Witam Jestem od niedawna uzytkownikiem tego auta.Wywala mi komunikat anti-pollution system faulty Znajomy mechanik podłaczył mi komputer i wyszło P1340 -wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.Wymieniłem swiece i nic.
Jest prawidłowosc kiedy mi sie zapala ten komunikat ,bo rownie czesto mi tez gasnie co 2,3 dni.A zatem w 99 % zapala mi sie kontrolka kiedy stoje na wolnych obrotach-np na swiatłach lub gdy czekam na otwarcie bramy przed domem(juz tak kilkanascie razy w tym miejscu)
Po wyskoczeniu tege komunikatu auto muli i ma brak mocy,ale wystarczy ze zgasze i jeszcze raz zapale i auto chodzi normalnie.Nie znam sie a na autach ale dlaczego regularnie wskakuje ten komunikat na wolnych obrotach.Pomzcie fachowcy !
znajomy mechanik gdy wymieniał swiece zamienił kable z cewek i wciąz pokazuje ten sam komunikat (wypadanie na 4 cylindrze) a wiec wykluczył cewke.Wiec mówisz wtryskiwacz? a jest możliwosc sprawdzenia wtryskiwacza? Wciąz mnie zastanawia ze komunikat czesto gasnie i jak juz sie zapali to zawsze zapala sie na wolnych obrotach. No i po zapaleniu komunikatu bardzo długo chodzi dmuchawa z dobre 5 min No ale ja sie wcale nie znam wiec tylko daje jak najwiecej danych Pomóżcie !!
W moim przypadku wypadał zapłon na trzecim cylindrze. Przyczyną było/jest przegrzewanie silnika. Objawy jak u ciebie na biegu jałowym wyłączał się jeden cylinder i auto ledwo jechało. Wymieniłem już termostat i połowicznie rozwiązało to problem ale jeszcze mam problem z wentylatorem, który nie załącza się przy wyłączonej klimie i temperatura na postoju szybko rośnie. Przy włączonej klimie wentylator działa i chłodzi na postoju. Ot ciekawostka.
Problem rozwiazany.Auto działa bez zarzutu Przyczyna był zepsuty termostat co skutkowało przegrzewaniem sie silnika.Przy 107 stopniach właczał sie komunikat anti-pollution system faulty i wypadał bład 1340.Dobrze ze sobie kupiłem taki komputerek na wi-fi podłaczany do gniazda OBD , bo przeciez nie ma wskaznika temp.na wyswietlaczu.I po obserwacji parametrów auta znalazłem przyczyne.Dobra i przydatna rzecz.Tak wiec tresc błedu z komunikatu nie prowadziła do termostatu.Dziwne te nasze auta
Też mam problem z błędem P1340 w mojej C5. Kilka razy wywaliło, że za wysoka temp. silnika i Depolution. Falowanie na niskich itp.
Dziś podszedłem jeszcze raz z kompem do samochodu, pochodził dosłownie kilka minut, temp. bardzo szybko podeszła do 85*C (odczytane po OBDII) i co mnie zdziwiło załączył się wentylator. Otworzyłem maskę, a chłodnica zimna.
Walnięty termostat podobnie jak u JARKES? Co skutkuje objawami takimi jakie opisał wyżej?
Podłączam się pod temat.
Od piątku mam problem.
Rano dojechałem bez problemu do celu.
Jak po 9h wsiadłem do samochodu to wywaliło błąd silnika i zaczął pracować jak by tylko na 3 lub nawet 2 cylindrach. Musiałem wrócić do domu więc przejechałem 7Km.
Po podpięciu ELM wywaliło błąd P1336.
Zamieniłem cewki miejscami i wyskoczyło P1340.
Pomieszałem z cewkami ale na przemian wywalało błąd 1338 i 1340.
Zakupiłem nową cewkę i podmieniłem. Po tym zaczęło wywalać tylko P1340.
Wymieniłem wszystkie świece bo na 4 licząc od lewej (podobno w cytrynie liczy się od prawej) była ostro wypalona.
Po wymianie cały czas 1340 i silnikiem szarpie.
Mieszanie cewkami nic nie zmienia.
O dziwo jak odpiąłem złączkę od cewki 1 z prawej to pracował lepiej ale dodatkowo wyskoczyły błędy 1336, 1337 i 1340.
Po podpięciu jest tylko 1340.
Po odkręceniu świec pierwsza z prawej jest czarna (nowa świeca) ale cylinder wygląda na suchy.
Ostatnio zauważyłem ubytki boryga i plamy na osłonie po stronie skrzyni.
Doczytałem że to może być przyczyna termostatu (był wymieniany 2 lata temu bo się rozszczelnił) ale nie wyskakiwały info o zbyt wysokiej temp.
Codziennie latam po 7Km rano i wieczorem.
Olej wymieniałem 2 m-ce temu TOTAL 5W30.
Wcześniej był wlany EDGE 5W30 ale szybko zrobił się czarny więc profilaktycznie wymieniłem po 2 m-cach.
Rozkładam już ręce. Pomocy
Wcześniej wyskakiwały sporadycznie błędy sondy lambda ale po oczyszczeniu złączek minęło.
Obstawiam jeszcze wtryskiwacz ale nie wiem jak się do niego dobrać.
Czy jest pod pokrywą zaworów? _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
U mnie było podobnie- tj auto po odpaleniu nierówno pracowało, brakowało mocy, a po wyłączeniu zapłonu wentylator pracował na pełnych obrotach przez ponad dwie minuty. Wymiana CEWKI ZAPŁONOWEJ pomogła. Uszkodzoną cewkę przekładałem diagnostycznie od prawej do lewej strony, pomiędzy pierwszą ( błąd P1337), drugą ( błąd P1338), trzecią (P1339), czwartą ( błąd P1340), cewką i pokazywała wskazane błędy. Powodzenia.
No u mnie niestety mieszanie cewkami nie powoduje zmian błędów.
Wcześniej pokazywało zmiany na cylindrach ale po wyeliminowaniu jednej cewki problem jest stały i tylko 1340. _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Po testach w serwisie ustalono że padła jeszcze jedna cewka. Silnik teraz chodzi bez problemów (brak CO2 w płynie, kompresja idealna).
Ubytki płynu były prawdopodobnie spowodowane luzami na cybantach.
Dodatkowo sprawdzili wszystko co tylko możliwe i wymienili uszczelkę pod pokrywą zaworów.
W czerwcu gość wziął za to 250 zł a okazało się że tylko obleciał silikonem i nie zauważył że nie ma oringu na 3 cylindrze.
Nie polecam warsztatu na Tarcho bo to zdzierca i oszust. Jak ktoś potrzebuje dobry warsztat w W-wa okolice Jabłonnej to pisać. Polecony, sprawdzony i za niewielka kasę _________________ Zafira B 1,8 140KM A18XER 2011r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.