Jakby nie było to te silniki VTi nie mają już takiej dobrej opinii jak wcześniejsze 1.6 16 V zwłaszcza że odpowiednik 1.6 VTi ma raptem 11 KM więcej i może pali do 1 litra mniej (wg producenta). LPG też odpada z dośc oczywistych przyczyn. Ale Citroen nie ma w C4 II już innych benzynówek. No ewentualnie skonstruowany razem z BMW silnik 1.6 THP. Ale opinie o nim już w ogóle nie są dobre.
Napisałeś, że LPG odpada. Mógłbyś napisać dlaczego? Z tego co ja się orientowałem to nie ma co do LPG żadnych przeciwskazań. Rozmawiałem już nawet z gazownikiem i też powiedział, że robił takie silniki i jeżdżą bez problemu - klienci zadowoleni. Na youtube gazownicy też chwalą się instalacjami założonymi do tych silników. Koszt u mojego gazownika to 2400 zł na lepszych podzespołach, 2100 zł na gorszych.
Mój c4 zrobił 10 000 km i jak na razie bez problemów oprócz reklamacji gwiżdżącego lusterka. Serwis uszczelnił je folią i jest cisza. Oleju nie ubywa nic. Komputer pokazuje spalanie - 6,6 l/100 km, mimo że styl jazdy jest dosyć mieszany. Czasami łagodnie, a czasami but w podłodze i obroty prawie do odcięcia. Na pewno samochód się nie wlecze, jazda raczej bardziej dynamiczna z wyprzedzaniem. Sam jestem zaskoczony tym wynikiem, ale będę musiał kiedyś policzyć spalanie sam na stacji benzynowej - wynik będzie bardziej miarodajny.
Na prawdę jestem ciekawy co stoi na przeszkodzie w założeniu gazu do tego auta? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Jeżeli macie jakieś informacje na ten temat to proszę o jakieś rady. Dzięki.
I masz LPG w tej wersji 1.6 VTi czyli z wtryskiem bezpośrednim??? Z tego co wiem to montaż gazu do takiego typu silnika jest możliwy ale nieopłacalny (koszt instalacji plus auto musi też zużywać benzynę żeby chłodzić wtryskiwacze benzynowe). No ale może się aż tak nie znam... Ludzie potrafią też zakładać LPG dosłownie do wszystkiego byle tylko było taniej, nawet do silników które ewidentnie się do tego nie nadają (sporo japończyków, Fordy z ,,miękimi'' gniazdami zaworowymi, nowe silniki z wtryskiem bezpośrednim ect).
Jest też od jakiegoś czasu rada na wyżej wymienione bolączki... Poniżej cytat:
Silnik 1.6 VTi nie jest typowym przykładem jednostki idealnej do współpracy z instalacją gazową, gdyż ze względu na brak podciśnienia w układzie dolotowym wymaga zastosowania droższych instalacji LPG. Niemniej znalazł się on na naszej liście dlatego, że cieszy się coraz większą popularnością na rynku wtórnym, i to nie tylko w autach francuskiego koncernu Citroen i Peugeot (występuje też w BMW i Mini), ponadto ceny pasujących do niego instalacji LPG są już przystępne.
Problem z brakiem podciśnienia polega na tym, że większość popularnych (tanich) instalacji gazowych, również z sekwencyjnym wtryskiem gazu, potrzebuje go do stworzenia składu mieszanki paliwowej. Sprawdzić się tu mogą jedynie te instalacje, które korzystają wyłącznie z informacji udostępnianych przez sterownik benzynowy. Niestety, ich lista jest dość krótka. Wymaganiom takim sprosta m.in. instalacja firmy Prins, zapewniająca wtrysk gazu w fazie lotnej. Koszt jej montażu to około 4500 zł i do niedawna właściwie nie było alternatywy w porównywalnej cenie. Obecnie jednak lepiej skorzystać z propozycji firmy Vialle, która w tej samej cenie oferuje wtrysk gazu w fazie ciekłej.
