Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NikWer

Czytelnik



Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie
Posiadane auto: C4 Grand Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Wrz 2016, 00:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


Mam podobny problem. W kwietniu wymieniono w moim samochodzie lancuch rozrzadu z osprzetem a po mieisacu glosna praca silnika przy uruchomieniu po dluzszym postoju powrocila. Nie wystepuje to tylko po nocy ale rowniez w czasie dnia. Od Citroen Polska dostalem odpowiedz ze odglosy dochadzace z sillnika sa w porzadku i ze sa to moje subiektywne odczucia. Rece opadaja to czemu w kwietniu mi tego samego nie powiedzieli tylko serwisowali rozrzad??? Silnik pracuje jak w traktorze i nikt nie wie jak to naprawic. Tatalna ignrancja ze strony Citroena moze powinnismy zlaczyc sily i jakis pozew zbiorowy wystosowac Very Happy . A tak na serio to mnie cale nie smieszy. Moze ktos ma jakis pomysl???
Powrót do góry
Efefek

Czytelnik



Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trójmiasto
Posiadane auto: C4 Picasso 1.6 vti
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Lis 2016, 16:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


Cześć.
Jeśli w złym temacie to proszę "przekleić" ,a nawet zalecam skopiować Smile Od pewnego czasu borykałem się z problemem żółtej kontrolki, silnik 1.6 Vti 120KM C4 Picasso. Do tego dochodziło klekotanie silnika, szarpanie przy ruszaniu na zimnym i ciepłym, nie było znaczenia. Przeszukałem sieć i wszystko wskazywało na to, że faktycznie coś dzieje się z rozrządem przy przebiegu 105.000 tyś. Umówiłem się na wizytę w jedynym funkcjonującym ASO w Trójmieście. Po podłączeniu do komputera odczytano dwa kody błędów związanych ze zmiennymi fazami rozrządu. Skasowano je i miałem normalnie korzystać z auta. Po dwóch dniach znowu te same objawy i znów wizyta w ASO. Odczytano ponownie te same błędy. W rozmowie z serwisem zasugerowano możliwość wytarcia się obu wałków rozrządu, które mogą być do wymiany razem z częściami współpracującymi, koszt to milion złoty Smile Załamany, postanowiłem wygrać w totka Smile Zacząłem szukać mechanika poza ASO, żeby zweryfikować wstępną diagnozę. Wiele warsztatów w tym tych od "francuzów" nie podjęło się diagnozy, bo to niemiecki silnik, najlepiej jechać do BMW. W końcu trafiłem do serwisu aut francuskich w Gdyni Buldog. Pan podłączył do komputera, wyczytał Przy pomocy Lexii te same błędy i kazał zostawić samochód. Drugiego dnia telefon z diagnozą: elektrozawór sterujący zmiennymi fazami rozrządu. Mechanik zamienił miejscami zawory ( są dwa) i kazał wrócić gdy zaświeci się żółta kontrolka. Oczywiście wróciłem na drugi dzień i błędy te same, ale w innym miejscu. Eureka !!! Błąd przeniósł się razem z elektrozaworem z wałka ssącego na wydechowy. Wymieniono ten elektrozawór i jeżdżę już tak 2 miesiące jak z nowym silnikiem. Oczywiście mam się nastawić, że za jakiś czas może się "zapchać" ten drugi. Najważniejsze, że są jeszcze mechanicy, którzy myślą i pracują z pasją. Koszt z robocizną około 500 zł a nie milion. Czytałem o wadliwych napinaczach i w konsekwencji awariach rozrządu w Vti i Thp, ale być może to będzie jakaś wskazówka dla Was drodzy forumowicze i tych mechaników, co tylko nauczeni są korzystania z komputera i odczytywania błędów. Jeszcze raz z czystym sumieniem polecam ten warsztat !!!
Powrót do góry
kpawlaczek

Czytelnik



Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: C4 Grand Picasso II
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Kwi 2017, 00:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


Irek, u mnie wymieniono rozrząd na trzecim przeglądzie przy 75000. Oczywiście bezpłatnie. Ciekawy ten Twój serwis. Silnik faktycznie lipa a te tytuły silnika roku to chyba odpłatnie.
Powrót do góry
kpawlaczek

Czytelnik



Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: C4 Grand Picasso II
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Kwi 2017, 00:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


Irek, u mnie wymieniono rozrząd na trzecim przeglądzie przy 75000. Oczywiście bezpłatnie. Ciekawy ten Twój serwis. Silnik faktycznie lipa a te tytuły silnika roku to chyba odpłatnie.
Powrót do góry
kpawlaczek

Czytelnik



Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koszalin
Posiadane auto: C4 Grand Picasso II
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Maj 2017, 09:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 thp włącza się żółta kontrolka silnika


kpawlaczek napisał:
Irek, u mnie wymieniono rozrząd na trzecim przeglądzie przy 75000. Oczywiście bezpłatnie. Ciekawy ten Twój serwis. Silnik faktycznie lipa a te tytuły silnika roku to chyba odpłatnie.



No a teraz update do wymiany rozrządu -jadę na Hiszpanię, przebieg 110 000 km i.... na granicy niemieckiej "Awaria silnika, napraw samochód". Żeby było fajniej to przed wyjazdem pojechałem na serwis (pogwarancyjny), żeby mieć spokojną głowę w trasie. Weryfikacja w niemieckim ASO - rozciągnięty łańcuch rozrządu poza zakresem regulacji... I prawie 1000 Euro poszło w h.... Oczywiście dzwonię do mojego serwisu w Polsce i mówię że jak to że kolejny rozrząd po 40 000 km i tak dalej, może mi pokryją koszty, a Pani rozbrajająco - no ale poprzednie wymiana była bezpłatna więc czego pan chce? pan specjalnie z małej bo taki był fajny klimat rozmowy. No to ja do salonu w którym moją super brykę kupiłem, a pani na to - no to musi pan rozmawiać z serwisem gdzie był wymieniany rozrząd (małe p celowe).
Odradzam kupowanie i serwisowanie samochodów Citroen - mam dosyć....
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 24 Maj 2017, 09:05
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenXsara Picasso

11 800

2008r.

194 650 km

lubelskie

CitroenC5

25 900

2011r.

264 587 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

25 500

2012r.

139 000 km

śląskie

CitroenC4 Cactus

39 999

2015r.

88 000 km

dolnośląskie

CitroenC4 Grand Picasso

43 900

2017r.

229 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System