Witam,
Posiadam Citroena C4 1,4 16v benzyna 2006 r. i podejrzewam czujnik wałka rozrządu o okresową coraz częstszą nierówną prace silnika ale nie mogę go zlokalizować, czy ten silnik ma taki czujnik czy tylko czujnik wału korbowego?
Po dłuższych oględzinach znalazłem go, znajduje się on pod przepustnicą. Żeby się do niego dostać trzeba ściągnąć obudowę filtra powietrza i najlepiej też przepustnicę.
Warto wiedzieć, że położenie czujnika mogą się znajdować niezależnie od marki auta:
Pod obudową klawiatury od zaworów.
Przy kole wałka rozrządu lub wkręcony do głowicy przy samym zaraz kole wałka rozrządu i w tym ostatnim należy spojrzeć. (między kolektorem a rozrządem).
Cytat:
podejrzewam czujnik wałka rozrządu o okresową coraz częstszą nierówną prace silnika
Byl podłączany, były błędy:
P1340 - Camshaft position B circuit Malfunction
P0011 - "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance
P0170 - Fuel Trim
Rozrząd był wymieniany 11 tyś. km temu. Zauważyłem że gdy występuje błąd P1340 i szarpanie silnikiem na wolnych obrotach bądź podczas jazdy, sondy lambda pokazują w komputerze stałe napięcie, jedna 0,040v a druga 0,035v i ani drgną. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wraca do normy i obie sondy oscylują między 0,1v a 0,9v. Co jest tego przyczyną, uszkodzony sterownik?
Może być tak że po wystąpieniu tego błędu sterownik silnika przestaje brać sygnał z sond i steruje wg zaprogramowanych parametrów (takich awaryjnych), więc to może nic nie znaczyć.
Żadnych sond nie są winne, czy ktoś ma tam pojęcie o tym błędzie?.
Cytat:
Może być tak że po wystąpieniu tego błędu sterownik silnika przestaje brać sygnał z sond i steruje wg zaprogramowanych parametrów (takich awaryjnych), więc to może nic nie znaczyć.
Co za głupoty wypisane.
Błąd P1340: Układ zapłonu, cylinder 4 - stwierdzona przerwa w zapłonie.
Skoro cały czas błąd wyskakuje to nic innego jak wymienić cewkę zapłonową.
Okazało się że to wina pękniętej głowicy i uszczelki głowicy. Nagle zaczęło gwałtownie ubywać płynu chłodniczego i błąd z wypadaniem zapłonu pojawiał się po dolewce płynu na max a później po wypiciu pewnej ilości płynu przez silnik nie wypadał już zapłon ale zapowietrzał się układ chłodniczy i wyskakiwała kontrolka STOP ze względu na zbyt wysoką temperature.
Okazało się że to wina pękniętej głowicy i uszczelki głowicy. Nagle zaczęło gwałtownie ubywać płynu chłodniczego i błąd z wypadaniem zapłonu pojawiał się po dolewce płynu na max a później po wypiciu pewnej ilości płynu przez silnik nie wypadał już zapłon ale zapowietrzał się układ chłodniczy i wyskakiwała kontrolka STOP ze względu na zbyt wysoką temperature.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.