Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław / Nowa Ruda / Wieleń Posiadane auto: CITROEN C4 GRAND PICASSO 1.6 VTi 120KM 2009 rok
Piwa: 1/5
Wysłany: Pią 07 Kwi 2017, 08:12
Temat postu:
Wymiana tylnych amortyzatorów
Witam.
Posiadając kanał czy jestem w stanie wymienić we własnym zakresie tylne amortyzatory w C4 grand picasso ? Czy ktoś to już robił, może posiada jakieś fotki z wymiany może jakiś filmik w necie? Szukam od dłuższego czasu i nic nie mogę znaleźć. Jeśli nie ma jakiegoś manuala prosiłbym bardzo aby ktoś napisał co po kolei rozkręcać. Z tego co widzę to muszę zdejmować również sprężynę. Chciałbym to sam zrobić z tego względu, że przy okazji doprowadziłbym do porządku górne blachy mocujące amorki ze względu na wychodzącą rdzę.
sama wymiana to nie problem....problemem jest znalezienie dobrej jakości amortyzatorów, poczytaj na forum o problemach z amorkami po wymianie....walenie, stukanie itp trzeba znależć dobre żeby nie strzelic sobie w kolano
Amortyzatory wymienione, górne mocowania amortyzatorów wyczyszczone i zabezpieczone przed korozją. Ze względu na to, że te mocowania malowałem zajęło mi to dwa dni na spokojnie łącznie ze schnięciem środka antykorozyjnego. W między czasie oddałem do pospawania osłonę tylnej belki bo okazało się, że była popękana. Zdecydowałem się na amortyzatory SACHS. Jak na razie super.
Wiem, że kotlet ale trudno.
Czy do wymiany amortyzatorów trzeba się jakoś szczególnie przygotować (np. nietypowe klucze, utrudniony dostęp itp). Czy trzeba odkręcać całe górne mocowanie, czy wystarczy śrubę mocującą amortyzator? Jeżeli trzeba całe mocowanie to czy wykręca się tylko od dołu? Co trzeba zdemontować?
Chętnie posłucham rad na ten temat osób będących po "zabiegu".
Chętnie posłucham rad na ten temat osób będących po "zabiegu".
potrzebne klucze: 24, 21, 18, 16
Trzeba odkręcić całe górne mocowania - ale to nie problem, śruby są lekko przykręcone (później też je trzeba 'lekko' dokręcić' ---> tylko 30 Nm !
Tłumika nie trzeba ściągać, da radę podejść; kanału też nie potrzeba (będzie na pewno prościej) ale z podnośnika też jest OK.
Górne mocowania od razu można wyczyścić i pomalować - na pewno będzie konieczne.
Mieć na uwadze prawidłowy montaż amorka w tym mocowaniu - kąt prosty musi być zachowany - przed odkręceniem koniecznie zaznaczyć sobie jak jest zamontowany stary amorek ---> dokręcamy dosyć mocno - 121 Nm
Dolną nakrętkę amortyzatora dokręcamy jak już auto stoi na kołach - 190 Nm
Chętnie posłucham rad na ten temat osób będących po "zabiegu".
potrzebne klucze: 24, 21, 18, 16
Trzeba odkręcić całe górne mocowania - ale to nie problem, śruby są lekko przykręcone (później też je trzeba 'lekko' dokręcić' ---> tylko 30 Nm !
Tłumika nie trzeba ściągać, da radę podejść; kanału też nie potrzeba (będzie na pewno prościej) ale z podnośnika też jest OK.
Górne mocowania od razu można wyczyścić i pomalować - na pewno będzie konieczne.
Mieć na uwadze prawidłowy montaż amorka w tym mocowaniu - kąt prosty musi być zachowany - przed odkręceniem koniecznie zaznaczyć sobie jak jest zamontowany stary amorek ---> dokręcamy dosyć mocno - 121 Nm
Dolną nakrętkę amortyzatora dokręcamy jak już auto stoi na kołach - 190 Nm
a jak ze sprężynami kiedy się je ściąga rozumiem ze na samym początku ? nie trzeba ściągaczy ?
Demontaż:
1. założyć ściągacze na sprężyny jeszcze jak auto stoi na kołach
2. podnieść tył auta do wysokości aż uwolnią się sprężyny. Niewiele trzeba podnosić ponieważ ściągacze założone były na ściśniętych sprężynach ciężarem auta
3. odkręcić dolną śrubę mocowania amortyzatora i górne śruby trzymające całą łapę mocowania amortyzatora do nadwozia
Montaż:
1. przykręcić górna mocowanie amortyzatora do nadwozia i dolną śrubę amortyzatora
2. opuścić auto na koła zwracając uwagę aby sprężyny trafiły na swoje miejsce
3. dokręcić śruby trzymające amortyzator.
Cała zabawa nie jest ani trudna ani czasochłonna. W pierwszym poście pisałem, że zajęło mi to dwa dni bo postanowiłem pomalować mocowania (blachy) amortyzatora i miejsca mocowań.
NO wiem ze potrzebne kupiłem dziś podobne jak na tej aukcji ale potrzebowałem na już wiec w jakiś sklepie wyszło trochę drożej - cala operacja sie udała.
Czy ktoś może wie jakie sa twardości śrub mocujących te blachę do nadwozia i śruby mocującej amor do tej ze blachy ?
Moje sa tak skorodowane ze sie zastanawiam nad kupnem nowych.
Pytanie kolejne auto ma 145kk zastanawiam się czy nie kupić od razu amortyzatorów nowych.
Co myślicie ? i jak sprawdzić/ocenić stan amortyzatora ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.