Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Józefina / łódzkie Posiadane auto: Renault Espace IV 2,0 173 KM, Citroen Jumpy 1,9 D 2000r., Dacia Logan MCV 1,6 MPI+LPG
Piwa: 14/2
Wysłany: Nie 19 Lis 2017, 16:19
Temat postu:
Jumpy 1,9D rok 2000 odpala i gaśnie, potem odpala i jest ok.
Witam
Mam problem z Citroenem Jumpy 1,9D rok 2000.
Silnik odpala i po chwili gaśnie. Próba ponownego odpalenia: rozrusznik pokręci chwilę dłużej, odpali i jest ok.
Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku.
Przy pierwszym odpaleniu bez dodawania gazu silnik pochodzi na wolnych obrotach (850-1000), potem samoczynnie ciągnie do ok. 2000 obr/min i gaśnie. Ponowne przekręcenie kluczykiem, kręci chwile dłużej, odpali i trzeba go przytrzymać na gazie, gdyż ma tendencję do nie trzymania obrotów. Jak chwilę pochodzi jest ok. W trakcie jazdy przy zmianie biegów, od czasu do czasu jest objaw pracy na wyższych obrotach (ok. 2500-3000).
Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem połączenia przewodów paliwowych (jeden miał nieszczelność - usnąłem).
Rozrząd wymieniany był ok 45 tys. km temu.
Paliwo tankowane na pewnej, znanej firmowej stacji.
Akumulator sprawny, świece żarowe również.
Pompa paliwa Lucas (silnik DW8). Jakieś 100 tys. km temu była regenerowana, zatarła się pompa wstępna.
Objawy podobne do wcześniejszych problemów przed regeneracją pompy. Wtedy też tak miał, w końcu wogóle przestał odpalać.
Czyżby znowu to samo? A może ktoś miał podobny problem a inne rozwiązanie?
Re: ( Citroen Jumpy ) Jumpy 1,9D rok 2000 odpala i gaśnie, potem odpala i jest ok.
Cytat:
Silnik odpala i po chwili gaśnie. Próba ponownego odpalenia: rozrusznik pokręci chwilę dłużej, odpali i jest ok.
Dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku.
Myślę że paliwo się cofa (spróbuj pod pompować paliwo przed uruchomieniem silnika) albo czujnik temperatury ssania zacięty i tutaj bym szukał przyczyny.
Cytat:
potem samoczynnie ciągnie do ok. 2000 obr/min i gaśnie.
Tutaj ciężko wylogować czemu gaśnie, bo za samo podniesie obrotów winny może być rozregulowany pompa wtryskowa i to trzeba byłoby ponownie ustawić pompę wtryskową. (Ustawienie znajdziesz na forum lub korzystając z wujka Google.)
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 127 Skąd jesteś (miejscowość / region): Józefina / łódzkie Posiadane auto: Renault Espace IV 2,0 173 KM, Citroen Jumpy 1,9 D 2000r., Dacia Logan MCV 1,6 MPI+LPG
Piwa: 14/2
Wysłany: Pon 20 Lis 2017, 14:11
Temat postu:
Re: ( Citroen Jumpy ) Jumpy 1,9D rok 2000 odpala i gaśnie, potem odpala i jest ok.
Zgodnie z podpowiedzią, podjąłem próbę uruchomienia silnika, wcześniej podpompowując paliwo ręczną pompką.
Efekt: odpalił, przez chwilę trzymał niższe obroty, trochę na pograniczu zgaśnięcia, potem się unormował i pracuje ok.
Czyli: paliwo się cofa. Teraz pytanie dlaczego?
Na razie wstawię zaworek zwrotny na przewód paliwowy.
Myślę jednak, że muszę poszukać gdzieś nieszczelności. Stały kierowca twierdzi, że podczas jazdy ma tendencję do samoczynnego zwiększania obrotów. Poza tym podczas pracy silnika na przewodzie paliwowym od filtra do pompy płynie paliwo, w którym widoczne są bąbelki powietrza. To chyba nienaturalne, powinno być tylko paliwo. Czy ktoś może potwierdzić me domysły?
Re: ( Citroen Jumpy ) Jumpy 1,9D rok 2000 odpala i gaśnie, potem odpala i jest ok.
Cytat:
Poza tym podczas pracy silnika na przewodzie paliwowym od filtra do pompy płynie paliwo, w którym widoczne są bąbelki powietrza. To chyba nienaturalne, powinno być tylko paliwo.
Oczywiście że jest nienaturalne, co przy sprawnym układzie paliwa powinno być same paliwo.
Cytat:
Czyli: paliwo się cofa. Teraz pytanie dlaczego?
Być może na złączu jest nieszczelność albo pompa po stronie koła rozrządu lub zatarcie po stronie niskiego ciśnienia paliwa i jeśli widać mocno zapocone to masz przyczyny. (Zdejmij osłonę rozrządu od strony pompy aby sprawdzić czy nie ma wycieku i jeśli nie ma to dalsze sprawdzenie.)
Wyjmij wkład paliwa i sprawdzić czy na dnie nie ma opiłki i jeśli tutaj brak, to pozostaje tylko złącze przewodów paliwa.
Cytat:
Stały kierowca twierdzi, że podczas jazdy ma tendencję do samoczynnego zwiększania obrotów.
Być może zawiesza się ssania i cały na nim jeździsz, bo działanie ssania jest na podstawie przybliżone termostatu co tutaj powinieneś obejrzeć schematy działania ssania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumpy ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.