Koszt instalacji od 4500 zł. Wysoki koszt instalacji wynika z zastosowania rozwiązania, które nie korzysta z podciśnienia w kolektorze dolotowym. Polecamy system firmy Vialle, gdyż w minimalnym stopniu ingeruje w osprzęt silnika (m.in. brak reduktora). _________________ Timothy
I masz LPG w tej wersji 1.6 VTi czyli z wtryskiem bezpośrednim??? Z tego co wiem to montaż gazu do takiego typu silnika jest możliwy ale nieopłacalny (koszt instalacji plus auto musi też zużywać benzynę żeby chłodzić wtryskiwacze benzynowe). No ale może się aż tak nie znam... Ludzie potrafią też zakładać LPG dosłownie do wszystkiego byle tylko było taniej, nawet do silników które ewidentnie się do tego nie nadają (sporo japończyków, Fordy z ,,miękimi'' gniazdami zaworowymi, nowe silniki z wtryskiem bezpośrednim ect).
Jest też od jakiegoś czasu rada na wyżej wymienione bolączki... Poniżej cytat:
Silnik 1.6 VTi nie jest typowym przykładem jednostki idealnej do współpracy z instalacją gazową, gdyż ze względu na brak podciśnienia w układzie dolotowym wymaga zastosowania droższych instalacji LPG. Niemniej znalazł się on na naszej liście dlatego, że cieszy się coraz większą popularnością na rynku wtórnym, i to nie tylko w autach francuskiego koncernu Citroen i Peugeot (występuje też w BMW i Mini), ponadto ceny pasujących do niego instalacji LPG są już przystępne.
Problem z brakiem podciśnienia polega na tym, że większość popularnych (tanich) instalacji gazowych, również z sekwencyjnym wtryskiem gazu, potrzebuje go do stworzenia składu mieszanki paliwowej. Sprawdzić się tu mogą jedynie te instalacje, które korzystają wyłącznie z informacji udostępnianych przez sterownik benzynowy. Niestety, ich lista jest dość krótka. Wymaganiom takim sprosta m.in. instalacja firmy Prins, zapewniająca wtrysk gazu w fazie lotnej. Koszt jej montażu to około 4500 zł i do niedawna właściwie nie było alternatywy w porównywalnej cenie. Obecnie jednak lepiej skorzystać z propozycji firmy Vialle, która w tej samej cenie oferuje wtrysk gazu w fazie ciekłej.
Koszt instalacji od 4500 zł. Wysoki koszt instalacji wynika z zastosowania rozwiązania, które nie korzysta z podciśnienia w kolektorze dolotowym. Polecamy system firmy Vialle, gdyż w minimalnym stopniu ingeruje w osprzęt silnika (m.in. brak reduktora).
Jeszcze nie mam założonego gazu bo auto jest jeszcze na gwarancji. Jak na razie nie ma żadnych problemów. Średnie spalanie benzyny to 6,7 litra /100km.
Po pierwsze na początku robisz błąd pisząc, że ten silnik ma wtrysk bezpośredni. To nie jest prawda. Silnik 1.6 vti ma wtrysk pośredni i koszty założenia instalacji gazowej są niskie. To prawda, że nie ma podciśnienia w kolektorze dolotowym, ale to dla nie jest żaden problem dla gazownika (wiem, bo rozmawiałem i widziałem auta z tym silnikiem, które robił). Jest to bardzo dobry warsztat współpracujący ze stag i zbierający bardzo opinie. Robiłem też u nich na gaz toyotę yaris i też śmiga już kilka lat bez żadnych problemów. Cena instalacji opartej na stag-u do 1.6 vti u nich to koszt około 2500 zł. Można oczywiście bawić się w prinsa czy instalacje z wtryskiem gazu w fazie ciekłej, ale nie wiem czy ma to sens. Ten gazownik sam jeździ właśnie fordem, który jest odradzany do montażu instalacji gazowej, a on jeździ nim wiele lat (auto też ma swoje przejechane) i śmiga tak jak powinno. Z tego co z nim rozmawiałem to mówił, że lubryfikacja i inne takie gadżety nie mają dla niego sensu. Podstawą jest ogarnięty gazownik, który umie odpowiednio instalację zamontować i zestroić. W moim przypadku odbywało się to w czasie jazdy. On z laptopem na kolanach, ja kierowałem. Wszystko chodzi bezproblemowo i nie ma różnicy w jeździe na benzynie, a na gazie. Najgorszą rzeczą dla gniazd zaworowych jest zbyt uboga mieszanka, dlatego nie powinno się za wszelką cenę dążyć do jak najniższego spalania. Dobra mapa to podstawa.
