Witam. Mam problem wywalilo mi na postoju następujące komunikaty: Depollution system faulty po chwili esp/asr faulty i handbreak faaulty. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu został tylko komunikat depollution system faulty a reszta zniknela. Przejechalem pare kilometrów, wylaczylem silnik kilka razy znowu przejachalem kilka kilometrów i nadal pozostaje komunikat depollution faulty. Co to może być czy jest w tym pojeździe egr? Czy to wina katalizatora? Jest to c4 grand Picasso 1.8 benzyna 2007 r vin VF7UA6FYC45143001. Z góry dziękuj za pomoc
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Jak się nie podepniesz pod komputer i nie podasz kodów błędów to się nic nie dowiesz i też tu nikt nic za wiele nie napisze... _________________ Szukam kogoś z lexią. Okolice Tarnów, Dębica, Rzeszów.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Odpalilem go okolo 6 razy na postoju, przegonilem samochód troche ostrzej, jak silnik ostygl po tej jezdzie komunikat oraz ikonka silnika zgasły. Jeżdżę juz okolo tygodnia i komunikatów nie ma, wszystko jest ok. Czytałem trochę na ten temat i mam nadzieje że to może byla gorsza jakosc paliwa, jak to inni pisali na forach, chociaż zatankowany byl na Full na lotosie. Jak ktos miał podobny przypadek albo posiada jakąś cenną uwagę to chetnie ją poznam.
Dołączył: 10 Mar 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): anglia Posiadane auto: C4 grand picasso 2.0 benzyna
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Mar 2016, 18:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
witam
Sytuacja podobna. Błędy Depollution system faulty po chwili esp/asr faulty i handbreak faaulty oraz nierówna praca silnika. Po ponownym uruchomieniu wszystko w porządku oprócz błedu depollution system faulty przez kilka odpalen. Zalane nowe paliwo + jakiś specyfik do czyszczenia układu. Dwa lub trzy tyg wszystko w porządku, po czym ponownie to samo.
Po podłaczeniu do komputera misfire na wszystkich cylindrach co było powodem nierownej pracy.
Wymieniłem świece na nowe, po kilku dniach to samo...
Diagnoza cewka. Wymieniona na cewkę firmy Lukas (wcześniej 3 miesięczna Delphi) wszystko ok przez 4 dni i dzisiaj wszystko wróciło. te same błędy i objawy.
Ktoś ma może jakieś pomysły?? powiem,ze 4 miesiące temy wymieniłem rozrząd.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Witam
w moim Pcasso z silnikiem 2.0 benzyna błędy Depollution system faulty i inne wyżej wymienione powodowała brudna przepustnica. Objawiało się to nierówną pracą silnika i koniecznością wyłączenia zapłonu i ponownego uruchomienia silnika aby kontynuować jazdę (pozostawał błąd Depollution system faulty). Szybkie przeczyszczenie przepustnicy i dwa lata spokoju od tej usterki. Nie twierdzę oczywiście, że tak jest w Twoim przypadku (przyczyn zapewne może być wiele) ale czyszczenie przepustnicy to pół godziny roboty dla mechanika - może warto spróbować.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Witam
w moim Pcasso z silnikiem 2.0 benzyna błędy Depollution system faulty i inne wyżej wymienione powodowała brudna przepustnica. Objawiało się to nierówną pracą silnika i koniecznością wyłączenia zapłonu i ponownego uruchomienia silnika aby kontynuować jazdę (pozostawał błąd Depollution system faulty). Szybkie przeczyszczenie przepustnicy i dwa lata spokoju od tej usterki. Nie twierdzę oczywiście, że tak jest w Twoim przypadku (przyczyn zapewne może być wiele) ale czyszczenie przepustnicy to pół godziny roboty dla mechanika - może warto spróbować.
Dołączył: 23 Maj 2016 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 1.8 16V / 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Maj 2016, 22:20
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Witam, ja również zmagam się z tym samym problemem. Przepustnicy jeszcze nie czysciłem, ale za radą kolegi wyżej, zrobię to. Chciałbym jednak zapytać czy silniki benzynowe 1.8 16v są wyposażone w zawór EGR, a jeśli tak, to gdzie on jest umiejscowiony.
EDIT:
Już wiem, że ten silnik nie posiada zaworu EGR. Nasunęła mi sie inna możliwa przyczyna. Niedawno wymienialem łożysko w kole, czy mozliwe jest, że założyłem je odwrotnie i czujnik ABS nie z czytuje pozycji z koła?
Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestie.
EDIT:
Dzisiaj byłem na diagnostyce, pokazało błąd U1208. Przepustnica została wyczyszczona, kostki od strony komutera głównego samochodu wyczyszczone i zabezpieczone. Pozostało jeszcze połączenie po stronie komutera esp. Niestety, narazie brak poprawy.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Witajcie,
czy komuś udało się może uporać z powyżej opisywanymi problemami?
Ja u siebie mam podobnie już od kilku miesięcy, najczęściej kontrolki zaświecają się gdy samochód stoi z włączonym silnikiem dłuższą chwilę ok.1 min (w korku, na światłach, na parkingu...) z zaciągniętym hamulcem ręcznym (w ustawieniach komputera aktywny jest automatyczny hamulec ręczny) ale oczywiście w opisanych okolicznościach zaciągam go ręcznie, wtedy pojawia się nierówna praca silnika, tak jakby lekko zaczynał się dusić i zaświecają się wyżej opisane kontrolki. Gaszę silnik, zapalam ponownie i wszystko jest ok, mogę normalnie jeździć, jedynie przez kilka dni (a bardziej precyzyjnie - przez kilka uruchomień silnika) jeżdżę z zaświeconą kontrolką anti-pollution system faulty, gdy już w końcu zgaśnie, to przez jakiś czas jest spokój, aż do następnego razu...
Ale oczywiście chciałbym się tego pozbyć na stałe, zatem czy ktoś może rozwiązał już tą zagadkę tak w 100% ?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
U mnie też to jest. Błędy to mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga...
Być może jest to cewka. Tyle, że u mnie wywala komunikat i ... tyle. Nic więcej się nie dzieje.
Skasuje go i za dzień lub godzinę jest to samo. Zaprzestałem kasowania błędu i zaprzyjaźniłem się z żółtą kontrolką "check engine"
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1.8
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 19:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) depollutin system fault i inne
Witam ,w takim samym przypadku pomogła wymiana głowicy .Wcześniej założona była nowa cewka ,nowa przepustnica i pokrywa zaworów gdzie znajduje się zaworek podciśnieniowy.Ze o wtyczkach na wtryskiwaczach nie wspomnę i jeszcze kilku wizytach w warsztacie gdzie były przeprowadzane różne zabiegi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.