Cześć,
Citroen c2 1.4 hdi, skrzynia półautomat. Problem polega na tym, że komputer padł. Rozumiem, że muszę dokupić cały tak zwany "zestaw startowy" (w skład wchodzi, kluczyk, komputer, i skrzynka bezpieczników) czy po prostu sam ecu?
Musi mieć takie same kostki i piny - to logiczne. Ale pytanie moje brzmi właśnie czy potrzeba kupować cały zestaw startowy czy wystarczy jedną część?
Dzięki i pozdrawiam
Możesz sam komputer ale to wiąże się z dopisaniem tego ECU do BSI, w nowym komputerze trzeba zdjąć immo albo przelutować scalak z poprzedniego komputera.
Pytanie czy twój da się odczytać i wgrać do nowego.
Czyli mogę kupić tylko komputer - to jest dla mnie jasne
Immo - czyli immobilizer?
Scalak to uklad scalony i mam go przelutować z starego ecu do nowego?
Czy trzeba koniecznie sciagac immobilizer?
Jak to bedzie z kluczykiem? On jest dopasowany do jednego komputera i nie bedzie wspolpracowal z tym nowym?
W starym ECU masz zapisany PIN i musi on być zgodny z pinem w BSI, w ECU najprawdopodobniej w dodatkowej kostce masz IMMO (immobilajzer). Kluczyk składa się w sumie z 2 elementów, pilota zdalnego sterowania i transpondera który odpowiada za odblokowanie IMMO. IMMO z kluczyka jest "dopisane" do ECU, a pilot do BSI.
Transponder jest jednorazowy i nie da się go dopisać do innego ECU. Najczęściej transponder da się wymienić, ale aby dopisać kluczyk do ECU potrzeba PINu do samochodu.
Jeśli przelutujesz (co może nie być takie proste bo scalak może mieć np 3x3mm) scalak ze starego komputera do nowego to kluczyk (immo) powinien działać, pozostaje jeszcze pamięć sterownika czyli ECU która najlepiej by było przegrać z twojego. Wtedy nowy komputer BSI będzie widziało jako stary.
Jeśli się nie uda to najprawdopodobniej w pamięci sterownika może być zaszyte sprawdzanie poprawności IMMO i może być konieczne grzebanie we wsadzie. Jeśli wyłączysz sprawdzanie IMMO to nie trzeba przelutowywać scalaka odpowiedzialnego za immo, ale samochód jest mniej bezpieczny.
Aby się dobrać do pamięci ECU czasami trzeba go rozebrać.
Są różne sterowniki ECU i dla każdego rodzaju to co podałem wyżej wygląda podobnie ale mogą być różnice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C2 ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.