Panowie mam problem o którym już wcześniej pisałem... Auto stanęło na trasie "odcinając" napęd bez żadnych stuków i wcześniejszych objawów... 2009r. 140KM automat AM6.
Nie jestem specem ale postaram się przekazać wszystko co do tej pory udało mi się stwierdzić z pomocą innych speców.
Olej został dolany ale nic to nie pomogło auto nie chce odjechać na żadnym biegu D, R i manulana zmiana...
Błąd to p0765 Ogólny błąd zmniejszenia wleczenia w trybie D ( luz ).
Po podłączeniu oryginalnego komputera od cytrynki skrzynia bez problemów sie komunikuje i współpracuje z silnikiem i innymi sterownikami. Elektrozawory bez usterki... (tak stwierdził specu)
Usłyszałem dwie niezależne diagnozy
1. Sprzęgło kinetyczne
2. Pompa oleju w skrzyni
Jakieś pomysły jak sprawdzić która diagnoza jest poprawna ?
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pon 24 Paź 2016, 20:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem ze skrzynia AM6
A po co dolewales olej, wlanie wiecej ponad stan slusznie nie usunelo problemu bo niby czemu by mialo _________________ HEJTUJCIE ŻEBRAKÓW O FORUMOWE \"PIWO\"
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 25 Paź 2016, 03:07
Temat postu:
Re: Problem ze skrzynia AM6
Karczu88 napisał:
Błąd to p0765 Ogólny błąd zmniejszenia wleczenia w trybie D ( luz ).
Nie wiem kto jest autorem polskiego tłumaczenia tego komunikatu błędu, ale gorzej tego się już nie dało przetłumaczyć...
Tu chodzi o mechanizm "torque converter drag reduction" - funkcję zmniejszania oporów konwertera hydrokinetycznego na biegu (w trybie D) gdy jednocześnie wciśnięty jest pedał hamulca.
W uproszczeniu chodzi o to, że gdy silnik pracuje to na wejściu do konwertera z wału silnika podawany jest cały czas pewien moment obrotowy, który normalnie na biegu jest przekazywany dalej na koła, ale gdy wciśnięty zostanie hamulec to koła zostaną zablokowane, więc ten moment obrotowy nie może zostać oddany na koła i napiera na elementy przeniesienia napędu stawiające wtedy opór ("drag"), powodując niepotrzebne zużycie. Żeby zapobiegać takim niepotrzebnym obciążeniom i ograniczać zużycie konwertera, włącza się wtedy ten system i tymczasowo rozpina przeniesienie napędu. Puszczenie pedału hamulca spina przeniesienie napędu z powrotem.
Wygląda na to że u Ciebie rozpięło napęd na amen. Ale co konkretnie padło to bez fizycznego obejrzenia zgadnąć się nie da na odległość więc bez rozebrania konwertera pewnie się nie obejdzie.
Skrzynia została rozebrana i dziwna sytuacja...
W skrzyni było może z 4.5l oleju ale to już łącznie z tym co wlalem ja 2l.
Skrzynia sucha nie ma żadnych wycieków
Olej przepalony.
Spec mówi że konwerter do regeneracji ale obawia się że pompa mogła się spalić....
Czy takie pompy można regenerować ?
Kupno takiej pompy graniczy z cudem a jeśli jest to cena jest równowartości kompletnej skrzyni z konwerterem
Walczyć z tą i wkładać ją czy odpuścić sobie i szukać jakiejś dobrej używki ?
Panowie jeśli macie jakieś namiary kontakty pomóżcie w okolicach Łodzi ale może być też dalej..
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sro 26 Paź 2016, 19:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem ze skrzynia AM6
Tak jak napisał sosboite, coś tu jest mocno nie-halo.
Jeśli Ty dolałeś 2 litry już po awarii, to by oznaczało że wcześniej skrzynia chodziła na 2,5 litra oleju, co jest w ogóle niewyobrażalne. W całej skrzyni mieści się ponad 7 litrów, a z tego w samym konwerterze bodajże blisko 4 litry. A więc taka ilość nie byłaby w stanie wypełnić nawet samego konwertera, więc co by przenosiło napęd?
Nie dałoby się normalnie jeździć tym autem gdyby tam rzeczywiście było tylko tyle oleju w skrzyni, więc jeśli auto wcześniej normalnie jeździło to tam musiał być w miarę normalny poziom. Obejrzyj dokładnie komorę silnika, bo jeśli naprawdę miałeś tylko tyle oleju w skrzyni po jej rozebraniu, to on musiał stamtąd gdzieś wylecieć na krótko przed samą awarią. Może sama skrzynia jest szczelna, ale jest nieszczelność np. na chłodniczce oleju czy na jej połączeniach ze skrzynią? Którędyś to musiało wylecieć, innej opcji nie ma. Jak pisałem, 2.5 l oleju nie przenosiłoby napędu.