Co do wtrysku bezpośredniego masz oczywiście rację. Rozpędzilem się bo wtrysk bezpośredni ma ten motor w wersji z turbosprężarką czyli 1.6 THP.
Kiedy w 2002 roku koncerny PSA i BMW ogłosiły rozpoczęcie współpracy, cała branża z zaciekawieniem czekała na jej pierwsze rezultaty. Plany dotyczyły stworzenia nowej rodziny niewielkich, czterocylindrowych silników (nazwano ją „Prince”), która miała przynieść obu koncernom wymierne korzyści. Jednostki 1.6 VTi/THP pojawiły się na rynku na przełomie 2006 i 2007 roku. Początkowo montowano je w Mini (One i Cooper) oraz w Peugeocie 207, a z czasem trafiły do większości produktów PSA (segmenty B,C i D). Silniki 1.6 VTi posiadają szesnastozaworową głowicę i są wyposażone w system zmiennych faz rozrządu (Vanos). Motory THP dodatkowo otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę typu Twin-Scroll (poprzez dwa kanały dolotowe wykorzystuje spaliny silnika do podtrzymywania ciśnienia doładowania, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie wysokiego momentu obrotowego już od „samego dołu” oraz wyeleminowanie turbodziury). Silnik 1.6 VTi występuje tylko w 120-konnym wariancie, natomiast motory THP mogą mieć 150,156,163,175 lub 200 KM. Wraz z debiutem drugiej generacji Peugeota 308 zaprezentowano nowy, 125-konny wariant, a w 2014 roku pojawi się także 270-konna wersja (początkowo w sportowym modelu RCZ R, ale koncern PSA prawdopodobnie zaadaptuje tę jednostkę także do innych modeli). Motory z serii „Prince” (oznaczone jako N13) można spotkać również w BMW serii 1 oraz 3 (moc wynosi 101,136 lub 170 KM). Do zalet jednostek VTi/THP należy zaliczyć przede wszystkim dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa (oczywiście pod warunkiem spokojnego obchodzenia się z pedałem gazu).
Co do montażu instalacji LPG a zwłaszcza w silnikach które tego nie "trawią" mam mieszane uczucia. Miałem dwa auta z LPG ale wiedziałem że się do tego nadają... Stare, klasyczne silniki benzynowe 8 i 16 V. Oczywiście ceny benzyny i LPG mówią same za siebie. To akurat jasne. _________________ Timothy
Olej i filtr się zgadzają, ale pozostaje jeszcze temat np w wersjach 1.4 Vti że np Peugeot montował wadliwe pompy olejowe (wytwarzały zbyt małe ciśnienie) i jak ktoś przyjechał z tym do serwisu to robili i dawali takie pompy jak należy. Nie wiem czy to też dotyczy Citroena czy w jego przypadki takiej wpadki nie było.
Co do rozrządu to ma on nowoczesny łańcuch i starodawny napinacz który jest przyczyną wielu problemów głównie głośnego grania o poranku bo nie trzyma w sobie oleju. Firma SWAG poprawiła ten napinacz i podobno ich zestaw rozrządu działa lepiej niż oryginał.
