to w kolejności ich pracy np 1-3-4-2, bo i z taką opinią się spotkałem na necie.


Szukając znalazłem też takie newsy:
http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=3120 - głównie się nad rozrządem zastanawiają "różne poziomy spalania stukowego. Zaraz zaczni CI nienormalnie mało palić i będzie trochę mocniejszy. Zaraz później zaczną wyskakiwać CI check'i i będą chwilowe przejścia w tryb awaryjny"

I tu kilka ciekawostek: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystko-o-silniku-1-6-thp-sprawdzamy-co-sie-psuje-we-wspolnym-produkcie-bmw-oraz/m04ew. "Objaw usterki to głośna praca silnika (klekotanie) w ciągu pierwszych minut po rozruchu. Po rozgrzaniu nieprzyjemny hałas z reguły znika". Mój egzemplarz tak właśnie ma. Po rozruchu mam wrażenie jakbym dislem jeździł. Nie trwa to jednak długo. Silnik się rozgrzeje i jest OK.
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Sty 2018, 19:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) [C4 1.6 VTi] Kontrolka awarii silnika + wibracje


Serio nikt nie wie w jakiej kolejności lecą cylindry?
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Kwi 2018, 17:23
Temat postu:

[C4 II 1.6 VTi] uzupelnienie


Może komuś się przyda jak będzie szukać po sieci czegoś podobnego.

Podjechałem do mechanika około 20 stycznia. Według elektryka problem nie przeskoczył z cylindrem, bo poprzednio zapłony też wypadały na drugim. Jednak wcześniej mówili mi o trzecim. Może faktycznie źle przekazali informację, a może ściemniali. Dlatego aby nie było wątpliwości poprosiłem o kolejną przekładkę. Wcześniejsza była razem ze świecami, teraz same cylindry.

Po wyjeździe od mechanika problem już nie wystąpił. Uznałem, że być może za bardzo zamuliłem auto. Od pierwszej wizyty u mechanika starałem się go kręcić na wyższe obroty i jeździć bardziej dynamicznie. Przed ostatnią wizytą u mechanika nie miałem błędu od trzech dni.


Niestety 2 miesiące później, czyli kilka dni temu znowu zauważyłem, że przy bardziej dynamicznym dodawaniu gazu zaczyna się dławić. W zasadzie czułem to tylko na drugim biegu - na pierwszym, czy później na trójce było OK. Dzisiaj wyskoczył ponownie błąd silnika. Niestety nie wiem jeszcze jaki, bo aktualnie nie mam pod ręką interfejsu.
Powrót do góry
KierowcaCitowca

Debiutant



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: Citroen C4 II, 1.6 VTi Slection, 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2018, 19:36
Temat postu:

Ciąg dalszy perypetii


Błędy wracają. Nauczyłem się z tym jeździć - spokojne dodawanie gazu nie generuje błędu. Jednak jak się chce nieco dynamiczniej to jest problem. Szczególnie w trasie po włączeniu tempomatu - automat mocniej wbija gaz, aby dojść do zdefiniowanej prędkości i pyk - wyskakuje błąd.

Auto ponownie u mechanika. Wymiana wtryskiwacza nic nie dała (niecałe 200 zł sztuka). Mówi, że może to być wypalony tłok, ale będzie wiedział więcej jak zdejmie głowicę. Jestem już pełen obaw Sad
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Citroen

C3 Aircross

77 900

2018r.

2 km

małopolskie

Citroen

Berlingo

47 900

2016r.

102 547 km

małopolskie

Citroen

Inny

43 900

2016r.

25 623 km

łódzkie

Citroen

C4 Picasso

16 900

2008r.

242 500 km

lubelskie

Citroen

Berlingo

52 500

2016r.

50 171 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System