Jak w temacie.
Jaki silnik byłby lepszy między 1.6 hdi a 2.0 hdi i który najbardziej awaryjny oraz jakiej firmy mają między tymi silnikami układy wtryskowe.
Wiadomo że silnik 2.0 hdi byłby lepszy bo mocniejszy, ale mi najbardziej chodzi o firmy układy wtryskowe i ich awaryjność.
Pytam tylko dlatego, bo szukam Berlingo bądź Partnera od 2003 do 2006 roku i nie wiem jeszcze na którego się zdecydować.
2.0 hdi 90 konne jest nie do zajechania o ile będziesz zmieniał olej. inne silniki hdi też są godne polecenia, w moim berligo 90 koni wystarczało bo silnik był w idealnym stanie, mogę powiedzieć że auto eksploatowałem wyczynowo i ekstremalnie ciężko i nic, więc tutaj nie ma co się zastanawiać i szukać dziury w całym. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: XP 2004 1.6HDI 80kW
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 29 Paź 2017, 12:40
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Prośba opinii silników.
.
Cytat:
2.0 hdi 90 konne
Jakiej firmy masz układ wtryskowy?.[/quote]
Z tego co wiem,nie ma tu stałej zasady stosowania określonego typu wtryskiwaczy w zależności od rodzaju silnika.Do 1,6 HDI 109KM stosowane były magnetyczne ukł.wtryskowe Bosch,jak i piezoelektryczne marki Lukas.Te ostatnie,są nowocześniejsze i "szybsze"ale nie ma możliwości wymiany ich końcówek wtryskiwaczy jak w systemie Bosch.Trzeba wymieniać całość a to koszt ok.2000 pln/szt.To trzeba każdorazowo ustalić poprzez rozszyfrowanie kodu vin konkretnego egzemplarza.Ja np.w swojej xp.mam Bosch i bardzo dobrze działają już ponad 160 kkm.Żadnego dymu.
Chciałem jeszcze dodać,że warto jest stosować dodatek oleju 2T do paliwa w ilości 1:200 do 1:300To znacząco wydłuża żywotność zarówno pompy w.c.jak i samych końcówek wtryskiwaczy.Od czasy wejścia norm paliwowych,eliminujących praktycznie siarkę,która ma znakomite własności smarne,problem zacierania się pomp w.c.jak i wybijania się końcówek wtrysków stał się nagminny.Dotyczy to przede wszystkim systemów common rail jakie stosowane są w silnikach HDI.Problem ten szeroko jest komentowany zwłaszcza na forach niemieckich i francuskich.Stosowanie 2T w proporcjach j.w.jest zalecane przez poważne ośrodki badawcze,w tym również polskie i nie niesie żadnych zagrożeń ani negatywnych skutków ubocznych.Nie rozumiem dlaczego zagadnienie to praktycznie nie jest obecne na naszych forach,choć problem zacierania się pomp w.c.pojawia się w nich co jakiś czas.
Pozdr....
Z tego co wiem,nie ma tu stałej zasady stosowania określonego typu wtryskiwaczy w zależności od rodzaju silnika.
Dla mnie jest różnica, bo jeśli w Berlingo w tych rocznika są stosowane Bosch to z chęcią kupię, ale na pewno nie z układem Siemens lub Delphi i faktycznie w tych układach wtryskowy proponowane są dodatki do paliwa, ale, w myśl zrozumieniu, skoro mam dolewać jeszcze dodatki do paliwa to po co mi takie auto i stąd moje pytanie jak wyżej postu.
Delphi jeździ w nowych C5 i nie ma z tym problemu samochody robią po 300tyś bez wymiany wtrysków czy pompy.
Nie ważne jaki układ jest zastosowany i tak się zużywa, dodatek oleju powoduje mniejsze zużycie, a nawet poprawę parametrów pracy.
Dodatków nie musisz dolewać ale możesz i wydłużasz tym okres bezawaryjnej pracy układu.
Delphi jeździ w nowych C5 i nie ma z tym problemu samochody robią po 300tyś bez wymiany wtrysków czy pompy.
Nie mając takiego auta to skąd ta Twoja wiedza, bo dużo osób tak mówi a praktyka co innego mówi.
Cytat:
Ja mam 2.0HDI na Bosch i też dolewam olej 2T.
Ja też mam z tego rocznika C5 co Ty i jakość nie dolewam żadnych dodatków, tak więc nie porównuj Bosch do Delphi lub Siemens, bo te dwa ostatnie są kiepskiej jakości nie mający nic wspólnego z paliwem.
Do kolegi Pyotrek, ja tylko chciałem wiedzieć nazwę firmy układu wtryskowego wspomnianym Berlingo i Twoja dyskusja jest nie na miejscu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.