Skrzynia rozebrana i jest diagnoza... "Wyłamane stopery (zęby wewnętrzne) koła zębatego wewnętrznego przy pompie oleju w skrzyni.
Tarczki OK, Sprzęgła OK, pompa OK tylko to cholerne koło zębate
Myślałem o nadspawaniu tych stoperów/blokerów ale obawiam się że przy tak silnych przeniesieniach mogą się wyłamać - skoro oryginał się wyłamał...
Spec również nie wierzył że ta skrzynia działała z taką ilością oleju ale mówi że skrzynia jest w stanie praktycznie idealnym tylko to koło zębate załatwiło sprawę...
Jadę dzisiaj po nową skrzynię a swoją zamierzam sprzedać na części albo w całości jeśli komuś padnie to wystarczy do mojej przełożyć to koło zębate i będzie po robocie...
moja skrzynia oryginalnie to 20GK05. Słyszałem że zamiennikiem jest dla niej 20GK01 czy ktoś coś wie na ten temat ?
Jest to również 6 biegowa skrzynia do 2.0 HDi 136KM ale była w c5 II lift...
Tarczki OK, Sprzęgła OK, pompa OK tylko to cholerne koło zębate
Spec również nie wierzył że ta skrzynia działała z taką ilością oleju ale mówi że skrzynia jest w stanie praktycznie idealnym tylko to koło zębate załatwiło sprawę...
..
Ciężko jest dostać to koło bo to część pompy których nie ma w ogóle w obrocie...
A jak ktoś już ma całą skrzynie na sprzedanie to nie ma zamiaru rozbierać jej dla jednego koła...
Trafiła mi się sprawdzona używka 80tys km od znajomego także szybciej będzie włożyć drugą skrzynię bo jeździć czymś trzeba a moja stara może jeszcze komuś posłuży...
Skrzynia wymieniona i pojawia sie kolejny problem... auto nie ma juz takiej mocy przeciaga obroty do 4000 a efektu przyspieszenia wciaz nie ma... co z tym zrobic? Czy da sie ja jakos komputerowo wyregulowac czy moze podmienic sterownik na moj stary?
Poradzcie cos Panowie bo rece opadaja i powoli zaczynam sie zrażać do tego auta...
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 11 Lis 2016, 16:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem ze skrzynia AM6
Witam.
Na wstępnie pierwsze należało zapytać, jak olej wyglądał po spuszczeniu?.
Natomiast, ilość spuszczony oleju ze skrzyni zawsze jest 2.5 litra po nagrzaniu, a reszta zostaje i dopiero po rozebraniu skrzyni wyleci więcej.
Cytat:
Spec mówi że konwerter do regeneracji ale obawia się że pompa mogła się spalić..
Zagadnienie co do Twoich przyczyn, słusznie podjął decyzję, ale żeby obawiać się mechanicznej pompy olejowej, to jednak przesadził, ponieważ, taka pompa olejowa jest niemal niezniszczalna i w Twoim przypadku można było zmienić filtr oleju, skoro było rozebrane. Natomiast, koszt regeneracji konwertera nie jest obecnie drogi w przeciwieństwie do nieznanej kupna skrzyni. A skoro już kupiłeś drugą skrzynię to, czy zmieniono filtr przed założeniem skrzyni (to jest ważne!!!) do auta i również, o jakim oznaczeniu kupiłeś, bo są dwa rodzaje połączenie elektryczne tego typu skrzyni.
Cytat:
bo rece opadaja i powoli zaczynam sie zrażać do tego auta..
Niestety, na własne życzenie, bo zamiast regenerować konwerter, to sobie kupiłeś drugą skrzynie nieznaną dotąd jej sprawności.
Cytat:
Poradzcie cos Panowie
Jedyne co jeszcze można spróbować, to zrobić na nowo soft sterownika skrzyni biegów i przyuczenie do silnika, z tym, że nie Lexia a Diagbox.
Pozdrawiam.
Ps. Nie wierzę, że padły koło zębate, a jeśli rzeczywiście padły, to warto, abyś zrobił jej zdjęcie, co przydałby się innym osobom mieć świadomość. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Witam
Cytryna cała i zdrowa skrzynia wymieniona przyuczona przez oryginalny program citroena chodzi idealnie...
Brak mocy okazał się załamany wąż od podciśnienia i teraz jest już petarda...
Załączam fotki koła zębatego w którym pękły zęby oprócz tego skrzynia w stanie idealnym pompa tarczki itd.
Jeśli ktoś będzie potrzebował jakieś części śmiało pisać...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.