Jak w opisie posiadam Xsare Picasso z silnikiem 2.0 HDI 90 KM. Poniżej klika pytań jakie mnie nurtują
1. Jako że dzisiaj przycisnął mróz moje autko nie odpaliło, choć odpalałem je codziennie żeby uniknąć kłopotów ale - 15 dzisiejszej nocy spowodowało kapitulacje. Akumulator kręcił na początku ale potem zdechł i tu moje pierwsze pytanie:
- mam akumulator Varta z oznaczeniem 12V L2400 - to jest normalny kwasowo-ołowiowy czy żelowy ?
z tego co wyczytałem na forum akumulator ma odpowietrzenie więc podejrzewam że jest zwykły konwencjonalny ale wolę dopytać.
W tej chwili akumulator jest wyjęty i w domu. Coś czytałem że jak wyjmę akumulator to BSI może wejść w tryb uśpienia. Herezje to czy prawda jeśli tak to co mnie czeka jak włożę akumulator?
I cięższy kaliber
Od długiego czasu mam taki objaw: czy silnik zimny zaraz po uruchomieniu czy rozgrzany w momencie włączenia klimatyzacji (klimatronic) zaczyna się wyświetlać komunikat ENGINE TEMPERATURE oraz towarzyszy temu sygnał dźwiękowy piii piii Cholernie mnie to wkurza, dodam że klima działa jak najbardziej prawidłowo. Wymieniono czujnik temperatury oraz została sprawdzona wiązka - tam jest wsio oki. Mój znajomy stawia na uszkodzenie BSI. Miał ktoś podobny objaw? jeśli tak to jak sobie poradził.
W sprawie aku. Masz zwykły akumulator ..... w takie temperatury lubią się buntować (szczególnie kiedy długo się kręci). Co znaczy tryb uśpienia? Przed odłączeniem dobrze jest poczekać po wyłączeniu zapłonu 2-5 min ....... Nic się nie martw. Po podłączeniu akumulatora daj mu chwilę..... 2-3 min. na wybudzenie ( ) i dopiero kręć.
Dzięki za info. Jeśli chodzi o tryb uśpienia to coś takiego wyczytałem chyba na elektroda.pl jako że też się nie spotkałem z czymś takim wolałem dopytać
Czyli rozumiem że aku moge podłączyć pod prostownik i go podładować? Nie mam jakiegoś wymyślnego prostownika ot podłączam kable na klemy włączam prostownik do prądu i już.
Dokładnie tak. Napiszę raz jeszcze. Jeżeli zamek ma centralkę trzeba sprawdzić czy zamek otworzy po wyjęciu aku. Bywa że przez lata otwierany zasyfi się i nie da rady otworzyć/zamknąć normalnie kluczykiem.
1... wyłączyć zapłon
2..otworzyć maskę
3.. zamknąć auto
4... odczekać kilka minut (3-5)
5 .. zdemontować i ładować (najlepiej poza autem ale na pewno nie ładować kiedy aku jest podłączony do auta)
6... otworzyć z kluczyka, podnieść maskę i zamknąć drzwi (chodzi o to żeby po podłączeniu nie było od razu sygnału z drzwi, lampek itp.)
7.. podłączyć i po 3-5 min gotowe
Powodzenia
Niestety bywa że z płyt ołowianych odrywa się (np. pod wpływem wstrząsu) kawałek i zatyka odpowietrzenie. W czasie ładowania kwas pracuje i gazy potrafią rozerwać jedną z cel (a do tego są wybuchowe). Niby nie możliwe ale.... miałem taki przypadek w renówce. Do tego auto cały czas pobiera prąd np. alarm, komputer czy inne .... niby nic a jednak zamiast dostawać całą dawkę prądu część ,,znika'' w aucie. Do tego jeszcze ryzyko awarii samego prostownika .... co się stanie kiedy elektronika auta dostanie wyższe napięcie ? No i niby banał ale...... no nie zostawię kabla do auta przez noc pod blokiem
Tak mnie uczono i staram się tego trzymać.
Proszę pamiętać że to tylko rady a nie instrukcja serwisowa , każdy ma prawo wyboru . Pozdrawiam
Tu można też poczytać ...http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/jak-ladowac-akumulator/1h0dg
Naładowałem akumulator włożyłem do auta i odpalił aleeee... po ponownym podłączeniu aku zniknął objaw o którym pisałem w pierwszym poście czyli po włączeniu klimy pojawiał się komunikat ENGINE TEMPERATURE wraz z głośnym pii piii teraz tego nie ma i stąd moje pytanie. Jeśli zakładamy że objaw tamten pochodził od jakiegoś błędu w module BSI to czy odłączenie aku mogło spowodować wyczyszczenie z pamięci BSI? czy w ogóle ten moduł ma coś takiego jak pamięć błędów. Bo ja zgłupiałem
Nie wiem jak jest w naszych autach, ale w poprzednim (hamerykancki był) to miałem tak, że jak aku był już słaby, to komputer wyłączał wszystkie urządzenia które brały dużo prądu. Najpierw wyłączał ABS, potem właśnie Klimę.
Może i w cytrynie jest coś takiego ?!
Pojeździj jakiś czas i zobaczysz, czy objawy wracają.....
Sęk w tym że klima działa poprawnie, ale dzisiaj już zgłupiałem:) Nie wspomniałem wcześniej że od długiego czasu cały czas świeciła się kontrolka AIR BAG. Po podłączeniu komputera wyskoczyło że jest brak komunikacji z modułem. Jakoś do tej pory nie było czasu tego zrobić więc tak jeździłem A dzisiaj po dwóch dniach pojawił się niestety komunikat ENGINE TEMPERATURE z irytującym piii piii ale przestała świecić kontrolka AIR BAG.... i ja już kurcze nie wiem co jest grane. Możliwe jest że to wina coraz bardziej słabego aku ??? bo jakoś nie mogę w to uwierzyć. Chyba że się mylę
podepnę się tutaj
zdarzyło mi się już z 2 razy że nie mogę otworzyć auta pilotem
otwieram wtedy normalnie kluczykiem i po przekręceniu zapłonu nic nie świeci
dopiero w momencie odpalania zapala się licznik itd
gdzie szukać problemu? kilka razy w czasie jazdy nieraz mruga delikatnie oświetlenie licznika i klimatronika
gdzie jest w 2,0 HDi moduł sterowania oswietleniem itd? czy on może być problemem?
aha jaki jest program do podłączenia citroena?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.