Stałem się posiadaczem Citroen DS3. Poniżej podaje dane auta a pisze w sprawie montażu instalacji LPG (przeczytałem en watek i "widzę" tu mądre słowa.
Citroen DS3 1.6 VTI 120kM
Rok produkcji: Kwiecień 2010
Pojemność 1598 cm3
Moc: 88 kW (120KM)
Numer silnika: O 0797820O (z tego co wyczytałem to kod silnika to EP6)
10FHBW
PSA5F01
Przebieg: 82 500 km
Auto dziennie „robi” trasę ok 70km (35-35)
Proszę o informacje co byście zaproponowali (jaką instalację: sterownik, reduktor, wtryskiwacze, rurki, zawory itp.)
Zależy mi na tym żeby auto sprawowało się bardzo dobrze na gazie (a nie żeby zrobić tanio i na szybkiego)
(mam swoich "gazowników' u których montowałem LPG we wcześniejszych samochodach i naprawdę nie narzekam na nich, a to co oni mi proponują to:STEROWNIK STAG 4 Q-BOX PLUS, wtryskiwacze też STAG, w sumie nie dopytałem o reduktor)
Jakiej pojemności butla mieści się we wnęce na koło zapasowe.
A i pytanie do kolegi o olej i filtry, bo z tego co ktoś mi mówił to olej to - Total ECS 5W30, a filtry to PURFLUX
Z góry dziękuję za odpowiedzi. _________________ Marcin
Wyskoczyłeś jak Filip z konopi. Wątek o łańcuchu rozrządu a ty o gazie piszesz. Załóż osobny temat, jeśli już takiego nie było i tam pytaj.
No właśnie. Dlatego pozwolę sobie wrócić do sedna.
Kupiłem C4 1.6 VTi z 2012. I teraz pytanie co z tym rozrządem.
Po pierwsze jak sprawdzić co ja w zasadzie mam - pasek, czy łańcuch?
W książce serwisowej jest info, że benzynowy 1.6 co 120 tysięcy, ale nie dotyczy łańcucha. Tymczasem i tutaj pojawiają się informację o rozciąganiu łańcucha. Jeśli mam pasek - nie było pytania, będzie trzeba wymienić. Ale jeśli mam łańcuch to pytanie do kierowców w podobnej sytuacji - wymieniacie u siebie (przy jakim przebiegu), czy nie?
Wyskoczyłeś jak Filip z konopi. Wątek o łańcuchu rozrządu a ty o gazie piszesz. Załóż osobny temat, jeśli już takiego nie było i tam pytaj.
No właśnie. Dlatego pozwolę sobie wrócić do sedna.
Kupiłem C4 1.6 VTi z 2012. I teraz pytanie co z tym rozrządem.
Po pierwsze jak sprawdzić co ja w zasadzie mam - pasek, czy łańcuch?
W książce serwisowej jest info, że benzynowy 1.6 co 120 tysięcy, ale nie dotyczy łańcucha. Tymczasem i tutaj pojawiają się informację o rozciąganiu łańcucha. Jeśli mam pasek - nie było pytania, będzie trzeba wymienić. Ale jeśli mam łańcuch to pytanie do kierowców w podobnej sytuacji - wymieniacie u siebie (przy jakim przebiegu), czy nie?
Jak to jak sprawdzić, podnieść maskę i zobaczyć z lewej strony silnika czy rozrząd kręci się na pasku czy na łańcuchu? Troche niepokojące pytanie jak od kogoś kto coś chce sam przy aucie robić...
Łańcuch wytrzymuje dłużej i kontroluje się jego stan, jak się nie rozciąga i nie grzechocze to się go nie rusza, ale nie jest też wieczny.
W żadnym miejscu nie napisałem, że osobiście chcę coś wymieniać. Chodzi mi o to abym wiedział o czym rozmawiać z mechanikiem. Jeśli kompletnie nie będę wiedział o co chodzi, to wciśnie mi każdą ciemnotę i wyciągnie rękę po kasę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.