A silnik 2.0 długo stygnie... Może na 0,7 się nie skończyć...
A tak serio... Kangurzenie występuje sporadycznie - jednego ranka jest, innego nie ma. Za to rano jak ruszam lekko pod górę stuka i szarpie mi... Czy to faktycznie problem styku i przuczenie rozwiąże problem czy też trzeba już zainwestować w nowe sprzęgło? :/
Na 99% wystarczy przyuczenie skrzyni jak bedziesz w krosnie to daj znać. Czasami przyuczenie zgodnie z podpowiedziami lexi nie działa robiłem kiedyś koledze przyczenie takiej skrzyni metodą którą znalazłem na jakimś innym forum i do tej pory nie ma problemów ze skrzynią, dla potomnych wklejam sposób przyuczania:
______________________________________________________________
Na początek za pomoca lexii:
- wykasować nauczania,
- wykonać procedurę uczenia kratki skrzyni biegów
- wykonać uczenie punktu styku sprzęgła Koniecznie zimny silnik
Następnie:
Uruchomić pojazd z dźwignią w położeniu N, zwiększyć prędkość obrotową do 2500 obrotów (EW10 poczekać 30 sekund) w celu osiągnięcia temperatury płynu chłodzącego silnik wynoszącej 80°C . Pozwolić na ustabilizowanie się temperatury sprzęgła na tym samym poziomie co temperatura silnika.
Po rozgrzaniu, wykonać procedurę uczenia na pustym odcinku drogi.
Za pomocą przyrządu diagnostycznego, wyświetlić "uzyskany moment obrotowy silnika" w pomiarach parametrów skrzyni biegów.
1. Ruszyć z miejsca pojazdem 5 razy w trybie automatycznym.
2. Ruszyć z miejsca (na 1. biegu), szybkie przyspieszenie do strefy momentu obrotowego silnika pomiędzy 80 i 140 Nm aż do przejścia na drugi bieg . Zatrzymać pojazd i powtórzyć.
3. Poczekać 5 minut na luzie bez zatrzymywania silnika.
4. Ruszyć z miejsca pojazdem 3 razy w trybie automatycznym.
5. Ruszyć z miejsca (na 1. biegu), szybkie przyspieszenie do strefy momentu obrotowego silnika pomiędzy 80 i 140 Nm aż do przejścia na drugi bieg . Zatrzymać pojazd i powtórzyć.
6. Wykonać jazdę włączając wszystkie biegi (tryb auto) w celu sprawdzenia braku szarpnięć, uderzeń, poślizgu, lub opóźnienia głownie z 2. na 3. bieg.
7. Jeżeli OK : Wyłączyć zapłon w celu zapamiętania procedury uczenia.
8. Jeżeli nie: wykonać procedurę od pkt. 4
9. Odczekać 60 sekund
10. Wykonać jazdę próbną w celu zatwierdzenia zapamiętanych wartości.
W pierwszej części, czy trzeba wyłączyć tryb oszczędzania energii, są tam czynności z włączeniem zapłonu bez uruchomienia silnika?
W drugiej części podczas jazdy diagbox ma być uruchomiony na ekranie przyuczenia podczas jazdy?
Witam, a jest ktoś z Wrocławia kto pomoże zrobić? Kupiłem sobie nową Lexie dziś ale samemu trochę strach... U mnie bez szarpania czy stukania, tylko pomiędzy biegami 1-3 jakieś dziury bez mocy
Pozdrawiam serdecznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.